Zoeken op dit forum...

...voor het gebruik van dit forum!
Plaats reactie
Motoropa
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 10-04-2019, 17:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000

Zoeken op dit forum...

Bericht door Motoropa »

Beste beheerder(s),
Op zoek naar goede raad en ervaringen van anderen met banden voor mijn DL1000 kom ik een aantal problemen tegen:
- In de zoekfunctie is ook de ouderdom van een bericht in te stellen, maar slechts tot maximaal een jaar; als ik dat kies is het resultaat altijd 0 (nul) berichten, wàt ik verder m.b.t. banden dan ook maar als zoekterm gebruik;
- Als ik geen keuze maak qua ouderdom van berichten en bijvoorbeeld zoek met: '+Continental +DL1000' is het jongste bericht dat ik vind uit 2014 en dat betreft dan bandentypes die meestal al niet eens meer leverbaar zijn.
- Zoekend op 'RoadAttack 3' zie ik dat er banden van die type-aanduiding bestaan van zowel Dunlop als Continental, van deze laatste verschijnen dan alleen berichten over het typenummer 2, dat ~vermoedelijk~ ook al enige tijd niet meer leverbaar is;
- Dat vermoeden wordt versterkt doordat ik bij de zoekterm '+Conti RoadAttack 3' slechts twee resultaten krijg, beide uit 2014 en beide betreffende RoadAttack 2. Terwijl ik er toch al ruim 7000km op heb zitten met mijn ContiRoadAttack 3 banden, overigens naar mijn enorme tevredenheid. Maar ik zou natuurlijk graag willen weten of anderen mijn ervaringen delen of misschien juist tegengestelde hebben opgedaan.

Het valt dus niet mee om in het forum wat-dan-ook op te zoeken, dat kost ongeveer evenveel tijd als het lezen van alle afzonderlijke relevante bijdragen, en dat is best jammer.

Daarover ook nog dit: ik ben in mijn zoektocht nogal wat bijdragen tegengekomen van EX-V-Stromrijders ~dat staat in hun eigen beschrijving van zichzelf~ die vrij vaak op vragen reageerden met de vermelding welke banden zij gemonteerd hebben, zonder te vermelden of dat dan ook inderdaad een V-Strom betreft.

En tot slot: Schandalig, dat Suzuki zijn nieuwe parallel-twin "V-Strom" durft te noemen. (Waarom niet gewoon 'P-Strom'...?)
Afspraak is afspraak, maar wie A gezegd heeft is niet verplicht ook B te zeggen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Zoeken op dit forum...

Bericht door Iron Horse »

Het zoeken valt reuze mee. Het ligt er alleen maar aan wat je zoekt. Iets dat niet is geplaatst kun je ook niet vinden. En zoals je zelf al schrijft, er staat in de resultaten veel "oud nieuws" en zaken die niet meer verkrijgbaar zijn. Dus is de grootste tijdspanne van 1 jaar zo vreemd nog niet. Alles dat ouder is, is vaak niet zo relevant meer.

Als ik iets zoek en het hier niet te vinden is dan zoek ik met Google en als alternatief vaak ook in het Engels. Mocht er een resultaat op dit forum staan dan kom je dat ook vanzelf tegen met Google. De zoekmachine van het forum is misschien niet alles dekkend, maar voldoet doorgaans prima.

Wanneer je het hebt over antwoorden van Ex-V_Strommers dan is dat maar betrekkelijk. De antwoorden die staan bij Ex-V-Strommers kunnen zijn geschreven ten tijde dat ze wel in het bezit waren van een V-Strom. Ik heb er totaal 3 gehad en ben 1 van de eerste leden, dus al zo'n 20 jaar lid. Maar bij al mijn berichten staat nu ook Ex-V-Strommer, terwijl ik toch heel wat jaartjes een V-Strom heb gehad. Dus dat zegt niks. Ga er dus maar vanuit dat ze ten tijde van zo'n bericht weldegelijk een V-Strom bezaten.

En wat betreft je opmerking tot de benaming V-Strom of P-Strom moet je bij Suzuki zijn. Dat is niet iets dat ook maar iets met het forum te maken heeft. Zelf vind ik het ook vrij onbelangrijk. Het is net als met auto's, de fabrikant bouwt een type gewoon voort en behoudt dezelfde benaming, al lijkt het nieuwste type in geen velden of wegen meer op het oorspronkelijke ontwerp. Het is maar een naam denk ik dan maar.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5044
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Zoeken op dit forum...

Bericht door Sparkle Black Peter »

En tot slot: Schandalig, dat Suzuki zijn nieuwe parallel-twin "V-Strom" durft te noemen. (Waarom niet gewoon 'P-Strom'...?)
V-Strom kan nog steeds. Een Parallel Twin wordt ook wel Vertical Twin genoemd. Vandaar dat de benaming V-Strom is gebleven en ook vanuit commercieel oogpunt. V-Strom is al bekend. 8)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Plaats reactie