Heb mezelf deze week een nieuwe motor gegeven, omdat ik wat afslaan problemen ondervindt met mijn "BMW G650GS Sertao". Ga dat nog wel eens definitief oplossen. Heb er al diverse 2e hands onderdelen voor gekocht: Gasklephuis, CDI/ECU, uitlaat-sensor (lambda sonde) en inlaat temperatuur sensor.
Ben niet van plan meer modificaties aan te brengen mbt de V-Strom, dan het verstellen van de ruit in de hoogste stand, overzetten van een zadelkussen (opgevuld met wat delen schuimmatras) van mijn BMW, en montage van RAM-mount voor telefoon. En heb er meteen een bijpassende Suzuki aluminium kofferset bij op laten zetten. Een Givi toprek voor een bestaande Givi topkoffer komt er nog op. Ik hoop er minstens 150.000 km mee te rijden de komende 15 jaar.
Ik rij al ruim 30 jaar motor en ben nog lang niet van plan hiermee te stoppen.

Meteen een vraag:
Hebben er meer last van een te felle/hoog afgestelde koplamp bij een nieuwe aflevering?
Heb gisteren meteen het plastic deels verwijderd en het instrumentenpaneel naar voren gehaald om bij de afstelling van het dimlicht te kunnen komen. Best een gedoe. Ook nodig om de lamp van het dimlicht te kunnen vervangen. Dit, omdat ik nogal veel lichtsignalen kreeg als ik ermee in de schemering/donker reed. Maar ik heb het volgens het boekje alleen iets bijgedraait in de richting waarbij het m.i. hoorde om de afstelling lager te zetten (tegen de klok in, linker stelbout in rijrichting gezien). Het licht is goed helder! Maar ik wil natuurlijk niet steeds geconfronteerd worden met lichtsignalen van tegenliggers. Dus ga het zometeen maar weer opnieuw lager proberen af te stellen. Dit keer met meten op een muur. Deed ik gisteren niet.