G-Pack
G-Pack
Heeft iemand ervaring met de G-pack ?
Door strenge milieu en geluidseisen hebben steeds meer fabrikanten hun motoren in de 2e en 3e versnelling zo geprogrammeerd dat de ontsteking, kleptiming en injectie in deze versnellingen minder vermogen produceren. Hierdoor zijn de motoren stiller en komen zo door de toelatingstesten heen.
De enigste manier om deze beperkingen weg te halen is, met een G-pack module.
De G-Pack zal meer trekkracht in de laagste versnellingen hebben, maar wat belangrijker is, veel soepeler reageren op het gashendel vooral in korte bochten. Ik merk dat de motor nogal schokt, als het gashendel maar lichtjes geopend is! En vooral in het kortere bochtwerk.
M.v.g. Stormke
Door strenge milieu en geluidseisen hebben steeds meer fabrikanten hun motoren in de 2e en 3e versnelling zo geprogrammeerd dat de ontsteking, kleptiming en injectie in deze versnellingen minder vermogen produceren. Hierdoor zijn de motoren stiller en komen zo door de toelatingstesten heen.
De enigste manier om deze beperkingen weg te halen is, met een G-pack module.
De G-Pack zal meer trekkracht in de laagste versnellingen hebben, maar wat belangrijker is, veel soepeler reageren op het gashendel vooral in korte bochten. Ik merk dat de motor nogal schokt, als het gashendel maar lichtjes geopend is! En vooral in het kortere bochtwerk.
M.v.g. Stormke
Laatst gewijzigd door tatanka op zo 09-01-2005, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Kijk eens hier: http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.ph ... k&start=15" onclick="window.open(this.href);return false; daar wordt het al eens aangehaald. Waarschijnlijk dus een duur alternatief voor een paar weerstandjes van een paar Eurocenten.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Neen, dat is niet waar m.b.t. een paar weerstandjes.......! Ik weet niet hoe het met jullie Duits is gesteld. Maar dit systeem wordt ook op de racecircuits gebruikt en is officieel verboden, omdat het niet voldoet aan de Europese maatstaven!
Achtung:
Es gibt inzwischen billige Kopien der G-Packs, die unter anderen, teilweise ähnlich klingenden Namen Vertrieben werden. Diese Kopien beinhalten in der Regel KEINE aufwendige Steuerelektronik (so wie es unsere originalen G-Packs haben), es werden lediglich die Eingangskabel vertauscht, um der Fahrzeugelektronik vorzugaukeln, es wäre ein anderer Gang eingelegt! Die Gemischaufbereitung und Zündung erfolgt also nicht mehr speziell für den jeweils eingelegten Gang! Hierbei besteht die Möglichkeit, daß das Fahrzeug entweder zu fett (Katalysatorschäden möglich), oder zu mager (Motorschäden möglich) läuft.
Mit einem ORIGINAL G-PACK kann dieses nicht geschehen, denn das Fahrzeug wird in allen Gängen in den von Suzuki und Kawasaki entwickelten Originalzustand zurückversetzt!
M.v.g. Stormke.
Achtung:
Es gibt inzwischen billige Kopien der G-Packs, die unter anderen, teilweise ähnlich klingenden Namen Vertrieben werden. Diese Kopien beinhalten in der Regel KEINE aufwendige Steuerelektronik (so wie es unsere originalen G-Packs haben), es werden lediglich die Eingangskabel vertauscht, um der Fahrzeugelektronik vorzugaukeln, es wäre ein anderer Gang eingelegt! Die Gemischaufbereitung und Zündung erfolgt also nicht mehr speziell für den jeweils eingelegten Gang! Hierbei besteht die Möglichkeit, daß das Fahrzeug entweder zu fett (Katalysatorschäden möglich), oder zu mager (Motorschäden möglich) läuft.
Mit einem ORIGINAL G-PACK kann dieses nicht geschehen, denn das Fahrzeug wird in allen Gängen in den von Suzuki und Kawasaki entwickelten Originalzustand zurückversetzt!
M.v.g. Stormke.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Vielen Dank fuer die Erklaerung.
Nee, met mijn Duits valt het wel mee, maar als ik dat lees lijkt het me dat daarmee dus de ECU wordt "omgeleid". In dat geval is er dus sprake van meer dan alleen die weerstanden. Het verhaal geeft evenzeer wel aan dat die weerstanden dus in de "kopieen" wel worden toegepast om een zogenaamd vergelijkbaar effect te bewerkstelligen.
