hoeveel km per streepje

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Marrich77
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2009)

hoeveel km per streepje

Bericht door Marrich77 »

Ik heb echt een giga error.
Met mijn Bandit had ik de grove richtlijn dat ik per 50km 1 streepje zag verdwijnen (en als ik erg rustig reed kon ik 250 tot 280 km eruit persen zonder te tanken).

Nu met de V Strom verdween mijn 1e streepje pas van 165km :lol: (Had ook erg rustig gereden in die periode omdat ik de motor nog moet leren kennen)

Ben een beetje gaan zoeken, maar ik zie wel dat ik gemiddeld 400 km zou kunnen rijden voor ik moet tanken.
Heeft iemand een beetje een grove indicatie om de hoeveel km er een streepje verdwijnt.

Betreft een V Strom 650 uit 2009.

Bedankt alvast
Nu: Suzuki V Strom 650 uit 2009
Was: Suzuki Bandit 600S uit 2004
Speedking2.0
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: hoeveel km per streepje

Bericht door Speedking2.0 »

Hallo, die 50 km per streepje herken ik bij de 1000. Van de 650 zou je meer actieradius verwachten.
Alles op persoonlijke titel. DL1000, The one and only.
V-for-Herman
Mijn motor is een: V-strom DL650

Bericht door V-for-Herman »

Bij mijn 650 ook rond de 160 voordat het eerste streepje verdwijnt.
V-Strom Bj.2010
Marrich77

Bericht door Marrich77 »

@V-for-Herman Dank voor de reactie.
Kan je ook aangeven hoeveel km je per streepje gemiddeld rijdt??

Thanks alvast
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Mijn motor is een: Geen meer.

Bericht door Iron Horse »

Je moet je ook niet teveel focussen op de streepjes, dat is slechts een indicatie. Het hangt ook af van de vorm van de tank en de manier waarop de sensor werkt en wordt uitgelezen. Een simpele vlotter met een weerstand zal in een tank zoals op de V-Strom nooit lineair aangeven. Meer geavanceerde systemen kunnen de ongelijke verhouding compenseren en een realistischer beeld geven. Maar ik heb het altijd maar als indicatie gezien.

Zodra je een beetje weet wat het echte verbruik van je motor is dan reset je de ene dagteller bij je tankbeurt en als je dan weet dat je bijvoorbeeld gemiddeld 1 op 18 rijdt en een tank van 19 liter hebt dan zou je 342 kilometer stil komen te staan. Ik zou dan gewoon voor de 300 kilometer bij de pomp staan. En mocht dat uiteindelijk dan toch ineens niet kloppen dan is er altijd nog de waarschuwing van het knipperende blokje. Dus echt fout hoeft het nooit te gaan. Sterker nog, het knipperende blokje heeft zelfs 2 fases, eerst het hele blokje dat knippert en als het echt precair wordt een leeg knipperend blokje, dan heb je nog ongeveer 1,5 tot 2 liter over.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Marrich77

Bericht door Marrich77 »

Thanks @Iron Horse

Vraag het vooral omdat mijn Bandit nog wel eens verstek liet gaan. (Was mij verteld dat de vlotter soms bleef hangen. 1x gehad dat ik met horten de pomp kon halen met nog 3 streepjes) Dus vandaar dat ik liefst 'voorbereid' ben.
Maar inderdaad met 300km weggereden tanken is ook een goede manier (Zo deed ik het ook bij de Bandit, maar dan de helft van de km's)
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Mijn motor is een: Geen meer.

Bericht door Iron Horse »

Met de Bandit weet ik het niet meer precies, maar ik houd eigenlijk bij elk voertuig gewoon een kilometerstand aan, dan kan het eigenlijk nooit mis gaan. Enige nadeel daarvan is dat je dat wel in de gaten moet houden want je krijgt daarvan natuurlijk niet een waarschuwing van.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V-for-Herman
Mijn motor is een: V-strom DL650

Bericht door V-for-Herman »

Ik heb ook de strom 650 uit 2009, rij gemiddeld 1-23.
Met een tankinhoud van 17 liter ga je rond de 390 km rijden. Maar zoals Iron Horse al zei, bij 2 strepen bij het tankstation melden.
V-Strom Bj.2010
Plaats reactie