Voorstellen, Michel 62 jaar

Stel je hier voor en vertel wat over jezelf, wat je bezig houdt en waarom je een voorliefde voor V-Strom hebt
Michel
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XTA

Voorstellen, Michel 62 jaar

Bericht door Michel »

Beste V-Strommers, ik rij sinds mijn 18e jaar motor en hoop het nog lang te kunnen doen, ha ha.
Mijn laatste motoren wisselden sterk van type. Na 10 jaar jaar Yamaha FJR 1300 overgestapt naar een BMW K1600 gt wat iets tegenviel qwa gewicht en stroomlijn (nadat hij was omgevallen kreeg ik hem niet alleen rechtop (oei foute benaming) en had ik besloten een veel lichtere motor moest er komen. Het werd een Yamaha Tracer 700, best wel een fijne goede motor. Maar nadat in op Mallorca op een V Strom 650 de bochtige kustwegen had doorkruist was mijn besluit al genomen :) Ik wist van vroeger "de Alpenmasters" dat hij verkozen werd als beste all round motor, zelfs boven de 1000cc.
De Tracer nodigd uit om sportief touren te draaien, wat hij ook erg goed kan, maar wat ik eigenlijk niet zocht, vandaar de V Strom 650. Prachtige motor en zeker geen spijt. Maar toen ik de mogelijkheid kreeg de nieuwe 1050 met cruise control enz te kopen kon ik de verleiding niet weerstaan :lol: Mijn zoon is nu de trotse bezitter van de 650 en pa van de1050. Nu wil het noodlot dat er reeds een Givi Airflow ruit op zat en ik er in eerste instante blij mee was, maar helaas. Ik heb pas 1500 km gereden, ook met harde wind, (in Duitsland :()en moet zeggen dat de ruit te veel wind vangt en veel invloed heeft op het rijgedrag, afgezien van turbulentie op mijn helm. Ik draag altijd oorbescherming (autoplastieken) maar kreeg gewoon last van mijn oren waardoor ik die lange voorgenomen trips niet meer zo leuk zou vinden. Ik heb het forum doorgespit, waarvoor mijn dank, en heb inmiddels een andere ruit besteld in de hoop minder een speelbal van de wind en mijn oren een klein beetje te beschermen. Nu weet ik wel dat de wind er nu eenmaal is maar met de FJR had ik VEEL minder last, ook bij 200+, hi hi. Uiteindelijk heb het Puig Touring windscherm besteld en hoop dat dit een verbetering geeft anders volg ik jullie advies en gaat de zaag erin.......... Ik wens jullie allen een fijne zomer met veel veilige kilometers, Groetjes uit Roermond, Michel
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)

Re: Voorstellen, Michel 62 jaar

Bericht door Stroompje »

Hallo Michel,
Welkom hier op 'ons' forum.
Véél lees en postplezier, je hebt al het nodige doorgespit begrijp ik :duim:
Laat de V-Stromige kilometers maar komen, hopelijk zonder te veel wind om je helm.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Pitjev

Bericht door Pitjev »

Hallo Michel, welkom hier en veel rijplezier met de strom 1050 XT.

Ik ben ook overgestapt van een strom 650 naar een strom 1050 XT.

Hierbij heb ik ook last van turbulentie en dreunen in de oren boven de +/- 70 km, (gebruik ook aangemeten oorbescherming).

Van de dealer heb ik dit scherm gekregen
https://www.mdi-online.nl/verlaagde-rui ... -screen?q=
moet zeggen dat het een stuk verbeterd is maar nog niet helemaal weg.

Ik ben ook aan het denken of ik de zaag er in zet om te kijken of dit helpt.

gr. peter
Calimero
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)

Bericht door Calimero »

Hallo Michel, welkom op het forum.

Leuk dat je eerste V-Strom binnen de familie blijft. :duim: Dat je van veel plezierige kilometers op je nieuwe kan gaan genieten :-)}
Groeten,
Adri
Zwabber
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Bericht door Zwabber »

Welkom Michel en nog veel mooie km's op je XT
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
RobertV
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050DE

Bericht door RobertV »

Hoi Michiel, na eerst vol in de wind te hebben gezeten op de Katana wat goed beviel als je goede helm hebt#Shoei, nu op de nieuwe DE1050 wat dus stuk minder comfortabel is wat betreft turbulentie en herrie rondom je hoofd 😬 Heb nu het scherm wat sowieso al kleiner is dan dat van de 1050 op laagste stand gezet en hoop meer in de wind te zitten en dat dit minder turbulentie opleverd. Nog niet getest.Laat nog wel weten👍 Mijn ervaringen zijn als je goede helm hebt, dat je beter klei scherm kunt hebben.