Intro Rem-V-Strom

Stel je hier voor en vertel wat over jezelf, wat je bezig houdt en waarom je een voorliefde voor V-Strom hebt
Rem-V-Strom
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XTA

Intro Rem-V-Strom

Bericht door Rem-V-Strom »

Hoi, :bye:
20230413.jpg
Heb mezelf deze week een nieuwe motor gegeven, omdat ik wat afslaan problemen ondervindt met mijn "BMW G650GS Sertao". Ga dat nog wel eens definitief oplossen. Heb er al diverse 2e hands onderdelen voor gekocht: Gasklephuis, CDI/ECU, uitlaat-sensor (lambda sonde) en inlaat temperatuur sensor.

Ben niet van plan meer modificaties aan te brengen mbt de V-Strom, dan het verstellen van de ruit in de hoogste stand, overzetten van een zadelkussen (opgevuld met wat delen schuimmatras) van mijn BMW, en montage van RAM-mount voor telefoon. En heb er meteen een bijpassende Suzuki aluminium kofferset bij op laten zetten. Een Givi toprek voor een bestaande Givi topkoffer komt er nog op. Ik hoop er minstens 150.000 km mee te rijden de komende 15 jaar.

Ik rij al ruim 30 jaar motor en ben nog lang niet van plan hiermee te stoppen. :-)}

Meteen een vraag:
Hebben er meer last van een te felle/hoog afgestelde koplamp bij een nieuwe aflevering?
Heb gisteren meteen het plastic deels verwijderd en het instrumentenpaneel naar voren gehaald om bij de afstelling van het dimlicht te kunnen komen. Best een gedoe. Ook nodig om de lamp van het dimlicht te kunnen vervangen. Dit, omdat ik nogal veel lichtsignalen kreeg als ik ermee in de schemering/donker reed. Maar ik heb het volgens het boekje alleen iets bijgedraait in de richting waarbij het m.i. hoorde om de afstelling lager te zetten (tegen de klok in, linker stelbout in rijrichting gezien). Het licht is goed helder! Maar ik wil natuurlijk niet steeds geconfronteerd worden met lichtsignalen van tegenliggers. Dus ga het zometeen maar weer opnieuw lager proberen af te stellen. Dit keer met meten op een muur. Deed ik gisteren niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MVG, Eelco, Hof van Twente, Suzuki V-Strom DL650XTA 2023
Zwabber
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Re: Intro Rem-V-Strom

Bericht door Zwabber »

Welkom hier op het forum en heel veel plezier van je nieuwe aanwinst
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
Calimero
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)

Bericht door Calimero »

Hallo Eelco, welkom op het forum.

Die 150.000 km die je met je nieuwe aanwinst wilt afleggen zou geen probleem moeten zijn :duim:

Een te hoog afgestelde koplamp zou twee oorzaken kunnen hebben. De lamp staat inderdaad te hoog afgesteld of de veervoorspanning van je achterschokbreker staat niet goed afgesteld.

Mocht je wat zwaarder zijn dan gemiddeld dan is dat mogelijk de oorzaak. De veervoorspanning wat verhogen en het probleem is opgelost.

Hoe dan ook, veel rijplezier met je Strom :-)}
Groeten,
Adri
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)

Bericht door Stroompje »

Welkom Eelco, hier op het V-Stromforum.
Veel lees en postplezier en veel, heel veel fijne en veilige V-Stromige kilometers fun!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Rem-V-Strom
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XTA

Bericht door Rem-V-Strom »

Calimero schreef: zo 16-04-2023, 13:34 Een te hoog afgestelde koplamp zou twee oorzaken kunnen hebben. De lamp staat inderdaad te hoog afgesteld of de veervoorspanning van je achterschokbreker staat niet goed afgesteld.
Mocht je wat zwaarder zijn dan gemiddeld dan is dat mogelijk de oorzaak. De veervoorspanning wat verhogen en het probleem is opgelost.
Omdat ik veel vering en zachte grove noppenbanden ben gewend, heb ik juist de veervoorspanning op minimaal gezet en de demping ook 1 slag minder. Dus zal ie inderdaad onder eigen en mijn gewicht (niet zo veel, ca 85 kg met motor kleren?) wel wat meer inveren achter. Maar voordat ik de vering slapper instelde waren er al diverse tegenliggers met lichtsignalen afgelopen donderdagavond.

Ik heb nu het dimlicht weer omlaag gedraaid. Nu met controle of het ook lager ging. En veel meer slagen dan eerder. Liever te laag dan te hoog nu. Ik draaide eerder ook wel in de juiste richting, maar slechts een halve slag.

Hier staat trouwens wel een mooi verhaal over vering: https://www.motor-forum.nl/threads/how- ... en.192722/
MVG, Eelco, Hof van Twente, Suzuki V-Strom DL650XTA 2023
Tulipan
DL650 berijder
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"

Bericht door Tulipan »

Over vering afstellen is al veel geschreven hier op het forum:

SAG
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "