Knipperlicht vervangen
Knipperlicht vervangen
Hallo,
vandaag een stommiteit meegemaakt. Wil de motor wegzetten, blijkt
ie niet goed op de zijstandaard te staan. Gevolg: motor valt lichtjes op de grond;
Schade:
-koppelingshendel kapot (vervangen, 16 euro)
-knipperlichtunit kapot (38 euro)
Ik heb gekeken hoe ik dit moet vervangen. Het knipperlicht onderdeel krijg ik in de kuip wel los alleen heb ik 1 vraag.
Moet ik de stekkers in het knipperlicht gedeelte losknippen en later met nieuwe stekkers weer vastmaken, of weet iemand een betere manier.
Volgens mij kan je de electriciteitskabel niet door het zwarte flexibele gedeelte (van het knipperlicht dus) terugtrekken.
vandaag een stommiteit meegemaakt. Wil de motor wegzetten, blijkt
ie niet goed op de zijstandaard te staan. Gevolg: motor valt lichtjes op de grond;
Schade:
-koppelingshendel kapot (vervangen, 16 euro)
-knipperlichtunit kapot (38 euro)
Ik heb gekeken hoe ik dit moet vervangen. Het knipperlicht onderdeel krijg ik in de kuip wel los alleen heb ik 1 vraag.
Moet ik de stekkers in het knipperlicht gedeelte losknippen en later met nieuwe stekkers weer vastmaken, of weet iemand een betere manier.
Volgens mij kan je de electriciteitskabel niet door het zwarte flexibele gedeelte (van het knipperlicht dus) terugtrekken.
- Stroom2
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
- Woonplaats: Lunteren
Hallo E 650
Ik las net je pech......Mij ook eens overkomen met m'n 1100 GXR en dat kostte me toen een linker spiegel. Je bent helaas dus niet uniek hetgeen mogelijk een kleine geruststelling is.
vwb de kabeltjes, die moet je volgens mij kunnen 'volgen' en dan zouden er ergens stekkertjes moeten zitten voordat het geheel via een kabelboom naar elders gaat...tenminste zo is mijn ervaring tot nu toe geweest met andere motoren.
zoeken ......dus succes.
Ik las net je pech......Mij ook eens overkomen met m'n 1100 GXR en dat kostte me toen een linker spiegel. Je bent helaas dus niet uniek hetgeen mogelijk een kleine geruststelling is.
vwb de kabeltjes, die moet je volgens mij kunnen 'volgen' en dan zouden er ergens stekkertjes moeten zitten voordat het geheel via een kabelboom naar elders gaat...tenminste zo is mijn ervaring tot nu toe geweest met andere motoren.
zoeken ......dus succes.
Groeten Barry/Stroom2.
beste 650,
jammer van de ongewenste valpartij, nog een geluk dat het alleen kleine schade is.
gezien de prijs die je noemt lijkt het mij een beter idee om een imitatie te kopen, deze zijn veel goedkoper en niet zo groot en kwetsbaar.
misschien zijn er forummers die dit al hebben gedaan met een tip of met hun oude knipperbolletjes te koop voor je als je weer de orginele wilt?
sterkte met je het verwerken van je crass!
groeten
Robert
jammer van de ongewenste valpartij, nog een geluk dat het alleen kleine schade is.
gezien de prijs die je noemt lijkt het mij een beter idee om een imitatie te kopen, deze zijn veel goedkoper en niet zo groot en kwetsbaar.
misschien zijn er forummers die dit al hebben gedaan met een tip of met hun oude knipperbolletjes te koop voor je als je weer de orginele wilt?
sterkte met je het verwerken van je crass!
groeten
Robert
Hij zegt toch, dat-ie denkt dat die stekkertjes niet door de voet van het knipperlicht passen. Dus dat zoeken hoeft niet meer.Panman/Stroom2 schreef:vwb de kabeltjes, die moet je volgens mij kunnen 'volgen' en dan zouden er ergens stekkertjes moeten zitten voordat het geheel via een kabelboom naar elders gaat...tenminste zo is mijn ervaring tot nu toe geweest met andere motoren.
zoeken ......dus succes.
Maar als je het niet probeert zul je het nooit weten.
- Stroom2
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
- Woonplaats: Lunteren
Oke, ik heb kenneljk niet helemaal goed gelezen......maar raar dat een nieuwe unit niet incl bekabeling en stekkertjes aangeleverd wordt en je voor electricien moet gaan spelen ???Toontje schreef:Hij zegt toch, dat-ie denkt dat die stekkertjes niet door de voet van het knipperlicht passen. Dus dat zoeken hoeft niet meer.Panman/Stroom2 schreef:vwb de kabeltjes, die moet je volgens mij kunnen 'volgen' en dan zouden er ergens stekkertjes moeten zitten voordat het geheel via een kabelboom naar elders gaat...tenminste zo is mijn ervaring tot nu toe geweest met andere motoren.
zoeken ......dus succes.
