V strom start niet meer

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Thon75
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14-06-2023, 20:06

V strom start niet meer

Bericht door Thon75 »

Goedeavond.
Volgende doet zicht voor v strom 1000 uit 2003 54000 gelopen ,nieuwe olie nieuwe oliefilter nieuwe luchtfilter nieuwe bougies injectoren ultrasoon gereinigd inlaatrubbers nagezien. Start de motor loopt 5 min en slaat af en start niet meer draait wel rond je hoort de benzine pomp maar start niet wat kan dat zijn iemand ?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: V strom start niet meer

Bericht door Iron Horse »

Volle tank die vacuüm trekt omdat de ontluchting dicht zit misschien? Als de tank niet vol zit dan is het dat niet want als de ontluchting dan dicht zit duurt het langer. En controleer eens of er nog wel benzine uitkomt bij het opnieuw starten. Misschien verstopt de toevoer wel, maar dan hoor je de pomp nog steeds.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Emiel1982
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 01-05-2023, 22:21
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000 uit 2014
Woonplaats: Sambeek

Re: V strom start niet meer

Bericht door Emiel1982 »

Of de tank vaccuum trekt is makkelijk te ontdekken. Tankdop open zetten, en kijken wat er dan gebeurd.
Thon75
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14-06-2023, 20:06

Re: V strom start niet meer

Bericht door Thon75 »

Toevoer doet het ik had een halve tank benzine erin ik weet het echt ff niet meer
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7823
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: V strom start niet meer

Bericht door Eikie »

Is er een benzinefilter tussen de tank en de brandstof-opvoerpomp gemonteerd?

Het is mij niet duidelijk of de motor, nadat deze een uurtje stilstaat, weer start en na 5 minuten niet meer start.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Thon75
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14-06-2023, 20:06

Re: V strom start niet meer

Bericht door Thon75 »

Benzinefilter zit er op de laatste keer dat ik hem open heb gehad hij liep gisteren 5 min en daarna niks meer vanmiddag weer geprobeerd en niks
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1520
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: V strom start niet meer

Bericht door Calimero »

De motor deed het voordat het onderhoud was uitgevoerd wel goed? Zijn de juiste bougies gebruikt? Omdat je met de injectoren bezig bent geweest en de motor het nu helemaal niet meer doet zit het daar wellicht in. De inlaatrubbers zouden ook een oorzaak van het probleem kunnen zijn wanneer deze niet goed zijn aangesloten en valse lucht kunnen aanzuigen.
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7823
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: V strom start niet meer

Bericht door Eikie »

Slecht werkende schakelaar bij de koppeling of zijstandaard geeft ook dit probleem. Controleer die ook eens
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Thon75
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14-06-2023, 20:06

Re: V strom start niet meer

Bericht door Thon75 »

Voor het onderhoud hield hij in dus de inlaat rubbers gecontroleerd zagen er goed stekker bij de koppeling was goed bij de standaard nog niet zou het dan toch de rubbers zijn hij reageerde laatst wel op de remreiniger injectoren leken mij goed gemonteerd probleem begon toen ik de inlaatrubbers nagezien heb moet ik er bij zeggen morgen doe ik er een nieuwe benzinefilter in en toch maar eens kijken opnieuw naar de rubbers
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: V strom start niet meer

Bericht door Cplegt »

Als je de dealermodus activeerd krijg je dan een storingsmelding?
Wel starten op remreiniger maar geen benzine krijgen waren de symptomen toen mn omvalschakeler scheef hing, dealermodus gaf het keurig netjes aan.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5044
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: V strom start niet meer

Bericht door Sparkle Black Peter »

Eikie schreef: ma 10-07-2023, 22:42 Slecht werkende schakelaar bij de koppeling of zijstandaard geeft ook dit probleem. Controleer die ook eens
Dat is bij mijn weten alleen als je het contact omdraait en er gebeurt helemaal niets en er komt 'check' in je display. Deze motor doet alles, zelfs de startmotor, maar slaat niet aan. Ook geen foutmelding of check of FI in het display. Dus de sensoren bij de koppeling, noodstopknop en zijstandaard vallen af. :duim:

@Chiel: Je wilt daarmee zeggen dat door de TOS sensor de benzineafsluitsensor wordt activeert en de toevoer stopt. Maar er komt geen enkele melding in het display te staan. Ook kan je bij een 2003 geen code uitlezen, die slaat dat niet op in de ECU. Pas vanaf model 2004 worden storingen opgeslagen als ik me niet vergis. 8) Maar zou het kunnen dat die benzineafsluitsensor kapot is en daardoor de benzinetoevoer stopt?? Ik heb dat zelden ergens gelezen of gezien.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Thon75
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14-06-2023, 20:06

Re: V strom start niet meer

Bericht door Thon75 »

Als dat zo zou zijn dat de sensor kapot is dan krijgt hij toch helemaal geen benzine, slang van de benzine toevoer was leeg dus hij jaagt er wel benzine in loopt dan 5 min en pof slaat af
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1520
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: V strom start niet meer

Bericht door Calimero »

"slang van de benzine toevoer was leeg"
Daar zou bij mijn weten altijd brandstof in moeten zitten :roll:
Is je brandstofpomp niet kapot of het aanzuigfilter in de pomp (deels) verstopt?
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Frits Bos
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 20-07-2022, 22:02
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Bj 2004 V-Strom 1000 bj 2003
Woonplaats: Noorholland

Re: V strom start niet meer

Bericht door Frits Bos »

Thon75

Denk even mee kan het zijn dat er nog div stekkers nog niet allemaal of goed zijn aangesloten ? even als voor beeld mijn motor zijn een aantal stekkers gedemonteerd voor werkzaam heden kleppen stellen waardoor wel het contact aan gaan ik hoor iets van een geluid maar start motor gaat niet rond benzine tank is ook gedomteerd

Waardoor de computer zegt ik wil wel maar ik mis iets :schater: ter controle dus ik doe niks ---- dus voor de werkzaam heden is wel gek als die daarvoor wel gelopen heeft maar nu niet

oplossing kan zijn kijk het 1 of ander nog is na misschien zie wat over het hoofd :duim:
Iets teveel motoren nu en blijven komen .
Thon75
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14-06-2023, 20:06

Re: V strom start niet meer

Bericht door Thon75 »

Ga het zeker nog controleren benzine slang heb ik zelf leeg laten lopen ,ik krijg morgen het benzinefilter binnen dan ga ik die monteren en loop stat voor stap alle nog eens na ik hou jullie op de hoogte .
Thon75
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14-06-2023, 20:06

Re: V strom start niet meer

Bericht door Thon75 »

Update nogmaals alles nagelopen benzinepomp eruit en uitelkaar gehaald zag ik dat er een oring in het plastic gedeelte zat in plaats van eromheen
16893465263512083188662263140570.jpg
16893465704044382470530035488873.jpg
dat hersteld en tank er op en 1 startknop en lopen dus zo inelkaar en kijken hoe die rijdt na nieuwe bougies nieuwe koelvloeistof nieuwe olie en oliefilter nieuwe luchtfilter injectoren ultrasoon gereinigd en benzinefilter schoon gemaakt had nog geen nieuwe oja inlaatrubbers ook nagezien
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1520
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: V strom start niet meer

Bericht door Calimero »

Mooi dat je het euvel gevonden hebt :duim:

Nu lekker gaan genieten van het rijden op je V-Strom :-)}
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Frits Bos
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 20-07-2022, 22:02
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Bj 2004 V-Strom 1000 bj 2003
Woonplaats: Noorholland

Re: V strom start niet meer

Bericht door Frits Bos »

Inderdaad mooi dat het gevonden is zoekplaatjes he voor dat het gevonden is :duim:
Iets teveel motoren nu en blijven komen .
Thon75
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14-06-2023, 20:06

Re: V strom start niet meer

Bericht door Thon75 »

Zeker mooi hij loopt goed alleen het inhouden doet hij nog wel een beetje is al wel veel minder nu lees ik ook veel over de tps sensor is dat iets wat jezelf kan doen of moet je daar gewoon afblijven
Gebruikersavatar
HaZee
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 22-04-2020, 22:06
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A '07 (K7)
Woonplaats: Almere

Re: V strom start niet meer

Bericht door HaZee »

Misschien helpt een GiPro versnellingsindicator met ATRE?
Plaats reactie