En BTW ervaring met de G-Pack heb ik dus niet..... en deze was te verwachten ................... de G-spot wel. Is ook soms een probleemgevalletje maar geeft ook erg veel plezier. (voor mijn partner dan wel te verstaan )
Nee, met mijn Duits valt het wel mee, maar als ik dat lees lijkt het me dat daarmee dus de ECU wordt "omgeleid". In dat geval is er dus sprake van meer dan alleen die weerstanden. Het verhaal geeft evenzeer wel aan dat die weerstanden dus in de "kopieen" wel worden toegepast om een zogenaamd vergelijkbaar effect te bewerkstelligen.
En BTW ervaring met de G-Pack heb ik dus niet..... en deze was te verwachten ................... de G-spot wel. Is ook soms een probleemgevalletje maar geeft ook erg veel plezier. (voor mijn partner dan wel te verstaan )
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 09-01-2005, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Zie hier voor meer info: http://www.powercommander.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
De G-Pack kost in Duitsland 145 euro exlusief verzending! Het voordeel is dat je het via een koppelings-schakelaar, er ook gewoon weer uit kan nemen! Het heeft ook géén nadelige gevolgen...!
De Powercommander is iets heel anders, en is raadzaam om deskundig (via een testbank e.d.) af te laten stellen! En is trouwens best wel duur!
Mijn vraag is of er iemand ervaring mee heeft op de V-Strom...?
Inclusief G-Spotten........ ........!
M.v.g. Stormke
De Powercommander is iets heel anders, en is raadzaam om deskundig (via een testbank e.d.) af te laten stellen! En is trouwens best wel duur!
Mijn vraag is of er iemand ervaring mee heeft op de V-Strom...?
Inclusief G-Spotten........ ........!
M.v.g. Stormke
c pack
heb je intresse voor Elektronische modules hier staan ze te verkrijgen bij bike design de tweede heeft wel een klein foutje daar zit de zesde versneling ook bij en dat is nog niet vermeld
deze zijn best betaalbaar
ik denk dat ik me ga laten overhalen om er eentje te halen
Elektronische modules
DAIJIRO RE-106
Beschrijving
Electronic Module - 2e / 1700-8100 rpm - 3e / 1400-8100rpm
Prijs 135 EUR
DAIJIRO RS-106
Beschrijving
Electronic Module - 2e / 1700-8100 rpm - 3e / 1400-8100rpm
Prijs 190 EUR
Constructeur & Model
Suzuki DL 1000 V-Strom
Vanaf Jaar 2002 Tot Jaar 2004
groetjes frank
deze zijn best betaalbaar
ik denk dat ik me ga laten overhalen om er eentje te halen
Elektronische modules
DAIJIRO RE-106
Beschrijving
Electronic Module - 2e / 1700-8100 rpm - 3e / 1400-8100rpm
Prijs 135 EUR
DAIJIRO RS-106
Beschrijving
Electronic Module - 2e / 1700-8100 rpm - 3e / 1400-8100rpm
Prijs 190 EUR
Constructeur & Model
Suzuki DL 1000 V-Strom
Vanaf Jaar 2002 Tot Jaar 2004
groetjes frank
strommers,
Het " Pack" zal ongetwijfeld een setje weerstanden zijn, alleen de op deze site ontworpen zelfbouw met weerstanden lijkt mij inderdaad iets totaal anders dan wat er op de markt is gebracht door :
http://www.Daijiro.com" onclick="window.open(this.href);return false;
of
http://www.ivansperformanceproducts.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf rij ik al een paar maanden met de laatste, gekocht via Marktplaats en merk wel degelijk verschil, veel meer power in de lage toerentallen.
Ik trek hem in de eerste en tweede versnelling zonder aan het stuur te trekken of koppeling te laten slippen op het achterwiel, dit lukt mij voor toepassing van dit apparaat niet.
Waarschuwing: Beginners die nog niet lang met zo'n 100 PK hebben gereden of alleen getemde fietsen gewend zijn, het is wel wat anders !
Let ook op met Bike-design be, deze verkoopt niet aan particulieren.
Mijn advies: als je een ervaren rijder bent en al langer gewend bent met PK's om te gaan, kopen zo'n ding.
Ben je lid van greenpeace, heb je kyoto hoog in je vaandel of heb je gelest op een fiets met begrenzer in de lage versnellingen, dan liever niet aan beginnen.
Bleuberry
Het " Pack" zal ongetwijfeld een setje weerstanden zijn, alleen de op deze site ontworpen zelfbouw met weerstanden lijkt mij inderdaad iets totaal anders dan wat er op de markt is gebracht door :
http://www.Daijiro.com" onclick="window.open(this.href);return false;
of
http://www.ivansperformanceproducts.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf rij ik al een paar maanden met de laatste, gekocht via Marktplaats en merk wel degelijk verschil, veel meer power in de lage toerentallen.
Ik trek hem in de eerste en tweede versnelling zonder aan het stuur te trekken of koppeling te laten slippen op het achterwiel, dit lukt mij voor toepassing van dit apparaat niet.
Waarschuwing: Beginners die nog niet lang met zo'n 100 PK hebben gereden of alleen getemde fietsen gewend zijn, het is wel wat anders !
Let ook op met Bike-design be, deze verkoopt niet aan particulieren.
Mijn advies: als je een ervaren rijder bent en al langer gewend bent met PK's om te gaan, kopen zo'n ding.
Ben je lid van greenpeace, heb je kyoto hoog in je vaandel of heb je gelest op een fiets met begrenzer in de lage versnellingen, dan liever niet aan beginnen.
Bleuberry
G-Pack
Ja ik denk dat ik bij mij ook een G-Pack erop ga zetten....! Moet Motor-Pro Sport volgende maand terugbellen, of deze ook geschiklt is voor een DL 1000, 2005 model....! Vraagprijs 139,- euro inclusief verzending binnen Nederland!
P.s. Heb je trouwens ook je tandwielverhoudingen erbij gewijzigd?
M.v.g. Stromke
P.s. Heb je trouwens ook je tandwielverhoudingen erbij gewijzigd?
M.v.g. Stromke
Ook ik heb de http://www.ivansperformanceproducts.com" onclick="window.open(this.href);return false; in gebruik en inderdaad is de trekkracht en het geluid verbeterd. De top is op de teller nu +230 wat inhoud dat hij 201 echte kilometers heeft gehaald volgend de GPS.
Kosten $ 110 in de UK bestellen en je bent voor zo'n 110 Euries klaar.
Kosten $ 110 in de UK bestellen en je bent voor zo'n 110 Euries klaar.
TRE
Da's fijn om te horen dat het echt wel wat uitmaakt....! Is het bokken nu dan ook weg in bochten en laagtallige toeren? De TRE is dan beter als de G-Pack, want deze werkt alleen in de 2e en 3e versnelling, terwijl de TRE in de 1e tot de 4e versnelling actief is. Alsdus de omschrijving hiervan op de "ivan"site! Waar wordt de TRE dan gemonteerd, of tussen geschakeld?
Had vandaag gesproken met iemand van NIMAG, en die verklaarde dat hij niets af wist van een G-Pack of dergelijke. Bij het een en andere te vragen gaf hij aan, dat dergelijke apparaten onzin zouden zijn, omdat deze alleen de onsteking veranderen in een bepaalde snelheid! Dit was merkbaar tussen de 50 en 70 km...! Wat vreemd was, dat hij in eerste instantie ontkende, en daarna een verklaring erover afgaf !
Tevens gaf hij dat het bokken in lage toeren te maken had met de synchronisatie van de kleppen! Die zouden bij de dealer gecontroleerd moeten worden tijdens de beurten. En eventueel aangedraaid moeten worden. De V-Strom zou n.l. ook te arm zijn afgesteld i.v.m. de toelatingseisen!
M.v.g. Stormke
Had vandaag gesproken met iemand van NIMAG, en die verklaarde dat hij niets af wist van een G-Pack of dergelijke. Bij het een en andere te vragen gaf hij aan, dat dergelijke apparaten onzin zouden zijn, omdat deze alleen de onsteking veranderen in een bepaalde snelheid! Dit was merkbaar tussen de 50 en 70 km...! Wat vreemd was, dat hij in eerste instantie ontkende, en daarna een verklaring erover afgaf !
Tevens gaf hij dat het bokken in lage toeren te maken had met de synchronisatie van de kleppen! Die zouden bij de dealer gecontroleerd moeten worden tijdens de beurten. En eventueel aangedraaid moeten worden. De V-Strom zou n.l. ook te arm zijn afgesteld i.v.m. de toelatingseisen!
M.v.g. Stormke
TRE
Ik heb vandaag gemaild naar boven genoemd adres (ivan) in de UK, en gevraagd wat de TRE kost inclusief verzending! Dit is toch duurder dan hier door V-Strom rijders beschreven wordt n.l.:
The cost is £89.99 for the TRE004 this includes vat. + £4.99 shipping = £94.98 Approx 136 Euros and worth every bit !
En dan moet je met je credit card betalen, anders koste het je 28,25 euro aan verzending!
M.v.g. Stormke
The cost is £89.99 for the TRE004 this includes vat. + £4.99 shipping = £94.98 Approx 136 Euros and worth every bit !
En dan moet je met je credit card betalen, anders koste het je 28,25 euro aan verzending!
M.v.g. Stormke
Beste Bikers,
Heb IVANS SHOP met zijn TRE004 nog eens gemaild en uitgelegd dat TURBOpep deze voor 110 eurootjes heeft gekocht in de UK. De verkoper kwam mij tegen moet om de TRE004 voor 78 pond (ongeveer 112 euro's) inclusief verzending te leveren. Wel via je Credit Card. Da's nogal een verschil he....? Wat belangrijk is, dat ik de TRE ook voor die prijs heb kunnen bestellen.....! Ben benieuwd,want dat lijkt me wel kicken, wat extra power in de eerste 4 gangen.....! En ben ook benieuwd of het bokken in bochten en lage toeren minder zal zijn!
M.v.g. Stormke
Heb IVANS SHOP met zijn TRE004 nog eens gemaild en uitgelegd dat TURBOpep deze voor 110 eurootjes heeft gekocht in de UK. De verkoper kwam mij tegen moet om de TRE004 voor 78 pond (ongeveer 112 euro's) inclusief verzending te leveren. Wel via je Credit Card. Da's nogal een verschil he....? Wat belangrijk is, dat ik de TRE ook voor die prijs heb kunnen bestellen.....! Ben benieuwd,want dat lijkt me wel kicken, wat extra power in de eerste 4 gangen.....! En ben ook benieuwd of het bokken in bochten en lage toeren minder zal zijn!
M.v.g. Stormke
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik zal wel niet zo'n rekenwonder zijn, maar lees ik het nu goed. 110 dollar in Engeland besteld en dat is dan ca. 110 Euro?Turbopep schreef:Ook ik heb de http://www.ivansperformanceproducts.com" onclick="window.open(this.href);return false; in gebruik en inderdaad is de trekkracht en het geluid verbeterd. De top is op de teller nu +230 wat inhoud dat hij 201 echte kilometers heeft gehaald volgend de GPS.
Kosten $ 110 in de UK bestellen en je bent voor zo'n 110 Euries klaar.
Wanneer het Engelse Ponden zijn dan is het omgerekend ca. 162 Euro.
Wanneer het werkelijk dollars zijn dan is dat omgerekend ca. 87 Euro.
Ergens klopt er iets niet en de verschillen zijn toch best behoorlijk lijkt me.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Je hebt inderdaad gelijk t.a.v. de prijzen....! In de VS betaal je 100$ voor de TRE..! Maar met belastingen e.d. kom je op een veel hoger bedrag uit in Europa. Dit vond ik ook erg verwarrend t.a.v. de homepage van IVAN! Maar na te hebben gemaild met de afdeling SALES heb ik de officiele prijzen door gekregen! In eerste instantie 136 euro, en uiteindelijk naar onderhandling 111 euro inclusief verzending en tax. Kan je nagaan wat die gasten verdienen he.....!
M.v.g. Stormke
M.v.g. Stormke
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Belasting komt er in de US ook nog bovenop, maar dat verschilt weer per staat. Verzendkosten zullen ook wel meer zijn dan alleen in de US. En zoals je ook zegt het gaat ons er uiteindelijk om wat het eindbedrag is. Lijkt wel een reisaanbod. Je leest de aanbieding die er aantrekkelijk uitziet en als je de werkelijke eindsom ziet ben je bijna altijd 2 keer zoveel kwijt vanwege alle niet genoemde kosten die je onvermijdelijk wel moet betalen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Precies Rob, het eindbedrag is voor ons belangrijk, en deze is een stuk goedkoper als de G-Pack.
Kreeg net nog een mailtje van IVANSSHOP t.a.v. het verschil tussen een G-Pack en een TRE:
The G-pack is loads more money and I've been told they don't work too well, hence I don't bother to sell them. Only if someone really wants one!!
M.v.g. Stormke.
Kreeg net nog een mailtje van IVANSSHOP t.a.v. het verschil tussen een G-Pack en een TRE:
The G-pack is loads more money and I've been told they don't work too well, hence I don't bother to sell them. Only if someone really wants one!!
M.v.g. Stormke.
Ik denk dat we aan deze link meer hebben!
http://www.inter-bike.co.uk/inter-bikes ... om%20only.
M.v.g. Stormke
http://www.inter-bike.co.uk/inter-bikes ... om%20only.
M.v.g. Stormke
Dus bespaar het geld voor zo'n kastje en laat de motor voor 90 tientjes echt goed afstellen is naar mijn mening de betere oplossing voor dit probleem. (wel even een K&N monteren, da's volgens mij zowieso geen verkeerde investering)bleuberry schreef:Als je het ploffen in hoge versnellingen rond de 2700 toeren bedoeld.
Nee helaas niet.
Alleen de dyna-dokter of Hoegee zou dit volgens zeggen kunnen wegnemen ?
Bleuberry
Ja inderdaad Bleu Berry, ik ben het met je eens....! Wij hebben de TRE voor een heel ander doeleinde aangeschaft, n.l. het vermogen in de lage toeren in de eerste vier versnellingen te verbeteren, en het zou mooi meegnomen zijn als jet bokken daardoor ook nog weg zou zijn...>! Maar helaas. pindakaas....!
P.s. Maar waarom moet je er 90 euro voor gaan betalen, en waar is dat dan....>? Valt dit dan niet onder de garantie?
M.v.g. Stromke
P.s. Maar waarom moet je er 90 euro voor gaan betalen, en waar is dat dan....>? Valt dit dan niet onder de garantie?
M.v.g. Stromke
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Denk dat je even op "Hoegee" moet zoeken. Er zijn al wat stukjes over geschreven. Eventueel bij een van de topics de draad weer oppakken als je nog vragen hebt.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
De 90 Euro is voor het afstellen van de motor op een testbank.tatanka schreef:Ja inderdaad Bleu Berry, ik ben het met je eens....! Wij hebben de TRE voor een heel ander doeleinde aangeschaft, n.l. het vermogen in de lage toeren in de eerste vier versnellingen te verbeteren, en het zou mooi meegnomen zijn als jet bokken daardoor ook nog weg zou zijn...>! Maar helaas. pindakaas....!
P.s. Maar waarom moet je er 90 euro voor gaan betalen, en waar is dat dan....>? Valt dit dan niet onder de garantie?
M.v.g. Stromke
Dan wordt ie afgesteld op de NL omstandigheden. Hierdoor is het bokken meestal verholpen.
En de begrenzing verwijderen met een weerstandje werkt prima, kost 10 eurocent.
Mijn 650 ploft niet.
Maar mogelijk geven de leden die bij de afstelbank van Hoegee (als ik de juiste in mijn hoofd heb) wel een positief antwoord.
Door het re-mappen wordt namelijk het idiote begrenzen eruit gehaald.
Het probleem met de gasresponse komt overigens vaak door het vaak verkeerd afstellen van de retourkabel van het gashandle. Bij een niet injectie fiets mag deze kabel veel speling hebben, de Vstrom stelt dit niet op prijs.
Het kabeltje of weerstandje doet niets anders dan de Inspuiting doen geloven dat er in een hogere versnelling gereden wordt. In de hogere versnellingen is de begrenzing namelijk niet aanwezig.
Vandaar ook mijn reactie dat er geen heilig kastje bestaat wat meer doet dan een weerstandje. Persoonlijk zou ik daarom de mapping laten aanpassen en met een K&N filter heb je dan gegarandeerd winst en een mooi afgestelde motor. Een kastje ertussen geeft meer kans op storingen. Je hebt namelijk extra overgangen met kans op corrosie op de connectoren. (of ze moeten solderen = weg garantie, dus niet)
Voor meer informatie:
http://www.cagivaonline.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je duits kent. Onder Wiki worden ervaringen en mod's met weerstanden verteld en uitgelegd. Referentie naar een Suzuki forum aanwezig voor de TL serie.
De Cagiva Navigator en Raptor hebben namelijk het oer V 1000 blok van Suzuki, die van de TL1000R. Enorm veel krachtiger en agressiever dan de Vstrom. (niet te vergelijken)
Ik kan het weten, heb namelijk een Navigator gehad en een proefrit op de Vstrom 1000.
Maar mogelijk geven de leden die bij de afstelbank van Hoegee (als ik de juiste in mijn hoofd heb) wel een positief antwoord.
Door het re-mappen wordt namelijk het idiote begrenzen eruit gehaald.
Het probleem met de gasresponse komt overigens vaak door het vaak verkeerd afstellen van de retourkabel van het gashandle. Bij een niet injectie fiets mag deze kabel veel speling hebben, de Vstrom stelt dit niet op prijs.
Het kabeltje of weerstandje doet niets anders dan de Inspuiting doen geloven dat er in een hogere versnelling gereden wordt. In de hogere versnellingen is de begrenzing namelijk niet aanwezig.
Vandaar ook mijn reactie dat er geen heilig kastje bestaat wat meer doet dan een weerstandje. Persoonlijk zou ik daarom de mapping laten aanpassen en met een K&N filter heb je dan gegarandeerd winst en een mooi afgestelde motor. Een kastje ertussen geeft meer kans op storingen. Je hebt namelijk extra overgangen met kans op corrosie op de connectoren. (of ze moeten solderen = weg garantie, dus niet)
Voor meer informatie:
http://www.cagivaonline.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je duits kent. Onder Wiki worden ervaringen en mod's met weerstanden verteld en uitgelegd. Referentie naar een Suzuki forum aanwezig voor de TL serie.
De Cagiva Navigator en Raptor hebben namelijk het oer V 1000 blok van Suzuki, die van de TL1000R. Enorm veel krachtiger en agressiever dan de Vstrom. (niet te vergelijken)
Ik kan het weten, heb namelijk een Navigator gehad en een proefrit op de Vstrom 1000.
Vandaag de TRE ontvangen en meteen ertussen gezet. Jeetje wat een trekkracht heeft ie dan.....! Heb maar ff kunnen testen i.v.m. de weersomstandigheden. In kan iedereen die van een beetje pit houdt dit aanbevelen, is echt toppie.....! Rekening houdende dat je ongeveer 14 dagen moet wachten op aflevering. Schakelaar zit onder de tank ter hoogte van de accu....! En is binnen 5 minuten omgezet, kan je niet missen...!
M.v.g. Stormke en Speedy V-Strom..... ......!
M.v.g. Stormke en Speedy V-Strom..... ......!
Het lijken inderdaad wat dikkere klappen te zijn, ik heb mijn TRE eerst kunnen proberen voor dat ik hem aankocht, je begrijpt dat ik hem er niet meer af heb gehaald en de terugrit alleen maar heb zitten grijnzen onder mijn helm.
De eerste tijd zul je zien dat je benzineverbruik wel wat omhoog gaat !
Maar je fiets is van een tamme geit naar een puma verandert.
bleuberry
De eerste tijd zul je zien dat je benzineverbruik wel wat omhoog gaat !
Maar je fiets is van een tamme geit naar een puma verandert.
bleuberry
Als je een supermotard gevoel wil krijgen, moet je een keer gaan proefrijden op de Cagiva Navigator. Die kreeg als categorie de naam hypermotard.
Wat een iets anders getuned blok al te weeg kan brengen!
(100 Pk op het achterwiel)
Vergeleken met de Vstrom is de Navigator een brok agressie.
In de eerste 2 versnellingen komt het voorwiel spontaan los.
Dit gaf bij mij af en toe een driftend achterwiel terwijl het voorwiel los kwam, bij het uitsturen van een minirotonde. Best wel link eigenlijk.
(maar soms wel kicken)
Regelmatig strepen op het wegdek van een spinnend achterwiel.
Begrenzing van de snelheid bij 230, waar je makkelijk naar toe schoot.
Wat een iets anders getuned blok al te weeg kan brengen!
(100 Pk op het achterwiel)
Vergeleken met de Vstrom is de Navigator een brok agressie.
In de eerste 2 versnellingen komt het voorwiel spontaan los.
