Beste V-Strommers, ik rij sinds mijn 18e jaar motor en hoop het nog lang te kunnen doen, ha ha.
Mijn laatste motoren wisselden sterk van type. Na 10 jaar jaar Yamaha FJR 1300 overgestapt naar een BMW K1600 gt wat iets tegenviel qwa gewicht en stroomlijn (nadat hij was omgevallen kreeg ik hem niet alleen rechtop (oei foute benaming) en had ik besloten een veel lichtere motor moest er komen. Het werd een Yamaha Tracer 700, best wel een fijne goede motor. Maar nadat in op Mallorca op een V Strom 650 de bochtige kustwegen had doorkruist was mijn besluit al genomen

Ik wist van vroeger "de Alpenmasters" dat hij verkozen werd als beste all round motor, zelfs boven de 1000cc.
De Tracer nodigd uit om sportief touren te draaien, wat hij ook erg goed kan, maar wat ik eigenlijk niet zocht, vandaar de V Strom 650. Prachtige motor en zeker geen spijt. Maar toen ik de mogelijkheid kreeg de nieuwe 1050 met cruise control enz te kopen kon ik de verleiding niet weerstaan

Mijn zoon is nu de trotse bezitter van de 650 en pa van de1050. Nu wil het noodlot dat er reeds een Givi Airflow ruit op zat en ik er in eerste instante blij mee was, maar helaas. Ik heb pas 1500 km gereden, ook met harde wind, (in Duitsland

)en moet zeggen dat de ruit te veel wind vangt en veel invloed heeft op het rijgedrag, afgezien van turbulentie op mijn helm. Ik draag altijd oorbescherming (autoplastieken) maar kreeg gewoon last van mijn oren waardoor ik die lange voorgenomen trips niet meer zo leuk zou vinden. Ik heb het forum doorgespit, waarvoor mijn dank, en heb inmiddels een andere ruit besteld in de hoop minder een speelbal van de wind en mijn oren een klein beetje te beschermen. Nu weet ik wel dat de wind er nu eenmaal is maar met de FJR had ik VEEL minder last, ook bij 200+, hi hi. Uiteindelijk heb het Puig Touring windscherm besteld en hoop dat dit een verbetering geeft anders volg ik jullie advies en gaat de zaag erin.......... Ik wens jullie allen een fijne zomer met veel veilige kilometers, Groetjes uit Roermond, Michel