Een topkoffer of saddle bag?

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Strommax

Een topkoffer of saddle bag?

Bericht door Strommax »

Ben mijn rugzak beu en ben op zoek naar iets beters :? Er moet in; een laptop, een broek, een paar schoen, en mijn boterhammekes :) En, het zou makkelijk verwijderbaar moeten zijn want ik het weekend wil ik niet met bagage rijden 8) Iemand ervaring, die mij deskundig advies kan geven, qua mogelijkheden, types, kostprijs, etc :?:
V-Stromzeeland

Bericht door V-Stromzeeland »

Ik heb zelf de V46 Monokey topkoffer van Givi.
Ik vind het een hele praktische koffer en ziet er ook nog eens mooi uit.
Voor mijn bijrijder is deze uitgerust met een steuntje voor de rug.
En is met één druk op de knop te verwijderen zodat je zonder koffer op weg kunt.
En met een inhoud van 46 liter kan je heel wat spulletjes meenemen.
Bandit

Bericht door Bandit »

En op de "4 fatastische motordagen" in Utrecht, werd er vandaag gestund met de GIFI koffers van 2005 \, met een inhoud van 20 tot 45 liter, voor de "meeneemprijs"van ...................................................
19 eurisch.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer er van. :lol:

8)
Biker

Bericht door Biker »

Het nadeel van een koffer is volgens mij wel het comfort voor de laptop en kan deze daar niet zo goed tegen. In een koffer schud en trilt het natuurlijk altijd veel meer dan in een rugzak. Of je moet er een soort inzet voor maken die je uit schuim snijdt waar je dan de laptop in plaatst.
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

zelf vervoer ik de laptop in m'n topkoffer (standaardkoffer bij de black rhino, 48 lit.). Om het trillen een beetje tegen te gaan en er voor te zorgen dat 'ie niet klem ligt in de koffer heb ik er een kussentje in liggen. Bevalt me prima. Uiteraard zit de laptop ook nog in de laptoptas die bij de laptop hoort.
Vorig jaar met de laptop in de rugzak onderuit gegaan. :oops: Hieraan hebben zowel ik als de laptop geen schade overgehouden. Maar bij nader inzien had de confrontatie met het asfalt ook veel minder plezierig voor m'n rug kunnen aflopen als ik ongelukkig op de laptop terecht was gekomen. Ga maar eens op de grond liggen met bijv. een telefoonboek onder je rug, dat voelt al niet lekker. Voor mij geen rugzak meer op tijdens het motorrijden.
Van schade door trillingen heb ik bij de laptop (nog) geen last.
Strommax

Bericht door Strommax »

Daarom net dat ik van de rugzak afwil , want bij mijn ongeval van vorig jaar zat mijn laptop in mijn rugzak en was deze dus volledig stuk (de fles witte wijn was nog heel, van een geluk gesproken :lol: ) Ik zal eens bij GIVI kijken. Enig idee wat dit kan kosten :?:
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

de prijzen van GIVI weet ik niet, maar met een beetje surfen moet daar wel achter zijn te komen. Ik heb wel even gekeken naar de kostprijs van de koffer die ik heb. Mocht je deze overwegen, dan is het prijsverschil tussen NL en B wel interessant...... :)
De bestelnummers komen van Suzuki.be, eerst de prijs in B, dan in NL.
Topkoffer drager (990D0-06G00-061)____ €__86,65 €__88,99
Topkoffer (990D0-06G48-000)__________ €_199,99 €_169,00
Topkoffer kleurstaal (990D0-06GTC-YAY)__ €__45,00 €__35,00

In België betaal je voor de complete set € 331,64, terwijl je dit in Nederland € 292,99 kost. Uiteraard excl. montagekosten.
V-Stromzeeland

Bericht door V-Stromzeeland »

Bij mij was de Givi koffer goedkoper als die van Suzuki.
Ik was voor de koffer en de montageplaat nog geen 300 euro kwijt.
Eventueel kan je ook kleurenschilds voor de koffer krijgen.
Het voordeel van Givi vind ik dat de originele handvaten die één geheel vormen met het bagage rek niet vervangen moet worden door een goedkoop buizenframe.
Dit heb je wel met de originele Suzuki koffer.
Gewoon de montageplaat op de originele drager en klaar is kees.
Voor verdere foto's kijk hier: http://www.givi.it/caschi_borse_bauli_a ... ?CO_ID=126" onclick="window.open(this.href);return false;
strompower
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 03-08-2014, 11:29

Bericht door strompower »

Kijk eens bij RAD, daar heb je alles ivm GIVI. Klik hier
Bij mij staat er ook een GIVI-topkoffer op en is ook voorzien van rek voor zijkoffers. Als je wilt kan ik je wel eens een foto doorsturen, dan geef je maar een seintje.
Plaats reactie