Scala Rider Teamset

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
ZilverStrom

Scala Rider Teamset

Bericht door ZilverStrom »

Ik zit eraan te denken om een Scala Rider Teamset aan te schaffen.
Ik wil hem gaan gebruiken voor mijn Garmin Zumo 550 en om te tokkelen met mijn vrouw achterop.

Heeft iemand ervaring met de Scala Rider of zijn er andere oplossingen die beter zijn?


Groeten,
Richard :-)}
Lapkes

Bericht door Lapkes »

ik heb de gewone scala rijder, (vrouw houd niet van moto :roll: ) dus darom.
enfin dat is het minste van mijn zorgen :lol:

het werkt perfect met de zumo
Strommax

Bericht door Strommax »

Hey Hans, hoe is het :?: En met de nieve Strom :?: Die scala rider in welke helm hebt gij dit ingebouwd en hoe vlot ging dit :?: Ik rij met de Schuberth S2 en was ook van plan om de Scala Rider aan te schaffen 8)
Lapkes

Bericht door Lapkes »

Het gaat goed met mij,danku .En met de strom ook ik heb nu bijna 8000kmterkes . De helm die ik nu heb shoei Multitec
Heel simpel te monteren (twee vijskes) :wink:


http://img153.imageshack.us/img153/28/029ra6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

Ziet er makkelijk uit, dat monteren.
Als het een beetje meezit ga ik ook de scala rider kopen.
Strommax

Bericht door Strommax »

Ah das nen open helm. Ik zit met de integral S2 van Schuberth :cry:
Fred

Bericht door Fred »

Heeft er al iemand de Scala Rider Teamset in klaphelmen geplaatst, en hoe valt dat mee?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

eeeeh de Shoei Multitec van Lapkes is toch een klaphelm :!:
Ik draag 'm namelijk ook.....maar niet met de Skala Rider...

@ Lapkes,
als je wil, moet je mij toch eens vertellen wat een vijske is...... :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Bandit

Bericht door Bandit »

stroompje schreef: @ Lapkes,
als je wil, moet je mij toch eens vertellen wat een vijske is...... :roll: [/color]
Ik ben geen belg (niets ten nadelen van onze zuiderburen hoor :D )
Maar ik heb even het Vlaamse woordenboek geraadpleegd en ........
ja hoor, het zijn twee schroefskes :lol:


http://galeras.uci.kun.nl/fbw/vlaams/" onclick="window.open(this.href);return false; [/quote]
Fred

Bericht door Fred »

Stroompje schreef:eeeeh de Shoei Multitec van Lapkes is toch een klaphelm :!:
Ik draag 'm namelijk ook.....maar niet met de Skala Rider...

@ Lapkes,
als je wil, moet je mij toch eens vertellen wat een vijske is...... :roll:
Voila, da van da vijske weet je ondertussen al.
Maar ik vraag me toch af hoe die nog kan dichtklappen met die
microfoon ertussen? :roll:
Lapkes

Bericht door Lapkes »

http://img511.imageshack.us/img511/4976/scala004xa3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; :roll:

http://img511.imageshack.us/img511/7062/scala003jj9.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img75.imageshack.us/img75/2608/scala005kt4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; :D



maar wa steekt ge toch allemaal uit ? ,vraagt mijn vrouw :lol:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

lapkes schreef:Afbeelding :roll:

Afbeelding

Afbeelding :D



maar wa steekt ge toch allemaal uit ? ,vraagt mijn vrouw :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Lapkes

Bericht door Lapkes »

Merci :wink:
Fred

Bericht door Fred »

Wreed bedankt Lapkes, ziet er goed uit.
Alleen niet vergeten om u te scheren volgende keer dat ge live op internet komt. :wink: :wink:
Nog één vraagske. Het geluid is met van die platte luidsprekers denk ik, niet?
Lapkes

Bericht door Lapkes »

ja ,eentje
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Bericht door PvdBogaard »

als ik deze foto zie vraag ik me af in hoeverre je (veel) last hebt van wind geruis tijdens communiceren via die microfoon?
In hoeverre zijn er minder positieve effecten wat betreft de "doos" aan de buitenkant van de helm?
Ben by Waypoint geweest en zij raden de Camos aan. Ideeen alhier?
Fred