Maar als je het niet probeert zul je het nooit weten.
Groeten Barry/Stroom2.
Hallo motorvrienden,
het kan best zijn hoor dat een nieuwe unit incl. kabels en stekkertjes geleverd wordt. Als dat zo is dan zal er aan de binnenkant van de kuip een stekker losgeklikt moeten worden en daar de nieuwe unit weer aan vastgeknoopt moeten worden.
Ik heb het nieuwe knipperlicht nog niet binnen dus ik vroeg mij af of ik de oude draad door het zwarte omhulsel door moest trekken (wat volgens mij dus niet gaat) of dat er ergens in de kuip iets van de bedrading losgehaalt moet worden.
En inderdaad, zo'n knipperlichtunit is wel erg duur.
Balen...
groeten,
Ed
het kan best zijn hoor dat een nieuwe unit incl. kabels en stekkertjes geleverd wordt. Als dat zo is dan zal er aan de binnenkant van de kuip een stekker losgeklikt moeten worden en daar de nieuwe unit weer aan vastgeknoopt moeten worden.
Ik heb het nieuwe knipperlicht nog niet binnen dus ik vroeg mij af of ik de oude draad door het zwarte omhulsel door moest trekken (wat volgens mij dus niet gaat) of dat er ergens in de kuip iets van de bedrading losgehaalt moet worden.
En inderdaad, zo'n knipperlichtunit is wel erg duur.
Balen...
groeten,
Ed
Hoi,
Ik vond op de fotogallery de knipperlichten waar ik al een tijd naar zoek:
http://www.vstrom.info/gallery-1.4.4-pl ... .sized.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand deze al meer gezien en of weet hoe je er aan kan komen ?
bleuberry
Ik vond op de fotogallery de knipperlichten waar ik al een tijd naar zoek:
http://www.vstrom.info/gallery-1.4.4-pl ... .sized.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand deze al meer gezien en of weet hoe je er aan kan komen ?
bleuberry
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7554
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
[Off-Topic]
TIP :Wanneer je een imagetag om je link plaatst zie je meteen de foto op het forum. (Gaat niet op wanneer er een php-script wordt aangeroepen in de URL.)
[/Off-Topic]
TIP :Wanneer je een imagetag om je link plaatst zie je meteen de foto op het forum. (Gaat niet op wanneer er een php-script wordt aangeroepen in de URL.)
Code: Selecteer alles
[img]http://www.vstrom.info/gallery-1.4.4-pl5/gallery/albums/electronics/DSC00013_001.sized.jpg[/img]
[/Off-Topic]
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 03-02-2005, 19:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Die dingen passen alleen op de 1000 volgens mij.
De luchtopening waar ze in gemonteerd worden is bij de 650 anders.
De gebruikte units komen volgens mij van een Aprilia scooter, meen ik ergens gelezen te hebben.
John Bitmead alias StormTrooper heeft ze gemonteerd zitten.
Ik zou zeggen..... stuur hem een email om te vragen hoe/wat/waar..
De luchtopening waar ze in gemonteerd worden is bij de 650 anders.
De gebruikte units komen volgens mij van een Aprilia scooter, meen ik ergens gelezen te hebben.
John Bitmead alias StormTrooper heeft ze gemonteerd zitten.
Ik zou zeggen..... stuur hem een email om te vragen hoe/wat/waar..
Eindelijk!! Ik heb de knippertjes die ik al die tijd wilde, gevonden in Utrecht op de beurs .
Als ze er op zitten zal ik een foto-tje plaatsen.
Nu een belangrijke vraag voor mij :
Natuurlijk wil ik ze zo orgineel mogelijk er op zetten, waar zou ik die (suzuki? )stekkertjes kunnen krijgen om de gewoon in te pluggen zoals het orginele gemonteerd zit. (klein soort met 2 kabeltjes)
Vraag 2 : wat is plus -Groen denk ik
,, min -zwart met witte streep lijkt mij.
Just to be safe.
Robert
Als ze er op zitten zal ik een foto-tje plaatsen.
Nu een belangrijke vraag voor mij :
Natuurlijk wil ik ze zo orgineel mogelijk er op zetten, waar zou ik die (suzuki? )stekkertjes kunnen krijgen om de gewoon in te pluggen zoals het orginele gemonteerd zit. (klein soort met 2 kabeltjes)
Vraag 2 : wat is plus -Groen denk ik
,, min -zwart met witte streep lijkt mij.
Just to be safe.
Robert
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7554
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Scottie,
Volgens het schema zou het dus toch anders zijn, dus zwarte met witte tracer is de min. (En B/W betekent ook echt Black with White tracer!)
Ik vind B/w ook niet echt DE kleurcode voor de positieve zijde. En zoals blijkt is dat ook zo.
Zie onderstaande screenshot uit het service manual.
Volgens het schema zou het dus toch anders zijn, dus zwarte met witte tracer is de min. (En B/W betekent ook echt Black with White tracer!)
Ik vind B/w ook niet echt DE kleurcode voor de positieve zijde. En zoals blijkt is dat ook zo.
Zie onderstaande screenshot uit het service manual.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Hoi Robert,
Ik denk dat je zowiezo béter naar bijv. Halfords kan gaan, en dan een nieuw bij elkaar horend 'mannetje- en vrouwtje' kan kopen. (Lijkt mij bij elkaar nog goedkoper dan eventueel orgineel.)
Bij die zaken verkopen ze ook stekkertjes, die ná 'verbinding', met een soort 'krimpkous-achtig materiaal', met een föhn 'waterdicht' kan maken (sealen) (Niet onbelangrijk bij een motor.)
Ben reuze-benieuwd naar het eindresultaat.
Succes.
Rinus
Ik denk dat je zowiezo béter naar bijv. Halfords kan gaan, en dan een nieuw bij elkaar horend 'mannetje- en vrouwtje' kan kopen. (Lijkt mij bij elkaar nog goedkoper dan eventueel orgineel.)
Bij die zaken verkopen ze ook stekkertjes, die ná 'verbinding', met een soort 'krimpkous-achtig materiaal', met een föhn 'waterdicht' kan maken (sealen) (Niet onbelangrijk bij een motor.)
Ben reuze-benieuwd naar het eindresultaat.
Succes.
Rinus
Ho Rinus,
Gezien de prijs van de knippertjes kan de orginele stekker er ook wel af, bovendien, wil ik de knippers bij een ander motor mee kunnen nemen en dan moeten de orginele er toch weer op.
De door jou bedoelde kan wel maar dan als het echt niet anders kan.
De nieuwe knippertjes hebben ook nog een stroomadaptor om op 21 watt te komen dus ik moet zowiezo een stekkertjesconstruktie maken.
Robert
Gezien de prijs van de knippertjes kan de orginele stekker er ook wel af, bovendien, wil ik de knippers bij een ander motor mee kunnen nemen en dan moeten de orginele er toch weer op.
De door jou bedoelde kan wel maar dan als het echt niet anders kan.
De nieuwe knippertjes hebben ook nog een stroomadaptor om op 21 watt te komen dus ik moet zowiezo een stekkertjesconstruktie maken.
Robert
Inmiddels uitgevonden dat de (speciale) stekkertjes, via de imitatie-markt ook geleverd worden (via de vertegenwoordiger van Pro-bold) kost zo,n 5 euro per stuk, maar je hoeft dan niet te knippen in je orginele bedrading.
Combinatie tussen leds en gewone kan ook mits je een zogenaamde
resistor (weerstand) er tussen zet en er voor zorgt dat je de juiste watt's
afneemt. (lamp= 21 watt - leds meestal 4 watt)
Ben inmiddels expert geworden op het gebied van knippertjes geloof ik.
Hoop de de genoemde stekkertjes er snel zijn dat kan ik ze eindelijk aansluiten.
Robert
Combinatie tussen leds en gewone kan ook mits je een zogenaamde
resistor (weerstand) er tussen zet en er voor zorgt dat je de juiste watt's
afneemt. (lamp= 21 watt - leds meestal 4 watt)
Ben inmiddels expert geworden op het gebied van knippertjes geloof ik.
Hoop de de genoemde stekkertjes er snel zijn dat kan ik ze eindelijk aansluiten.
Robert
- Gerrit
- DL1000 berijder
- Berichten: 190
- Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
- Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)
@ Robertblueberry schreef:..........
Ben inmiddels expert geworden op het gebied van knippertjes geloof ik.
Robert
Nu je toch expert bent..........de moer waarmee het r.achter knipperlicht vastzit raakt los. Het jij een idee hoe ik hier bij kan komen om het vast te draaien (gaat om de 650 van m'n meissie)
Groets,
Gerrit