Hoewel ik al 5+ jaar op deze motor rijdt ben ik recent pas lid geworden van het forum. Hoop hier leuke, gelijkgestemde mensen tegen te komen met wie weet een leuke rit eens in de zoveel tijd.
Ik ben Ferdy, 38 jaar, en rijdt sinds 2016 op onderstaande machine. Meestal gewoon op de weg, maar hier in offroad stand voor wat fun buiten de paden.
Meteen een nieuwsgierigheidje van mij: Wie doet het onderhoudt van de motor allemaal zelf? Dat probeer ik ook zelf, totdat er echt speciale dingen nodig zijn zoals de tank van binnen zandstralen en opnieuw coaten, omdat de vorige eigenaar 'm leeg weggezet heeft en de loslatende vlokken de benzine pomp gesloopt heeft. En heb je ook nadelen van het zelf sleutelen ondervonden? Mijn nadeel was dat ik laatst niet kon achterhalen waarom mijn machine niet meer kon starten. Dacht dat het 't startrelais of zelfs het contactslot moest zijn, dus vervangende gekocht en geprobeerd. Maar wat bleek: De + pool van de accu zat een beetje los, daarom kon de machine wel "aan" (meestal) maar starten was wat te gortig. De denk niet dat dit in een echte shop ook misgegaan was.
Je Strom zal voorlopig geen startproblemen meer hebben en mocht dat toch het geval zijn dan heb je in ieder geval een nieuw startrelais liggen
Voor wat betreft je probleem met je tank zal ik eens in mijn archief moeten duiken of ik daar iets van terug kan vinden. Meer dan 15 jaar geleden heb ik een lekke doorgeroeste tank van een BMW gehad die ik zelf gerepareerd heb. Er is toen een vloeistof ingegaan die een coating aan de binnenkant vormde waarmee het probleem was opgelost. Ik zal eens kijken of ik daar nog iets van terug kan vinden.
Hallo Ferdy,
welkom hier op het V-Stromforum.
Veel lees en postplezier. Sleutellaars genoeg hier die je advies kunnen geven maar hopelijk is dat niet teveel nodig en blijft er genoeg tijd over voor !!