Middenbok monteren.

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Middenbok monteren.

Bericht door Martien_1000 »

Vandaag m'n bestelde SW-Motech middenbok gemonteerd. Ziet er erg goed uit. Mooi gelast en gepoedercoat. Past als een bus.
Als iemand nog eens problemen heeft met het aanbrengen van de veer, daar is een heel simpel trucje voor. Bind een nylon koord (zoiets als de scheerlijn van een tent) aan het dwarsprofiel van de middenbok.
Klap de bok omhoog en blokkeer deze met een houten blok o.i.d.
Bevestig de veren aan de vaste steun. Haal het touw naar voren en dan terug door het omgebogen deel van de veer. Door nu naar achter te trekken wordt de veer gespannen en is heel gemakkelijk aan de bok te bevestigen, zonder enige beschadiging van de lak.
Op deze manier fungeert het "oog" van de veer als takelblok, en heb je maar de helft van de kracht nodig. Ik had een soortgelijke oplossing op het engelstalige forum gelezen, maar dat was veel omslachtiger.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het aanschaffen van een verenhaak voor de somma van ca. 5,99 of het gebruik van een kruiskopschroevendraaier zoals elders op het forum vermeld had ook de oplossing geboden
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Transappie

Re: Middenbok monteren.

Bericht door Transappie »

:-)} Gisteren geslaagd om de middenbok veer te spannen zonder kracht te zetten! Wie niet sterk is moet slim zijn, niet? Eindje stevig nylon touw rondknopen, spanband (met zo'n ratel) om de achteras, eventueel doekje om de spanband schoon te houden. Metalen delen uit de buurt van je frame opspannen, veer uit getrokken tot voorbij het bevestigings palletje en de band ontspannen tot de veren over de inkerping schoven. Nylon met tang er tussen uit getrokken!
Plaats reactie