Even voorstellen

Stel je hier voor en vertel wat over jezelf, wat je bezig houdt en waarom je een voorliefde voor V-Strom hebt
NuttyWalnut
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Even voorstellen

Bericht door NuttyWalnut »

Dag allemaal,

Nieuw forum-lid, maar mijn v-strom heb ik al iets langer.
Voorlopig nog maar mijn tweede motor, een kleine 5 jaar geleden gekocht, komende van een '91 GS500.

Pas een 'klein' onderhoud dat op een halve restauratie is uitgedraaid (zoals gewoonlijk :p ) achter de rug, met dank aan tips die ik hier op het forum heb gevonden.

Afbeelding
Sufos
DL1000 berijder
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8

Re: Even voorstellen

Bericht door Sufos »

Welkom hier!

Met een "halve restauratie" maak je mij nieuwsgierig want dat hoor je bij een V-Strom eigenlijk nooit. Kan je daar wat meer over vertellen?
Calimero
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)

Bericht door Calimero »

Hallo NuttyWalnut, welkom op het forum.

Hopelijk kan je na de halve restauratie weer jaren plezier aan je V-Strom beleven :-)}
Groeten,
Adri
Blazingrock
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)

Bericht door Blazingrock »

Welkom!
Wat houdt een halve restauratie in bij jouw?

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

NuttyWalnut
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Bericht door NuttyWalnut »

Halve restauratie is misschien een beetje overdreven :-)} maar voor mij was het toch het verste dat ik ooit een blok uiteen heb gehaald,.
TL;DR Beetje meegesleept geraakt en veel te veel geld en moeite in een 15 jaar oude motor gestoken :p

Het begon bij het feit dat ik hem tweedehands had gekocht. Nadat ik hem een paar jaar had wou ik eens een groter onderhoud doen, dus ik had o a. 4 nieuwe iridium bougies. Bij het uitdraaien van 1 van de bougies voelde ik al dat er iets niet klopte. Na het onderhoud bij het indraaien klopte er zéker iets niet, maar ik dacht, ik ga het erop wagen iridiums moeten er toch voor de voorzienbare toekomst niet meer uit.

Een klein jaartje geleden, gelukkig op duw-afstand van bij mijn ouders, had de draad genoeg gehad en lanceert hij de bougie uit het blok.

Gevolg, kop eraf, draad getapt en sleeve gestoken.
Vlug gezegd, maar dat was mijn eerste keer dat ik nokkenassen uit een blok had gehaald en de timing e.d. moest controleren. Ik denk niet dat ik overdrijf als ik 20-30 keer met de tekeningen in mijn Haynes en YouTube filmpjes heb gecontroleerd voor ik het blok terug dichtdraaide :mrgreen:

Maar een aantal maanden geleden viel mij op dat het kleppendeksel van die cilinder olie aan het lekken was. En aangezien ik deze zomer naar Noorwegen ga dacht ik, dan ga ik ook meteen eens de klepspeling stellen, had ik ook nog nooit gedaan. Dit is mijn eerste v-blok, dus degenen die het al zelf hebben gedaan bij een v-strom kunnen zich mijn humeur wel inbeelden toen ik las dat de achterbrug er onderuit moet voor bij de achterste kettingspanner te komen.

Daar ook weer langer dan verwacht mee bezig geweest, verdomd lang op de stelplaatjes moeten wachten door een fout van de garage.
Nog een kasteelmoersleutel moeten bestellen voor de swingarm-as...
Ketting geleider bleek volledig doorgeschuurd te zijn aan de onderkant, een van de bouten tussen de downpipe en uitlaat zot gedraaid.
Het bleef maar komen :p

Oh ja, en ondertussen op het lumineuze idee gekomen, ben nu toch aan het wachten, dan kan ik mijn licht lekkende voorvork ook even repareren. Van het een komt het ander en nu steken er hyperpro progressieve veren in, en heb ik gereviseerde remklauwen, hoofdremcylinder en nieuwe stalen remleidingen O:-)

Dus al bij al geen ingrijpende werken moeten doen, maar voor mij was het toch het meeste tijd, geld, en moeite dat ik ooit in een motor heb gestoken :p
Bob
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)

Bericht door Bob »

Als je toch aan het upgraden bent... overweeg dat je remklauwen aan de voorzijde te upgraden. Ik heb vandaag voor het eerst een 'sportieve' rit kunnen doen na deze upgrade en kan hem ten zeerste aanbevelen. Zeker in combinatie met de stalenremleidingen die je hierboven noemt.
viewtopic.php?p=240502#p240502
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)

Bericht door Stroompje »

Goedemorgen NuttyWalnut,
welkom hier op het V-Stromforum.
Jij kent je motor iig nu van binnen en van buiten... :shock:
Een mooie blauwe maar dat zag ik niet in je bericht, dus ff gegoogled zonder tags.

Screenshot_20230227_112043_Chrome.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Zwabber
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Bericht door Zwabber »

Welkom op het forum en nog veel plezier van de V-Strom
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel