Verbruik DL650

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Ferdo

Verbruik DL650

Bericht door Ferdo »

Ik zou graag jullie mening over het verbruik van mijn DL650 willen hebben. Ben net terug van een snel nachtelijk ritje van Utrecht naar Groningen. Deed 1 uur en 20 minuten over de 190 kilometer. Dat is 142,5 km/uur gemiddeld. Ok, da's te snel, maar dat even ter zijde. De toerenteller stond steeds tussen de 7000 en 8000 toeren in de zesde versnelling. Ben met een volle tank vertrokken en nu is er nog maar 1 balkje over, net. Uit ervaring weet ik dat er nu ongeveer 17-17,5 liter benzine uit is. Mijn verbruik was dus 1 liter op 11.2 kilometer. Volgens mij is dat dus veel te veel benzine! Of toch niet?
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

dat is nou het nadeel van het sv 650 blok in je v-strom. hij heeft met het gas erop nogal een drankprobleem. ik houd mijn verbruik niet bij. wel weet ik dat tijdens mijn rit naar de Intermot in München ik ongeveer elke 250 km echt moest tanken, dat was met bepakking. en hier in nederland haal ik ook geen 300km uit een tank. o ja ik tank altijd super plus.
Tuke

Bericht door Tuke »

Met die snelheid een verbruik van 1 op 11 :shock: Dat heb ik nog niet meegemaakt met de 650. Zelfs niet op die Autobahn. Ik zou een enkele meting ook niet vertrouwen. De ene keer gooi je de tank wat voller dan de andere keer.

Ik hou vanaf kilometer 0 het bezineverbruik bij (zie m'n website onder logboek). Zit gemiddeld op 19.3 kilometer per liter. In het meest ongunstige geval zat ik op 17.3 kilometer en in het gunstigste geval 22,5 kilomter.

Stephan
Bandit

Bericht door Bandit »

Ja, Stefan. Maar ik heb vandaag wel opgemerkt dat jij bijna de gehele rit het benzine slangetje zit dicht te drukken :D. (LOL) Maar ik kom met mijn 1000 nooit verder dan 1:15/16, alleen wanneer er getoerd wordt zoals vandaag, dan knipoogd mijn liefje naar mij en neemt zij genoegen met 1:18 8) .
Vynka

Bericht door Vynka »

Oh ja voor jou is het een ze hé :?: :wink:
swintie

Bericht door swintie »

De digitale meter is niet altijd te vertrouwen hoor. Zo heb ik al een paar keer meegemaakt dat het laatste balkje begon te knipperen om 10 kilometer later weer continue te branden. :?
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Het is dus zoals al ik vermoedde. Heb net precies 18 liter getankt en op de teller stond 198 kilometer. Dat is dus 1 op 11. Want de tank is nu net zo tot de rand vol als bij de vorige tankbeurt.

Op het VStrom forum las ik als slechtste waarde 32 mpg bij 100 mph. Dat is 1:13,6 bij 160 km/uur op de teller. Ok, soms reed ik nog ietsje harder, en zo af en toe ook op topsnelheid. Maar ik had gedacht dat mijn DL650 wel wat zuiniger zou zijn tijdens hoge snelheden.

Mijn ketting is trouwens wel aan vervanging toe. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Tuke

Bericht door Tuke »

@ ferdo: hoeveel kilometer heeft de ketting gedraaid? Als dit weinig km's is in combinatie met een verbruik van 1 op 11 dan heb ik het vermoeden dat jij standaard op het achterwiel vertrekt bij het stoplicht :D

@ bandit: gelukkig heb je niet gezien dat ik m'n bagagespin aan m'n voorganger had vastgeknoopt als sleep. :wink: In deze tijden van bezuinigen moet je slim zijn heh....
Ferdo

Bericht door Ferdo »

@motomalibu:
Mijn ketting heeft er nu 18500 km op zitten. Maar ik heb hem slecht gesmeerd, moet ik er gelijk bij zeggen. Sommige schakels zitten enigzins vast. Ik las ergens dat je de ketting volgens Suzuki moet verwisselen als de afstand tussen 21 schakels (gaten) meer is dan 32 cm. Die toestand is bij mij inmiddels bereikt, alhoewel ik nog voldoende ruimte heb de ketting verder te op te spannen.
Enne, ik trek gewoonlijk best snel op, maar normaal verbruik ik tussen 1:16 en 1:18. Alleen deze keer, bij langdurige hoge snelheid, viel het me dus vies tegen.
Plaats reactie