Handvatverwarming valt uit.

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Renzo
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 13-02-2023, 09:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Arnhem

Handvatverwarming valt uit.

Bericht door Renzo »

Hoooi,

Ik heb wat bijzonders bij mijn V-strom DL650 bj2007.
Ik heb handvatverwarming erop zitten, zodra ze nog koud zijn en ik geef flink gas dan vallen ze uit. Als ik ze eerst laat opwarmen zonder gas te geven dan blijven ze gewoon aan ondanks veel gas.

Zou dit te maken hebben met een te zwakke of slechte accu? Starten gaat altijd prima.

Accessoires die erop zitten: Handvatverwarming, USB lader, schakelindicator.

Ik had dit probleem eerder niet.
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1520
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Handvatverwarming valt uit.

Bericht door Calimero »

Als je accu slecht zou zijn zou je motor ook niet makkelijk starten. Ik zou daar dus niet als eerste aan denken.

Dan heb je het over flink gas geven. Doe je ook dat wanneer je motor nog koud is? Over het algemeen vindt het inwendige van de motor dat niet zo lekker. Net als je spieren wil die motor zich eerst ook rustig opwarmen voordat hij flink aan het werk gaat. Dit even als kleine zijstap.

Nu weet ik niet wat voor handvatverwarming er op jouw motor zit, maar zoals je het probleem beschrijft lijkt het of er inwendig in de bedrading, en dan vooral bij je rechterhandvat van je gashendel, iets niet helemaal lekker zit. Wanneer de handvatverwarming goed warm is kan je gasgeven zoveel als je wilt en blijft hij het doen. Wanneer de handvatverwarming koud is kan dit niet. Wellicht in de bedrading een slecht contact dat bij het opendraaien van het gas net wel of net niet verbroken wordt. Bij een warme handvatverwarming blijft door de (geringe) uitzetting door de warmte het contact nog net in stand. Het is slechts een theorie maar wie weet kan je er wat mee.
Groeten,
Adri
Plaats reactie