opleiding verkeersregelaar

alle non-motor praat...
Lamw
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

opleiding verkeersregelaar

Bericht door Lamw »

Goedendag,

weet er iemand welke opleidingen voor verkeersregelaar er zijn in de omgeving van provincie Zeeland en of je dan nog een aparte opleiding moet volgen om dat op de motor te doen?
TT-Strom
Forum-moderator - DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000XTA L8

Re: opleiding verkeersregelaar

Bericht door TT-Strom »

Wat bedoel je precies en wat wil je ermee?

Er zijn 2 typen verkeersregelaars in NL:
1. Evenementenverkeersregelaar: je doet op uitnodiging van de organisatie een online cursus en bij goed gevolg ben je alleen voor dat evenement verkeersregelaar op een vaste post
2. Je haalt een beroepspas als landelijk aangesteld verkeersregelaar: kan alleen via/in opdracht van een werkgever, kan je niet zelf doen. Dan mag je ook zelfstandig op kruispunten etc. het verkeer regelen.

In beide gevallen mag je nooit tekens vanaf de motor geven, dit is voorbehouden aan o.a. politie.

Wil je details, pb gerust. Ben al jarenlang beroeps uit hoofde van motorbegeleidings team Assen, www.mbtassen.nl.

Samen met een ander team zijn wij onderdeel van het landelijk overleg tussen KNWU, overheid en LE voor een aankomend proeftraject.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: HONDA crf1000.+crf1100dct + suzuki drz 400S

Bericht door Motormuus »

Klopt allemaal wat hierboven staat.

En als je als evenement verkeersregelaar wilt rijden. Word dan lid van mbtz (motor begeleidingsteam Zeeland.).
Lamw
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Bericht door Lamw »

Bedankt voor de reacties. Ik kreeg de voor een evenement om te helpen en dat leek me wel eens leuk om te doen (eenmalig). Komende tijd krijg ik ook wat meer vrije tijd en dacht er aan om een opleiding te doen, dus ben wat aan het rondkijken wat me leuk lijkt en wat ik kan.