Aangenaam

Stel je hier voor en vertel wat over jezelf, wat je bezig houdt en waarom je een voorliefde voor V-Strom hebt
Lucas
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)

Aangenaam

Bericht door Lucas »

Hallo iedereen,

Ik zou mijzelf hier graag even willen voorstellen. Mijn naam is Lucas, 27 jaar en nu bijna een jaar eigenaar van een DL650 uit 2004. Ik gebruikte de motor vooral voor woon-werk maar wou er dit voorjaar ook wat vaker mee gaan kamperen/plezierritjes mee gaan maken.

Helaas ben ik vorige week betrokken geweest bij een ongeval; ik ben achterop een beginnende file gereden en heb hierbij mijn motor zo'n 30cm ingekort. Zelf ben ik er met een hersenschudding vanaf gekomen en ben inmiddels thuis aan het herstellen, de motor is er iets slechter aan toe maar het lijkt op het eerste gezicht geen verloren zaak: de voorvork is krom en er is behoorlijk wat plastic kapot. Deze tijd wil ik onder andere gebruiken om uit te zoeken wat er voor nodig gaat zijn om mijn motor opnieuw op te bouwen, mits het frame nog recht is. Dit forum leek mij daar een goede basis voor. Daarnaast verveel ik me stierlijk in eigen huis, gezien ik de komende weken nog weinig mag of kan :wink: .
Calimero
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)

Re: Aangenaam

Bericht door Calimero »

Hallo Lucas, welkom op het forum.

Meestal horen we wat positievere geluiden wanneer iemand zich hier meldt. :( Ik hoop dat je snel weer volledig hersteld bent en weer snel van het motorrijden kunt gaan genieten. :-)}

Veel wijsheid met het beslissen of je je Strom al dan niet gaat opknappen. :roll:
Groeten,
Adri
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)

Bericht door Stroompje »

Hallo Lucas,
welkom hier op het forum.
Véél lees en postplezier en sterkte en beterschap!
Benieuwd of er een opvolger komt of een revisie.....‼️
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Blazingrock
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)

Bericht door Blazingrock »

Welkom Lucas!
Ai de meeste komen met vrolijker bericht als ze zich hier melden beterschap!
Waarschijnlijk zul je beter af zijn met een vervanger voor je huidige motor.
Maar wie weet vind je een betrouwbaar adres die een volledige reparatie kan uitvoeren wat goedkoper uit valt.
Durf hier niet veel uitspraken over te doen. Ik zou ook niet weten wat dat zou moeten gaan kosten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Mijn motor is een: Geen meer.

Bericht door Iron Horse »

De gemiddelde waarde van een V-Strom DL650 uit 2004 is 3000 euro. (Verkoop bij een merkdealer.) Maar probeer het er eerst maar eens voor te krijgen. (Heb er ervaring mee.) Beetje afhankelijk van de uitvoering oftewel de accessoires. Voor een verzekering is de dagwaarde nog een stuk lager, maar waarschijnlijk is er geen verzekering in het spel. Ik zou me wel even achter de oren krabben en alles goed op een rijtje zetten of het 't geld en de moeite waard is om de boel weer op te knappen. Het loopt snel op als je alles optelt. Het scheelt als je het zelf kunt doen, maar dan nog zal het aardig in de papieren lopen. Ook de slooponderdelen zijn niet echt goedkoop meer.

Succes.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Zwabber
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Bericht door Zwabber »

Welkom op het forum Lucas
Hopelijk herstel je snel en kun je daarna weer rustig gaan genieten van het motorrijden
Uiteraard ook succes met het evt. opknappen van de schade aan je eigen DL
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
Lucas
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)

Bericht door Lucas »

Bedankt voor de reacties iedereen. Wat betreft de reparatie: ik heb het geluk dat mijn schoonvader al ruim veertig jaar aan zijn eigen (cross)motoren sleutelt en het opnieuw opbouwen van mijn motor als leuke bezigheid ziet. Zelf ga ik wat materieel gerommel ook niet uit de weg en haal ik redelijke voldoening uit het uitzoek- en speurwerk naar de onderdelen.

Dat het economisch gezien wellicht logischer is om 'gewoon' een nieuwe motor aan te schaffen ben ik mij van bewust, echter behoud en repareer ik graag wat ik heb en denk ik dat de kosten overkomelijk zijn. Het is in de basis nog een prima motor en op het eerste gezicht lijkt de reparatiepost mee te vallen.

Gisteren is de motor van de berger naar mijn schoonvader gebracht, hij is gelijk begonnen met demontage en dit zijn de eerste bevindingen:
- Het nodige plastic is gebroken (kuipdeel rechts, topkuipdeel, koplampen, ruitje, spiegel en spatbord)
- De voorvork is krom en moet vervangen worden
- Heel lichte slag in het voorwiel (minimaal, overkomelijk)
- Slag in rechter remschijf, moet vervangen worden
- Voetsteun rechts krom, waarschijnlijk moet er een nieuw setje op. (Niet heel erg, was over de gummies die er op zaten al niet zo te spreken :wink: )

Een kennis die beroepsmatig frames richt gaat later in de week zijn ogen nog even de kost geven. Als het frame nog goed is, ben ik van plan de boel opnieuw op te bouwen. De verdere wederopbouw zal ik bijhouden in een apart topic.
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Mijn motor is een: 2023 Suzuki DL800DE

Bericht door Piet Zahut »

Ik vrees dat je leeg gaat lopen op de kosten voor de onderdelen. En ja, dan bedoel ik 2e hands spul, over nieuwe onderdelen hebben we het over kosten van €3000+. Persoonlijk zou ik de motor aanbieden aan een opkoper, dat geld in de zak steken en op zoek gaan naar een andere.....
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21 | Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23
Frits Bos
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Bj 2004

Bericht door Frits Bos »

Welkom en ik sluit me bij piet aan :duim:

ik zelf ben al heel wat kwijt aan div onderdelen natuurlijk ook spul aan extra wat ik wilde even los van de voorvork die tot heden nog niet op markplaat gezien heb maar ook het werk van frame richten en ook daar de kosten van .

zou ook zeggen ga op zoek naar wat anders of je moet het een uitdaging vinden succes met je keuze :bye:
Iets teveel motoren nu en blijven komen .