Bartacus schreef:29ers rouleren, big time! Maar een Swift en die Pina mogen er ook zijn!
Die Alfine naaf staat nog op mijn "To Do" list. Ik heb 2 jaar Rohloff gereden op een C'dale Bad Boy SS. Techinsch een fantastisch apparaat maar alle voordelen vond ik niet opwegen ten opzichte van het (veel) lagere rendement.
Hoe zijn jouw ervaringen met de Alvine, Heb je er al veel mee gereden? En nog wat bergjes gereden dit jaar met de Pina?
Grappig, bij mij staat juist die Rohloff op m'n "to do" list

Maar die Alfine gaat maar niet stuk, dus heb ik nog geen reden om hem te vervangen
Had je trouwens echt het idee dat je energie verloor in de Rohloff? Ik heb dat gevoel totaal niet met de Alfine. (wel heel erg gehad met de nexus7 vroeger, leek wel of daar stroop in zat)
Voor mij geen derailleurs meer in ieder geval, ik kon het niet aanzien/aanhoren als 't zaakje vol met zand liep.. Dus na elke rit ging er even een doek door de cassette, werd de ketting gereinigd, etc. Ik was naar mijn idee te veel tijd kwijt aan het schoonhouden van de fiets.
De rechte kettinglijn die ik nu heb is een genot qua onderhoud

Ik heb wel een beperkter bereik tussen de laagste en de hoogste versnelling, maar ik kom er eigenlijk overal mee uit de voeten! Heb 'm bewust wat kort vertand voor steile klimmen, dus m'n topsnelheid is maar 30-35 ofzo, meer toeren kan ik niet draaien met de beentjes
De Pina gebruik ik veel te weinig, bergjes komen er al helemaal niet van

M'n vrienden rijden allemaal ATB, dus in de prakijk zit ik vooral op de Singular. Vond het gewoon een prettig idee een racefiets te hebben staan, om eens lekker alleen uit te kunnen waaien.