De nieuwe Garmin ZUMO 500. Navigatiewonder?

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Tobo01

De nieuwe Garmin ZUMO 500. Navigatiewonder?

Bericht door Tobo01 »

Hoi,

Als fervent VStrommer en gebruiker van de GPSMap 60 CS, heb ik toch mijn nieuwe wens GPS gezien. De Garmin ZUMO. Op de site van Pocketinfo heb ik er een klein stukje over geschreven.

Daar staan ook wat links naar de Garmin site over dit moois.

Ton
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hmmmm.....een garminTT maar wel voor 'n behoorlijk prijsje :!: :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
MarcT

Bericht door MarcT »

Hmmm.....nou laatst heeft een vriend van me de Garmin 2710 gekocht met alles erbij....was meer dan 1300 euro ! En dan heb je toch een lomp ding, tegenover die zumo...
Very interessant !
Harry

Bericht door Harry »

da's een mooie aanvulling.
mijn 2610 met cradle werkt wel goed, maar het is inderdaad een heel ding.
Geen probleem zolang het op de motor zit, maar eenmaal eraf is het onhandig.

Nieuwsgierig wanneer deze in Europa te koop zal zijn.........
hayasjeelski

Bericht door hayasjeelski »

MarcT schreef:Hmmm.....nou laatst heeft een vriend van me de Garmin 2710 gekocht met alles erbij....was meer dan 1300 euro ! En dan heb je toch een lomp ding, tegenover die zumo...
Very interessant !
vindt die zumo maar een kermisding hoor...... neeje blijf voorlopig lekker bij mn 2610
Remakil

Bericht door Remakil »

Lomp of niet... mijn 2610 werkt naar alle tevredenheid!!! :)
Ook in m'n koekblik heb ik geen last van die zogenaamde lompheid, hij staat stevig in beeld, zeg maar... ;)

Dat MP3 gebeuren e.d. wil ik niet eens op m'n nav... leidt enkel af, ik wil rijden en de sound of my bike horen... :twisted:
Biker

Bericht door Biker »

Tja ik heb ook een 2610 en ook naar alle tevredenheid maar als ik dat nieuwe ding zie....lijkt me toch ook wel wat.
MacB

Bericht door MacB »

Bwa lomp vind ik een groot woord, geef mij mijn 2720 maar :wink:
LeChef

Vruchtensap

Bericht door LeChef »

De Zumo ziet er zeer gelikt uit...maarrre effe wat anders...Hoe komt Garmin erbij deze GPS 'vruchtensap" te noemen? Zumo is namelijk spaans voor vruchtensap....

Saludos a todos,

El Jefe*


*spaans voor LeChef
wwwimmm

Bericht door wwwimmm »

De Zumo is idd mooi én prijzig, maar ik gebruik al meer dan drie jaar de Quest, eveneens handig in gebruik én compact, dus zowel op de motor als er naast. Voorlopig (nog) geen nood aan iets anders.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

De Zumo is toch wel een stukkie duurder dan de TTR. Deze wordt met Europa map al aangeboden voor 499,-
Dit is dan ook nog inclusief een Bluetooth ontvanger en luidsprekers voor in de helm. Bij de Zumo moet je deze er dan nog bijkopen. Hij is dan bijna twee keer zo duur :shock:
Ik verwacht een prijsdaling na enkele maanden als blijkt dat er toch minder verkocht worden dan verwacht.
Biker

Bericht door Biker »

De zumo vergelijken met de TTR qua prijs is appels met peren vergelijken.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Misschien waar, maar velen zullen dat ook vinden bij een vergelijk tussen de V-Strom en bijv de BMW GS 1200. En toch kozen wij voor de V-Strom.

Daarbij, het grootste probleem van TTR, geen routes kunnen maken, is er niet meer sinds het uitkomen van Onroute.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

De Zumo doet het blijkbaar wel goed op een V-strom.
De soes dient als vlagdrager haha :lol:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Haha..... :schater: :schater:
Ik ben benieuwd naar :arrow: Motorcycle mount with standard 4-hole AMPS pattern so you can mount it anywhere ........ en bijdeze functie's zet ik mijn vraagtekens.....:arrow: Built-in MP3 player and JPEG Picture Viewer.....
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

The mount waarover geschreven wordt is niets meer dan een Amerikaanse norm voor bevestigings gaten. Zodoende is de maatvoering van welk montage merk dan ook gelijk. Niet belangrijk dus voor ons, hij komt al met een bevestiging.
De MP3 player en JPEG viewer lijkt me ook niet zo veel toe te voegen.
Muziek tijdens het rijden hoeft denk ik voor de meesten niet. Ook foto's bekijken zal niet het voornaamste doel zijn van de Zumo.

Wel ben ik benieuwd of er uberhaupt iets van geluidsoverdracht bijgeleverd wordt. Er wordt wel gesproken over Bluetooth en over een luidsprekertje in de auto kabel, maar hoe het geluid in de helm terecht komt is mij niet duidelijk.
Of zal ik toch echt nog meer geld uit moeten geven :?

De prijs zal toch echt moeten zakken wil Garmin serieus TOMTOM aan willen vallen.

We wachten af.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Ik heb de Zumo 550 al voorbij zien komen voor €789,47.
De Zumo 500 zit al op €651,63. Hier zit dan geen auto montage set bij, maar wel alle gedetailleerde kaarten van Europa. Enigste wat je nodig hebt is dan een 2 Gb SD kaart en je kunt heel Europa door. :lol:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Hunter6 op V-strom forum schreef:..Of zal ik toch echt nog meer geld uit moeten geven :?
De prijs zal toch echt moeten zakken wil Garmin serieus TOMTOM aan willen vallen. We wachten af.
hier gelezen
Hunter6 op gps forum schreef:Geplaatst: 17 Feb 2007 20:49 Onderwerp: ...Zumo.
Vandaag was het dan toch zover, heb de Zumo 550 gekocht in Notter.

Hunter van harte gefeliciteerd met je aanwinst. :) zag op het gps forum dat je toch overgestapt bent van de, wat was het ook al weer, 2610 serie op de Zumo.
Hoop dat je héél plezierige km mee krijg. Ik zou het interessant vinden hoe de Zumo je bevalt. Dus laat wat van je horen....zoem zoem moo :)
Groet, Robert |
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

En bedankt :wink:
OP zich was ik best tevreden over de 2610, maar het wegvallen van sateliet ontvangst in bosrijk gebied heeft me meermalen in de "problemen" gebracht.
Als toercommisaris moet ik vaak voorrijden, ook in het buitenland. Ik wil dus liever niet dat ik een paar keer per dag moet keren.
Verder had ik gehoopt dat de Zumo iets in prijs zou dalen omdat de TTR ook steeds goedkoper werd. Naar nu bleek was dat eigenlijk een leegverkoop.
De Zumo wordt idd nu goedkoper aangeboden als uitgeklede versie. Een forse prijsdaling van de 550 zal voorlopig dus wel uitblijven.
Zodra ik wat meer weet hoe de Zumo zich gedraagt mbt herberekenen zal ik dat hier delen.

By the way,
ik las net dat er een flink gewijzigde firmware update voor de Zumo beschikbaar is, helaas herberekenen nog niet uitschakelbaar :cry:
http://www.garmin.com/support/download_ ... sp?id=1671
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Ik blijf voorlopig bij de 276C... bevalt prima :wink: maar ik ben altijd wel geinteresseert naar alle nieuwe producten en hoe deze in de praktijk tot hun uiting komen, theorie en praktijk willen nog weleens afwijken. :twisted:
Groet, Robert |
Juke

Bericht door Juke »

Waarom zou je een goed werkend apparaat verruilen voor een nieuwere ?

Voor diegen die nu aan een Navigatie toe zijn ( zoals ik zoeven was ) is de Zumo een goed werkend apparaat voor een best redelijke prijs.
Heb best de 2720 overwogen. Zumo is het geworden.

gr Jack
Killahrooster

2610 versus Zumo

Bericht door Killahrooster »

Mijn collega heeft sinds kort een Zumo. Ik heb hem bestudeerd en het is een hele mooie GPS met een hoop mogelijkheden, die ik best wel zou willen hebben, maar ik heb sinds 2005 een 2610 :lol: waar ik heel gelukkig mee ben.
Inderdaad valt in een bosrijke omgeving af en toe de ontvangst weg, zijn er piepjes en enkele andere onbelangrijke probleempjes.
Maar als ik op de site van Notter kijk zie ik daar ook al wat probleempjes met de Zumo. Elk nieuw apparaat heeft z'n kinderziektes. Ze worden ook steeds geavanceerder, maar geven een hoop gemak.
Maar om nou na elke 2 jaar een hoop geld neer te leggen voor het nieuwste vind ik wat te ver gaan en wil en kan ik nog een hoop lol met mijn "lompe" 2610 beleven.
:P Peter
Juke

Re: 2610 versus Zumo

Bericht door Juke »

killahrooster schreef: Maar om nou na elke 2 jaar een hoop geld neer te leggen voor het nieuwste vind ik wat te ver gaan en wil en kan ik nog een hoop lol met mijn "lompe" 2610 beleven.
:P Peter
Das precies wat ik bedoel 8)
Plaats reactie