Pagina 1 van 1
motor houdt in bij opschakelen bij pittig optrekken
Geplaatst: za 24-05-2025, 20:45
door Alex
Hoi Allemaal,
Net een nieuwe v-strom 1050 2025 versie gekocht.
Nog aan het inrijden en rustig aan gaat prima.
Als ik wat pittiger wil optrekken, hoger in de toeren en wat meer gas en ik laat de koppel gaan dan houdt ie ineens in en schiet daarna met een dot gas vooruit. Erh onplezierig.
Als ik met de Quickshift pittig doortrek doet ie dat prima, rustig optrekken ook geen inhouding.
Iemand een idee?
alvast dank,
Alex
PS. moet ook nog even uittesten met de Quickshift optie uitgeschakeld (even opzoeken in boekje of dat kan uberhaupt)
Re: motor houdt in bij opschakelen bij pittig optrekken
Geplaatst: za 24-05-2025, 22:50
door 1037cc
Misschien ff je dealer bellen?
Re: motor houdt in bij opschakelen bij pittig optrekken
Geplaatst: ma 26-05-2025, 08:40
door Alex
Niet de dealer gebeld, maar even zelf getest.
Zonder de QuickShift ingeschakeld geen issues met pittig optrekken.
Uiteraard gaat het experimenteren verder en zet ik op de terugweg straks weer Quickshift aan.
Dan hebben we in ieder geval een mooie test gedaan en kunnen we de dealer ook gericht vragen.
Blijft wel bijzonder als dit standaard gedrag is.
Re: motor houdt in bij opschakelen bij pittig optrekken
Geplaatst: wo 28-05-2025, 21:13
door RedStrom
Veel quickshifters hebben een werkgebied. Niet te lage of hoge toeren.
Inrijden? Hoeveel km heb je al?
Kan me niet voorstellen dat Soes na een bepaalde km-stand de quickshifter meer speelruimte geeft.
Maar misschien kan een dealer je wat meer vertellen.
Re: motor houdt in bij opschakelen bij pittig optrekken
Geplaatst: do 29-05-2025, 15:34
door Alex
Oh Quickshiften werkt ook prima.
Het gaat er om met de hand schakelen terwijl de Quickshift optie aan staat (je kunt deze optie aan of uit schakelen).
conclusie:
Quickshift optie aan -> Pittig handmatig opschakelen verloopt niet lekker.
Quickshift optie uit -> Pittig handmatig opschakelen verloopt prima.
Lijkt er op dat de bij het opschakelen met Quickshift aan er geen detectie is dat ik de koppling gebruik.
Vraag: Is dit normaal?
Re: motor houdt in bij opschakelen bij pittig optrekken
Geplaatst: do 29-05-2025, 18:02
door Piet Zahut
Nee, is niet normaal. Dus naar de dealer en een monteur erop laten rijden.
Re: motor houdt in bij opschakelen bij pittig optrekken
Geplaatst: di 12-08-2025, 08:30
door Alex
Volgens de dealer is dit wel normaal
Heb nu de quickshift uit staan. Ben een rustige rijder dus ik vind dat wel prima zo.