Bericht door Fred »

Eindelijk een testverslag gevonden, meer moet dat niet zijn :wink:
http://www.pvdk.be/joomla/index2.php?op ... f=1&id=139" onclick="window.open(this.href);return false;
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Scala Rider FM EUR 109.96 ex verzenden bij:

http://www.superpcs.nl/catalog/index.php?cPath=234

Lijkt mij een stuk goedkoper dan de prijs in het testverslag !!
Fred

Bericht door Fred »

blackstrom schreef:Scala Rider FM EUR 109.96 ex verzenden bij:

http://www.superpcs.nl/catalog/index.php?cPath=234

Lijkt mij een stuk goedkoper dan de prijs in het testverslag !!
Voor de scala rider teamset heb je er twee nodig, daarmee.
En als je wat zoekt vind je inderdaad betere prijzen, ik denk dat ik binnenkort nog eens naar Aken ga na eerst wat googgelen.
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

de teamriders set is hier verkrijgbaar voor een redelijke prijs.
Of weet iemand hem goedkoper?

Afbeelding
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

Sorry, hij kost hier € 189,- verzendkosten gratis.

http://www.pdashop.nl/product/40012/car ... amset.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wim

Bericht door Wim »

Ik ben van plan om zo een Scala FM rider aan te schaffen om er later een Zumo 550 op aan te koppelen maar ik zit met één probleem ik heb namelijk een Shubert C2 helm en heb al gelezen dat dit er niet op past of toch héél moeilijk. Is er hier dan toch ne "krak" of "handige Harry" die dat al gedaan heeft op dit type helm of iemand die het weet hoe dat je dat kunt doen (liefst met enkele foto's)
Wim

Bericht door Wim »

Toch geen handige Harry op het forum :wink:
Strommax

Bericht door Strommax »

Nee maar wel nen harige handy :lol: Sorry Wim ben even handig als gij vrees ik. Heb vorig weekend de GIVI top trolley gemonteerd :? Jongens jongens, gesukkeld dat ik heb :cry: :oops: Maar allez hij is er na een uur of 2 op geraakt en het resultaat is tof :D
Wim

Bericht door Wim »

Sorry Wim ben even handig als gij vrees ik
Alé dan zijn we met zen tweeën :lol: :lol:
Steve van San

Bericht door Steve van San »

nee met zijn 3 :roll:
Roeleke

Bericht door Roeleke »

zo moeilijk ziet er mij dat toch niet uit (nu ja, ik ben dan wel handig he :wink: )
Tis dan wel zonder foto's maar allé, hier gaan we:
De Scala Rider is verkrijgbaar op drie manieren. Je hebt de standaard versie uitgevoerd met een micro-element op een flexibele boom en één luidsprekertje in zeer platte uitvoering dat je met een stukje velcro netjes kan wegwerken in de helm. Aan de buitenzijde klem je het basisgedeelte vast op je helm. Een plaatje komt tussen de buitenschaal en de binnenbekleding van de helm te zitten. Dit veranker je door het aanschroeven van twee vijsjes met een bijgeleverd torksleuteltje. De montage voer je uit in luttele minuten. Je kan de Scala Rider met een gerust hart op de helm bevestigen want rubberen beschermpads zorgen ervoor dat er geen enkele schade aan de helm wordt toegebracht. Het bevestigingsplaatje - waarop de bluetooth Scala Rider module schuift - zit steeds aan de linkerzijde. Volkomen logisch omdat tijdens het rijden de linkerhand de enige vrije van de twee is. De flexibele boom verdwijnt in de helm en door het geheel op de juiste afstand te positioneren, komt het voorste gedeelte van de microfoon mooi aan de voorkant in de helm te zitten. De fabrikant raadt trouwens aan dat het microfoon element aan de zijkant zit en niet pal voor je mond. Aan het bevestigingsplaatje zit ook nog de luidspreker bekabeling die je in de helm binnenbrengt. Tenslotte bevestig je het luidsprekertje mooi op zijn plaats. Zorg er voor dat het net voor je oorschelp komt te zitten voor het beste geluid.
Wim

Bericht door Wim »

Hey Roeleke,

Het probleem met een Shubert C2 of BMW helm is dat de onderste rand van de helm te dik is of dikker als een doorsnee helm en je daarom die scala niet op de originele manier kan vastmaken zoals beschreven in u artikel. Ik heb ergens op één of andere site eens foto's gezien, en die had het met vijzen in zijn helm gevezen maar dat zie ik niet zitten.
Wim

Bericht door Wim »

heb die site terug gevonden, maar begrijp geen woord Duits

http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dnl" onclick="window.open(this.href);return false;
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Hoe ist met uw engels?
Installation instructions Scala Rider FM in Schubert C2

Edit: hmmm, blijkt niet voor de bluetooth te zijn bij nader inzien... of zie ik dat verkeerd?

Edit 2 (pfff tis nog vroeg he): Van ander forum ergens op het www:
I persevered with the scala bluetooth and managed to fit it to my C2 by removing the collar, no holes needed, and then refitting the collar around the bit with the allen screws. By fitting it directly below the visor release mechanism, the boom mic bends sufficiently to place the mic below and in line with the leatherette cheek pad, next to the buckle strap. This is sufficient for me be heard whilst making calls with the mobile and Scala paired with the Zumo. Only problem is, when on motorway, whilst no directional neede from the SatNav, the connection is lost with the Scala after it has been on standby for a while. But when it works, it works fine. Good luck with finding an alternative solution.
Wim

Bericht door Wim »

Hoe ist met uw engels? perfect :wink:

De eerste link had ik ook gevonden maar dit is niet via bluetooth

Edit 2 is het proberen waard. Er stonden toevallig geen fofto's bij hoe dat hij die onderste boord eraf gekregen heeft zonder iets te beschadigen want dat zit goed vast zene die onderste boord
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Wim schreef:
Hoe ist met uw engels? perfect :wink:

De eerste link had ik ook gevonden maar dit is niet via bluetooth

Edit 2 is het proberen waard. Er stonden toevallig geen fofto's bij hoe dat hij die onderste boord eraf gekregen heeft zonder iets te beschadigen want dat zit goed vast zene die onderste boord
Nope, geen foto's, was trouwens de enigste post in dat topic dus... veel reactie was er niet op.
Ik kan straks nog wel eens zoeken naar die pagina, misschien dat je diene pipo kan contacteren voor foto's ofzo...
ZilverStrom

Bericht door ZilverStrom »

Ben eruit.

Heb via marktplaats voor weinig een Interphone op de kop kunnen tikken.
Deze netjes gemonteerd op mijn Schubert Concept systeemhelm.
Getest met mijn Zumo 550 en hij werkt top.

Ik kan het aanraden.
Zeker als je voor de Zumo even op GPS.nl de hardere spraakmodules download. Geeft je iets meer speling in het afstellen van het geluid. :-)}
Vant

Bericht door Vant »

lapkes schreef:http://img511.imageshack.us/img511/4976/scala004xa3.jpg :roll:

http://img511.imageshack.us/img511/7062/scala003jj9.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img75.imageshack.us/img75/2608/scala005kt4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; :D



maar wa steekt ge toch allemaal uit ? ,vraagt mijn vrouw :lol:

Thx Lapkes - heb hem in mijn Nolan N-102 nu ook zodanig geplooid dat hij naar binnen kan. De kinflap moet het wel een beetje ontgelden en de microfoon raakt mijn mondhoek/kin (ik heb blijkbaar een grote kinnebak - de Nolan was de enige helm waar ik hem destijds inkreeg :? ) maar in ieder geval een grote verbetering in vergelijking met elke keer de helm openen...
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Zijn er al mensen die ervaring hebben met de Cardo Scala Rider Q2?

Ik zit er over te denken om deze aan te schaffen, en hem te gaan gebruiken i.c.m. mijn Garmin Zumo & GSM. Ook wil ik hem gaan gebruiken als intercom om met mijn vriendin te kunnen praten onderweg.

We hebben nu een intercomsetje (motorola porto`s), met bedraade headsets. Uit de praktijk is gebleken dat we dit allebei niet zo`n fijn systeem vinden. Het nadeel is ook dat ik de headset niet tegelijk met de Zumo & intercom kan gebruiken.

Ik heb al e.e.a. gelezen over de Rider Q2, maar ik ben benieuwd of er hier al "ervaringsdeskundigen" zijn :D. (en of iemand dit setje in een Shoei helm met Whisper-kit gemonteerd heeft)
Maverick

Bericht door Maverick »

Ik heb de Scala Rider Q2 nu bijna een maand en moet zeggen dat ik er tevreden over ben.
Bellen met 100 - 120 KM gaat prima, voice dailing wat minder maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik iets teveel namen in mijn telefoonboek heb zitten :D
Radio heeft een goed ontvangst en het volume gaat hard genoeg om ook bij hoge snelheden de muziek te horen, alleen moet je even de engelse handleiding lezen om te begrijpen hoe je de zenders op moet slaan (de NL handleiding slaat dit helemaal over namelijk)
Pairen met bluetooth devices gaat simpel en snel. intercom heb ik niet kunnen proberen.

Een nadeel is dat hij echt gemaakt is voor spraak, muziek heeft dan ook totaal geen bass uit de speakers, maar ik stoor mij er niet meer aan.

PS gebruik goed de zoekmachines van internet, ik heb hem voor 165 EUR gevonden in Nederland. :idea:

PS ik heb hem in/op mijn Airoh mathisse
Edje

Scala Q2

Bericht door Edje »

Ik heb de Q2 nu al een paar maanden en zat onlangs een weekend in de streek rond Bouillon in Belgie met een vriend.
We hebben die toen uitbundig kunnen testen.
Het regende bijna de hele dag.
Alles werkte perfect. Bellen, GPS ( Zumo ) en intercom.
En intercom op 500 meter was geen probleem in open vlaktes.
Was echt tevreden.

Maar dan...

De dag nadien, toen we naar huis vertrokken was één set stuk.
Ik vermoed door het vele water van de vorige dag.
Gemaild naar Cardo en die hebben onmiddelijk een RMA gemaakt om de set te vervangen.

Dus het werkt goed maar met veel regen zou ik toch opletten.
Ed Jonkmans

Bericht door Ed Jonkmans »

Haai,
Mijn vrouw en ik overwegen ook om zo'n setje in te bouwen. Maar we vrezen dat dit zeer moeilijk zal gaan. Ik heb een Arai en m'n vrouw een Schoei ; beiden integraal helmen. Het probleem is dat er zeer weinig plaats is tussen kin (mond) en voorkant van de helm. We kunnen die voorkant zo met onze tong aanraken (en we hebben een gewone tong hoor....). Volgens de dealer van onze helmen is dit niet mogelijk wegens te weinig plaats. (we hebben even gepast: ook omdat ik een baardje heb zou dit het mousje van de microfoon vlug doen verdwijnen). Nu rijd ik rond met een Zumo en enkel twee luidsprekertje in de helm (met kabel).
Toch zouden we graag de functie "telefoneren" benutten (alé, m'n vrouw toch ... ).
Heeft er iemand ervaring met dat soort helmen en een duo-bluetooth-head-set?
Grtz
Ed
Blackstrom

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Blackstrom »

Ed,
ik heb een Cardo Scala ingebouwd in een Shoei helm en er is idd weinig
plaats voor de microfoon. Ik heb dit opgelost door een stukje van de bekleding
(Het kunststof in het kinstuk)weg te halen met een dremel.
De microfoon valt nu in dit gaatje en zo heb je genoeg ruimte.

gr.
Richard
Ed Jonkmans

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Ed Jonkmans »

Aha,
Dat is natuurlijk ook een optie. Zonder het mousje rijden zou zorgen voor windgeruis e.a. Daar dacht ik aan; om het microfoontje met Tec 7 of zo vast te kleven.
Grtz
Ed
Furiousz

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Furiousz »

Gisteren op ebay USA de scala rider q2 gekocht (met XL mic boom en mp3 ingang). Totaalprijs incl. verzending: €150, scheelt dus zo'n 50 euro. Ik hoop hem snel te ontvangen!
Gebruikersavatar
FransM
DL650 berijder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29-01-2008, 20:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Gouda

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door FransM »

Afgelopen donderdag ben ik naar de beurs geweest in Utrecht.

Ik heb daar de Scala Rider Q-2 Multiset XL gekocht voor de beursaanbieding van 275.-- Bij Waypoint
Zelf heb ik een Shoei Multitech. (Multi populair woord of zo ?)
Hij zit daar al op, gepaird en al.
Met de bijrijderset en met de Zumo 550.
(mijn telefoon heb ik verbonden met mijn Zumo. Ik kan dan ook zien wie er belt)
Ik heb er nog niet mee gereden. Ben benieuwd.

De 2e set gaat op de helm van mijn vrouw, ook een Shoei maar dan integraal, die af en toe eens mee gaat en anders op de helm van mijn zoon die met zijn eigen motor rijdt.

Zal nog laten weten hoe het verder werkt in bedrijf op de motor.
Thuis werkt het prima, ook het kontakt maken met de ander set gaat simpel door iets te roepen en daarna als de verbinding er is kun je gelijk spreken.

Eerst was mijn keuze gevallen op de duurdere set Camos BTI3x0
Ze waren bij Waypoint daar niet erg over te spreken en raadde die zelfs af.
Reden hiervoor is de lange wachttijd na GPS melding om de intercom te kunnen gebruiken.
Ze hebben er zelfs al een paar terug genomen vertelde de verkoper.
Ook de afstand vonden ze te kort. Vandaar mijn besluit om de Q-2 te kopen.
Bovendien een stuk gopedkoper én dan nog de beursaanbieding

groet,
Frans
Yamaha XJ 600 Rood/Wit 1984 => V-Strom DL650T K8 ABS antraciet => GARMIN ZUMO 550 op Migsel !
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
Furiousz

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Furiousz »

Ik ben erg benieuwd naar de montage in de Shoei helmen, en dan met name in de integraal helm. Ik heb zelf namelijk een Shoei XR1000 (met whisper kit+kinstuk). Bij mijn huidige (bedraade) headset vind ik de speakers erg vervelend in de helm, komt misschien door de dikte/groote. Ik hoop dat dit beter is bij de Scala rider.

Bellen op de motor is voor mij niet prio 1. Het gaat mij meer om de aanwijzingen van de Zumo en de mogelijkheid om muziek te kunnen luisteren onderweg (al heb ik ondertussen al veel gelezen over de matige geluidskwaliteit aangezien dit in mono is). Mocht de set nou goed bevallen dan kan ik er altijd nog 1 bij kopen voor mijn vriendin.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen t.z.t.. Ik hoop dat ik hem volgende week ook thuis heb :D

[edit]

Ik heb zojuist een auto/motor lader gekocht voor de Scala rider (€13,15 vanuit Engeland). Misschien wel handig voor onderweg :D
Skystar

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Skystar »

Kijk ook even naar de Midland BT2. Nagenoeg hetzelfde als de scala rider fm behalve dan de radio. Product wordt strandaart geleverd met een microfoon voor open en gesloten helmen. Voordeel van de BT2 vind ik dat werkelijk alles behalve de hoofdunit in de helm zit. Bijna alles wat je aan wilt sluiten past. BT (denk aan telefoon en tomtom) extra aux ingang voor mp3 waarbij de hoofdunit gebruikt kan worden om mp3 speler mee te bedienen. Verder is er een duidelijk onderscheid gemaakt tussen de prio's van de gebruikers. Telefoon kan via tomtom maar kan ook via BT2 heeft dus altijd voorrang op de rest. Daarna volgt ingang 2, bijvoorbeeld de tomtom via bt. vervolgens komt ingang 3 aux. Laagste prio, maakt niet uit of dit via bt of met de draad aangesloten is.
Bevestiging aan de helm middels 2 schroefjes zoals bij de scala riders of met een dubbelzijdige sticker op de helm. De sticker heb ik gebruikt. Met de schroefjes had ik problemen ivm de rand van de helm aan de onderzijde. Tweede komt niet dagelijks voor maar bij 150+ gaat de constructie aan de onderkant van de helm verschuiven en verlies het apparaat liever niet op die manier.

Hier een kort verslag door mij geschreven staat ook commentaar van andere gebruikers.
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=21627" onclick="window.open(this.href);return false;

Martin
Waalstrom

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Waalstrom »

Vorige week een Zumo met een Scala rider Q2 bike to bike set gekocht samen met mijn motormaat. Dit weekend getest! Dat werkt echt super, tot 110-120 met doppen in perfect te verstaan, afstand tot 200 meter in open terrein gaat prima. De "zumo-rijder" krijgt de commando's van de navi door, dan is je maat ff weg maar pakt hem zelf weer op. Alleen zet je gezellig de ingebouwde FM-radio aan of je hangt er een mp3 speler aan. Zeker aan te raden, kost wat, heb je ook wat!
Furiousz

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Furiousz »

Waalstrom schreef:Vorige week een Zumo met een Scala rider Q2 bike to bike set gekocht samen met mijn motormaat. Dit weekend getest! Dat werkt echt super, tot 110-120 met doppen in perfect te verstaan, afstand tot 200 meter in open terrein gaat prima. De "zumo-rijder" krijgt de commando's van de navi door, dan is je maat ff weg maar pakt hem zelf weer op. Alleen zet je gezellig de ingebouwde FM-radio aan of je hangt er een mp3 speler aan. Zeker aan te raden, kost wat, heb je ook wat!
Die FM-radio, werkt dat 100%? Is het niet zo dat je na elke 20km opnieuw naar de juiste frequentie moet zoeken?
En als je een mp3 speler aan de scala hangt, kun je die dan bedienen met de scala zelf?
Waalstrom

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Waalstrom »

Valt reuze mee, van Gorinchem naar Breda met Arrow Classic Rock er op, geen verloop gemerkt. Wel ff een storing voor een paar honderd meter maar verder ok. Ik denk dat je wel de sterkere FM-zenders moet kiezen...
MP3 kun je alleen het volume regelen opde scale, "zappen"moet je op de Ipod of mp3 doen
M.A.D

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door M.A.D »

Furiousz schreef:Gisteren op ebay USA de scala rider q2 gekocht (met XL mic boom en mp3 ingang). Totaalprijs incl. verzending: €150, scheelt dus zo'n 50 euro. Ik hoop hem snel te ontvangen!
Ik heb een scala rider uit australie laten komen voor € 34,14 + € 12,00 verzendkosten ......
Daar kon ik het dus echt niet voor laten .
Ik gebruik hem eigenlijk alleen maar om mn nokia nav. te kunnen horen .

Vooral "snelweg vermijden " vind ik leuke routes hierop .
Furiousz

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door Furiousz »

M.A.D schreef:
Furiousz schreef:Gisteren op ebay USA de scala rider q2 gekocht (met XL mic boom en mp3 ingang). Totaalprijs incl. verzending: €150, scheelt dus zo'n 50 euro. Ik hoop hem snel te ontvangen!
Ik heb een scala rider uit australie laten komen voor € 34,14 + € 12,00 verzendkosten ......
Daar kon ik het dus echt niet voor laten .
Ik gebruik hem eigenlijk alleen maar om mn nokia nav. te kunnen horen .

Vooral "snelweg vermijden " vind ik leuke routes hierop .
Een nieuwe scala rider q2 voor €34,14?

Welke nokia heb je?Ik heb de n95, maar nu nog zonder navigatie. Is het ook mogelijk om met de mp3 ingang muziek te ontvangen vanaf de telefoon ipv een mp3 speler of ipod?
M.A.D

Re: Scala Rider Teamset

Bericht door M.A.D »

Ik heb de Nokia N82 met Sygic mc guider Navi & dit is een super combinatie !

Het enige nadeel wat ik had aan het kopen in Australie is dat de oplader een stroomaansluiting heeft die in Europa niet werkt ,
maar dit was geen probleem aangezien ik nog een universele oplader had liggen :P

Check ebay winkel :

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... :MERFB:IID" onclick="window.open(this.href);return false;

Is trouwens niet de Q2 , maar de 'gewone '
Plaats reactie