Dit gaf bij mij af en toe een driftend achterwiel terwijl het voorwiel los kwam, bij het uitsturen van een minirotonde. Best wel link eigenlijk.
(maar soms wel kicken)
Regelmatig strepen op het wegdek van een spinnend achterwiel.
Begrenzing van de snelheid bij 230, waar je makkelijk naar toe schoot.
Met de TRE en juiste afstelling en een K&N en snelle pijpen zal er ook wel 100 PK te halen zijn denk ik.(neemt niet weg dat de navigator een prachtfiets is).
Maar het gaat om de beleving, hij pikt veel sneller op dat gaf mij het gevoel op een supermotard te zitten ( is na een paar dagen wel weer over)
Vroeg me alleen af wat tatanka voor een verschil heeft ervaren na het inbouwen van de TRE.
Zoals je begrepen hebt ben ik tevre met de TRE
Bleuberry
Maar het gaat om de beleving, hij pikt veel sneller op dat gaf mij het gevoel op een supermotard te zitten ( is na een paar dagen wel weer over)
Vroeg me alleen af wat tatanka voor een verschil heeft ervaren na het inbouwen van de TRE.
Zoals je begrepen hebt ben ik tevre met de TRE
Bleuberry
Heb gisteren een proefrit in de Eifel gereden met de TRE, en moest tcoh nog rustig rijden i.v.m. plaatselijke gladheid daaroh...! Samen met een andere Strom rijder merkte ik toch dat de mijne sneller reageerde....LOL...! Mijn eerste indruk is wel goed! Hij reageert veel sneller dan voorheen in de onderste gearing, dus je hebt een vele betere acceleratie.....! Is wel kicken hoor.....! Mijn verbruik is hetzelfde gebleven, maar dat kan er ook aan liggen dat ik wat rustiger moest rijden.....! In ieder geval ben ik er dik tevreden over, en heb er geen spijt van dat ik de TRE heb aangeschaft....! Naar mijn mening is het bokken ook voor een groot gedeelte weg gegaan......, als je een beetje speelt met het gas, door hem hoog toeriger te houden...! De TRE is aan te bevelen voor diegene die meer ballen wilt hebben...... .....!
M.v.g. Stormke
M.v.g. Stormke
Hoi Robert,
Neen niet meer gereden, want afgelopen weekend was het hier aan het sneeuwen en stormen, dus lekker binnen gezeten, en een leuke route door de Dolemieten uitgestippeld voor de GPS!
Ik weet wel (daar hoef ik niet in droog voor te rijden), dat je Strompje in de 1e vier gangen, in de lage toeren wat aangenamer rijdt met de TRE!
M.v.g. Stormke
Neen niet meer gereden, want afgelopen weekend was het hier aan het sneeuwen en stormen, dus lekker binnen gezeten, en een leuke route door de Dolemieten uitgestippeld voor de GPS!
Ik weet wel (daar hoef ik niet in droog voor te rijden), dat je Strompje in de 1e vier gangen, in de lage toeren wat aangenamer rijdt met de TRE!
M.v.g. Stormke
route met TRE
Om even op het topic terug te komen :
Ik zal graag mijn TRE proberen in jullie omgeving en hierbij gebruik maken van jullie aanbieding een bakkie of reisadvies te komen halen.
Mochten jullie in de buurt van Rotterdam komen en mij dit vtv laten weten is bakkie vanzelfsprekend ook mogelijk.
(Industrie-stad Rotterdam is soms ook de moeite waard)
Robert
Ik zal graag mijn TRE proberen in jullie omgeving en hierbij gebruik maken van jullie aanbieding een bakkie of reisadvies te komen halen.
Mochten jullie in de buurt van Rotterdam komen en mij dit vtv laten weten is bakkie vanzelfsprekend ook mogelijk.
(Industrie-stad Rotterdam is soms ook de moeite waard)
Robert
Re: route met TRE
Mochten jullie in de buurt van Rotterdam komen en mij dit vtv laten weten is bakkie vanzelfsprekend ook mogelijk.
(Industrie-stad Rotterdam is soms ook de moeite waard)
Robert[/quote]
Maar op de Maasboulevard niet rijden met de stepjes aan de grond
(Industrie-stad Rotterdam is soms ook de moeite waard)
Robert[/quote]
Maar op de Maasboulevard niet rijden met de stepjes aan de grond