Bram is niet meer........:-(((((

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bram is niet meer........:-(((((

Bericht door Stroompje »

:evil: :evil: :evil:
En ja hoor zoals verwacht.......halverwege de vakantie in de Dolo's begon Bram te stotteren....... en kwam er zoveel speling op de TTR en de houder dat hij steeds aan en uit ging en niet meer opgeladen werd. :?
Errug handig vlak voor een afslag...... in de middle of no-where :evil: :evil:

Van alles geprobeerd met tape......maar goed hoe lief ik ook tegen 'm was.......hij zweeg in alle talen :cry: :cry: :cry:

Dus weer met behulp van kaart en geheugen de laatste paar route's gemaakt.......wel jammer dat je de komende bochten niet meer kon aanschouwen :(

Vanmorgen naar onze dealer in B'veld gebracht en zij zorgen voor verzending van TTR + houder en ik wacht af........

Op de foto is de slijtage duidelijk te zien(ook nog maar net op het randje :!: ) :shock:


Afbeelding
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Staat ook als negatieve beoordeling op gps.nl. Je kunt daar een alternatieve bevestiging aanschaffen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi Rob,
ja dat was me al wel duidelijk maar laat TT het eerst maar eens opknappen........zij bieden het hele pakket aan en dan mag je verwachten dat dat dan ook goed functioneerd..... :arrow: ik ben benieuwd hoe ze dit oplossen.
Extra uitgave's doen ......nou nee......ik wacht ff af.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Het lijkt er op dat TomTom zich een beetje heeft vertilt aan de Rider. Is natuurlijk aantrekkelijk om met een relatief geringe investering (ander kastje en wat beugeltjes) een nieuwe groeimarkt te kunnen betreden. Ben benieuwd of er ooit nog een opvolger komt.

Naar ik begrijp stelt de met veel tamtam aangekondigde mogelijkheid van de Europa versie om op de PC te kunnen plannen ook niet al te veel voor en lukt het nog niet om de oudere toestellen te voorzien van de laatste firmware.

Ook hier blijkt dus uiteindelijk weer dat alles zijn prijs heeft en is verklaard waarom een Garmin bijna twee keer zo duur is. Op zich geen probleem, zolang er geen valse verwachtingen worden gewekt.

Tom.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Stroompje schreef:Hi Rob,
ja dat was me al wel duidelijk maar laat TT het eerst maar eens opknappen........zij bieden het hele pakket aan en dan mag je verwachten dat dat dan ook goed functioneerd..... :arrow: ik ben benieuwd hoe ze dit oplossen.
Extra uitgave's doen ......nou nee......ik wacht ff af.
Heb je ook gelijk in, je mag verwachten dat ze een degelijk product leveren en dat hebben ze, althans wat betreft de bevestiging, niet geheel waar gemaakt. Maar daar zullen ze zelf inmiddels ook wel achter zijn. Blijft echter een hele onplezierige ervaring als je ervoor net zo gelukkig was met dit speeltje en je dan plotseling weer met die papieren kaarten aan de gang moet. Moet zeggen dat ik m'n vorige rit van 3000 kilometertjes zo goed als zonder kaarten heb gedaan. Had slechts 1 overzichtje van Europa met een aantal deelkaartje bij me. Uiteindelijk toch overal gekomen en ook weer thuis zonder GPS at all. Maar het had desondanks wel heel erg comfortabel geweest als ik het wel had gehad hoor.

En BTW je kunt die andere bevestigingsmiddelen natuurlijk altijd nog aanschaffen. Ze zullen je waarschijnlijk gewoon een nieuw setje geven, maar dan begint de ellende weer van voren af aan.

Ik lees wel mee..... :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Tuke

Bericht door Tuke »

Pale Rider schreef:Ook hier blijkt dus uiteindelijk weer dat alles zijn prijs heeft en is verklaard waarom een Garmin bijna twee keer zo duur is. Op zich geen probleem, zolang er geen valse verwachtingen worden gewekt.
Tomtom heeft de naam.. maar ook een garmin kan kuren hebben. M'n broer zat midden in z'n motorvakantie toen z'n 2610 ermee kapte. Is geloof ik nu al een maandje navigatieloos.....

En dan heb ik het nog niet eens over de garmin quest II... die ergelijk traag schijnt te zijn, en dus absoluut minder geschikt voor op de motor.
Ergste is nog dat de oplossing waarschijnlijk in de vorm van een questIII zal komen. Dus als je een II hebt zit je met de gebakken peren.

Zelf gaat de voorkeur nog lichtjes uit naar de garmin.... tenzij TT home een verrekt goede thuisplanner blijkt te zijn.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi Stephan,
De TThome is niets meer dan de TTR in het groot....... op je PC dus.... volgens de eerste reactie's op het forum :arrow: http://www.jouwnav.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

De update die dat mogelijk zou moeten maken is even te downloaden geweest maar weer ingetrokken....... vanwege te veel "bugs".....

Ondanks de bevestigings 'problemen'....... ben ik nog steeds geheel in de ban van Bram :!: :lol:

Zo na 2 vakantie's heb ik hem aardig onder de d**m... :wink: en zijn snelheid doet me nog steeds versteld staan :!:
Het plannen op de Ryder zelf in de reisplanner gaat perfect met een kaart ernaast.......... daar heb je geen Motorrad Touren Planervoor nodig......
Mijn Stroom2 zit me ook al richting Garmin te praten........(ik denk dat íe toch een beetje jaloers is :wink: )maar nee ik blijf het een super nav. middel vinden.....het 3 D beeld is super te volgen in de vele haarspelden van o.a. de Dolo's........ :lol: :lol: :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik kijk nog iedere week naar de aanbiedingen, maar ik prijs mezelf nog seeds gelukkig met mijn eigen navigatiesysteem genaamd "gevoel". Ik rij ergens en weet waar ik heen wil. Zolang ik licht en en zonneschijn heb kan ik mijn positie ook gemakkelijk bepalen zonder GPS. Het gemak ervan onderschat ik niet, maar ik heb mijn vacantie geheel zonder gereden en daarbij geen probleempje ondervonden
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie