Gopro video bewerken

...
Plaats reactie
Wilco40
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 02-02-2020, 15:28
Mijn motor is een: Triumph Tiger 900
Woonplaats: Winterswijk

Gopro video bewerken

Bericht door Wilco40 »

Ik heb en beetje advies nodig.
Ik kreeg vandaag een gopro 9, hartstikke leuk ding met veel mogelijkheden als ik het zo lees.
Reisverslagen en filmpjes van mede leden vond ik altijd al leuk om te lezen en kijken en nu kan ik zelf meedoen
Mijn vraag is echter welk programma gebruiken jullie om van alle fragmentjes een leuk filmpje te maken.
Ik ben niet het type dat daar dagen mee bezig wil zijn.
Dus zoek eigelijk zo simpel mogelijk, stukjes eruit kunnen knippen, aan elkaar plakken, muziekje oid er bij en klaar
Bestaat dat überhaupt??
Ex vstrom rijder
Gebruikersavatar
1037cc
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050

Re: Gopro video bewerken

Bericht door 1037cc »

Volgens mij moet je OpenShot video editor hebben.
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 520
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Emile »

Ik gebruik Adobe Premiere Pro op het moment, maar dat is een duur pakket en heeft ook een stijle leercurve.
Kans is ook dat ik niet meer kan meeliften op de licentie en daarom ben ik op zoek gegaan naar een alternatief.

Nog niet gebruikt dus, maar ik ga DaVinci Resolve gebruiken...

Komt goed uit de vergelijking en er zijn veel (video) tutorials beschikbaar, ook in het nederlands...
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Dyrck »

Ik gebruik Movavi om mijn motor- en duikfilmpjes te bewerken.
Kijk maar op https://www.youtube.com/dirkrietkerk naar wat voorbeelden.

Mocht je dat wat lijken, neem dan maar ff prive contact op
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Wilco40
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 02-02-2020, 15:28
Mijn motor is een: Triumph Tiger 900
Woonplaats: Winterswijk

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Wilco40 »

Dank jullie voor de tips, ik ga ze alle drie downloaden en proberen of ik ermee overweg kan en welke het best bij me past
Mogelijk ga ik beetje terugvallen op jullie kennis mocht google en YouTube mee niet uit de brand kunnen helpen. O:-)
Mocht mijn creatieve voortbrengen kijkwaardig zijn zal ik dat hier zeker delen.
Voor nu alvast mijn dank
Ex vstrom rijder
Wilco40
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 02-02-2020, 15:28
Mijn motor is een: Triumph Tiger 900
Woonplaats: Winterswijk

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Wilco40 »

Nou das nog geen pretje zo'n gopro
Allereerst wachten tot de geschikte sd kaart binnen was, want het gaat ding werkt niet op elke sd kaart
Vervolgens krijg ik hem nooit verbonden met de pc om de bestanden over te zetten, alleen door de sd kaart er uit te halen en via adapter aan pc te hangen krijg ik het over gezet.
Vervolgens alvast open shot en movavi geprobeert
Movavi ging vrijwel gelijk redelijk goed maar is blijkbaar koop software en alleen als een demo versie gratis te downloaden
Open shot vond ik wat beperkter en minder makkelijk in gebruik maar misschien nog beetje meer oefenen.
Het geduld van deze digibeet is in ieder geval danig op de proef gesteld, komend weekend nog maar beetje gaan prutsen ermee, het weer is toch prutje dus rijden komt er niet van
Wordt vervolgd
Ex vstrom rijder
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2963
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Tulipan »

Als Linux gebruiker kan ik je de volgende open source ( gratis en vrij van weetnietwat ware ) programmas aanbevelen:
OpenShot windows
https://www.openshot.org/nl/
obs studio windows
https://obsproject.com/
kdenlive windows
https://kdenlive.org/en/features/
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
1037cc
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050

Re: Gopro video bewerken

Bericht door 1037cc »

Ik heb in het verleden een aantal andere video programma's geprobeerd. Eigenlijk werkt (voor mij) Open Shot het makkelijkste. Meest intuïtief.
Je moet wel een geschikte PC o.i.d. hebben met voldoende intern geheugen en een snelle processor. Je PC moet n.l. flink aan de bak met z'n rekencapaciteit op het moment dat de film gemonteerd wordt naar jouw wensen.
Ik zou beginnen om wat scenes achter elkaar te plakken en er een muziekje onder te zetten. Evt. kun je dan nog iets van het oorspronkelijke motorgeluid laten doorklinken. Daarvoor gebruik je de geluidsporen die onderaan staan.

Als je dat allemaal onder de knie hebt kun je overgangen toevoegen en langzaam uitbreiden. Op een gegeven moment merk je dan vanzelf of dit programma tekort schiet. Dan kun je altijd iets anders proberen.

Mijn motto: vooral simpel beginnen en langzaam uitbreiden.
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 520
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Emile »

En niet alles filmen zou ik als tip willen meegeven, anders zit je uren te zoeken naar dat ene fragment en ben je daar al uren zoet mee.
Risico is dat je soms net wat mist, maar als je je route een beetje kent, weet je wanneer je op moet letten (en je kan altijd nog over terugrijden).

Ter inspiratie: https://www.youtube.com/@motorcycleadventuresNL

En ook zorgen dat je een route track maakt van je route (recorden en opslaan als gpx), zodat je een mooi kaartje kan maken ;-)
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Wilco40
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 02-02-2020, 15:28
Mijn motor is een: Triumph Tiger 900
Woonplaats: Winterswijk

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Wilco40 »

Hoi allemaal, dank voor jullie tips
Ben idd met open shot aan het spelen de laatste dagen en het valt me niet tegen, op een gegeven moment snap je ( min of meer) het programma en komt er wat uit wat je in de gedachten had.
De reden dat ik graag een gopro wou is de quick capture functie
Niet continu filmen maar 1 knop indrukken en gelijk aan het filmen
Dat brengt de volgende vraag naar boven
Hoe en waar hebben jullie de camera bevestigd?
Op de helm lijkt me niet fijn rijden als je een beetje snelheid hebt, en bedienen lukt dan ook niet lijkt me
Op de kin van de helm? Kan dat met een systeem helm?
Of anders op/ aan de motor? Maar waar dan??
Ex vstrom rijder
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Peerke »

Ik heb onder mijn linkerspiegel deze voet gemonteerd van Amazon:
Puluyz ActionCam Spiegelmount
Deze zit op een heel prettige plek om even snel te kunnen bedienen natuurlijk, maar afhankelijk van de kijkhoek instelling van de camera zelf en et kastje krijg je natuurlijk wel altijd een deel van je windscherm in beeld. Daarom heb ik hem ook iets meer naar de linker rijbaan ingesteld. Maar zit zeer stabiel en onopvallend onder je spiegel gemonteerd.

Dat ziet er zo uit op mijn DL650:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En verder heb ik deze nog voor eens een andere plaatsing voor op de valbeugels/stuur of elke andere plaats voor eens een andere hoek:
TKOOFN universele actioncan mount
Deze is ook zeer stevig en ondanks zijn lengte zo goed als trillingvrij te monteren en zeer degelijk ook. Zeker voor die prijs een aanrader.

Met vriendelijke groeten,
Peerke
Laatst gewijzigd door Peerke op zo 15-01-2023, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Dyrck »

Ik heb ooit voor mezelf een keer een testje gedaan met camerastandpunten op de motor.
https://youtu.be/E699GsLM__w

let niet op de kwaliteit, het gaat alleen maar om de positie van de camera en welk beeld dit oplevert
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 520
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Emile »

Ik heb hem bovenop de helm.
Af en toe op de kin, maar dan moet eigenlijk het scherm naar beneden…
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Wilco40
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 02-02-2020, 15:28
Mijn motor is een: Triumph Tiger 900
Woonplaats: Winterswijk

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Wilco40 »

Ben maar bij Ali aan het bestellen gegaan, diverse bevestigingen besteld, kost niks en kun je ook nog een variëren qua positie , met dan aan filmje van Dyrck :duim:
Ex vstrom rijder
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Dyrck »

you're welcome.... :-)}
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Wilco40
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 02-02-2020, 15:28
Mijn motor is een: Triumph Tiger 900
Woonplaats: Winterswijk

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Wilco40 »

@Dyrck, ik zie dat je de gopro in een waterdichte behuizing gebruikt.
Mag ik vragen waarom? Dacht dat het ding waterdicht was? En heeft dat invloed op het geluid dat de microfoon opvangt?
Ex vstrom rijder
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Dyrck »

Klopt,
Ik heb via Ali een waterdichte behuizing met een voedingskabel gekocht.
De behuizing heb ik ter bescherming tegen opspattend grind e.d. en d.m.v. de kabel kan ik m'n Gopro waterdicht permanent van stroom voorzien via de voeding in de kuip. Voor het opladen moet aan de zijkant namelijk het klepje verwijderd worden en dan is ie namelijk niet meer waterdicht.
Het geluid maakt niet uit, het is toch hoofdzakelijk windgeruis. dat filter ik eruit tijdens editten.


Deze is het (zonder het accublok gekocht):
https://nl.aliexpress.com/item/32850624 ... pt=glo2nld
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
1037cc
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050

Re: Gopro video bewerken

Bericht door 1037cc »

Ik ben zeer benieuwd naar:

a) hoe lang kun je filmen met een GoPro op één (interne) acculading,
b) hoeveel minuten filmen kunnen er op een geheugenkaartje? Dat is afhankelijk van de capaciteit vh kaartje en de filmkwaliteit, dus vragen 3 en 4,
c) welke filmkwaliteit gebruik je?
d) hoeveel capaciteit heeft je geheugenkaartje?
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
V-roon
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26-08-2020, 19:29
Woonplaats: Hilversum

Re: Gopro video bewerken

Bericht door V-roon »

Ha 1037

Beetje ompersoonlijke naam, maargoed, ik ga je proberen te helpen.

Mijn eerste tip is ( en dat klinkt of ik het makkelijk af wil doen maar is beslist niet zo bedoeld ) Ga YouTuben.
YouTube staat bordevol met howto video's , al helemaal als je intypt GoPro 8.
Zo word bijvoorbeeld uitgebreid voorgedaan hoe een Australische Motorvlogger zijn GoPro heeft ingesteld. ( zijn GoPro settings )
Gaat het te snel, zet het filmpje op pauze.
[YouTube]https://youtu.be/De3MYQ4UVcA[/YouTube]

Hoe meer info je vraagt, des te meer info je krijgt waarmee je het risico loopt dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Ik zal je mijn persoonlijke settings geven.

a) hoe lang kun je filmen met een GoPro op één (interne) acculading,
Ik ca 70 minuten (ik film in 2.7K modus en in RAW mode )

b) hoeveel minuten filmen kunnen er op een geheugenkaartje? Dat is afhankelijk van de capaciteit vh kaartje en de filmkwaliteit, dus vragen 3 en 4,
Na een dag filmen heb ik gemiddeld 15% van de sd kaart vrij.
Neem het advies van EMile aan, als je zelf de route heb gemaakt weet je de mooiste stukjes, en dan zet je de cam aan. ( dus niet 24/7 )
Ben je net voorbij een mooi stuk geren, keer je om en zet je alsnog je GoPro aan.

c) welke filmkwaliteit gebruik je?
2.7K ( eentje hoger dan de HD kwalteit ( 1920x1080 )

d) hoeveel capaciteit heeft je geheugenkaartje?
128GB ( zo snel mogelijke sd schrijf capaciteit )

Voor de stroom heb ik altijd een volle powerbank bij me.
De GopRo is te gebruiken terwijl het word opgeladen. ( let wel dat je een USB-C kabel hebben )

Ook echt onmisbaar is een ND filter. deze heb gebruik ik Ulanzi GoPro8 case waar een universele 58mm filter op geschroefd kan worden 52mm ND 16 filter

En als antwoord op de vraag waarom de GoPro niet werkt als die word aangesloten op een pc of laptop?
Het blijkt een instelling te zijn op je GoPro. Onder connecties staat hij op een standaard GoPro instelling bij USB. Zet dit om naar MTP en voila, je ziet de gopro in beeld.

Ik hoop dat je hier wat mee kan ?
Voor een video voorbeeld met mijn gear klik hier [YouTube]https://youtu.be/-Hu5tYln4h4[/YouTube]
tip, aan het eind komt het leukste namelijk die verkeersregelaar.

En wil je meer voorbeelden van Forumleden, ga dan beslist even een bezoekje brengen aan de website van Emile ( BumaBuma )
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 520
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Emile »

ha ha, leuk dat ik als voorbeeld wordt genoemd :duim:

Editen is leuk, maar kost wel veel tijd! Geeft je wel een mooi kort verslag van je trips (althans die van mij). Ik betrap mezelf erop dat ik ze best vaan terug kijk...

Wil je er geld mee verdienen, dan wordt het een heel ander verhaal. De doelgroep is klein en je moet dan ook rechtenvrije muziek gaan gebruiken. Ik doe het voor de hobby, maar ben wel benieuwd wat er gebeurt als ik er voor in aanmerking kom (zit echter pas op 689 abonnees van de 1000 die je nodig hebt). De reacties uit de hele wereld op mijn video's zijn ook altijd leuk!

Op naar Wales in juni! Heb alweer een mooie 9 daagse tocht uitgezet voor mij en mijn vrienden. Zelfs Jeroen gaat weer voor de eerste keer mee! (die kennen mijn YouTube vrienden van zijn ongeluk in Ierland 8) )
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Gebruikersavatar
1037cc
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050

Re: Gopro video bewerken

Bericht door 1037cc »

@V-roon:

Dank voor je antwoorden. Ik heb op dit moment Nikkei actioncam. Heb ik gekocht (2018?) om te kijken of dat filmen leuk is. Heb er ook een paar filmpjes mee gemaakt. Eigenlijk nutteloos dat ding. Problemen met die Nikkei zijn:
  • dat de accu na 15 min. leeg is. Tegenwoordig kan ik 'm tijdens het rijden aan een USB poort hangen dus daarmee moet het accuprobleem zijn opgelost. (Nog niet geprobeerd).
  • Volgende probleem is de bediening. Er zit een minuscuul klein ledje op dat aangeeft dat filmen aan staat, maar om dat ding tijdens het rijden te bedienen is bijna niet mogelijk, omdat je nauwelijks kunt zien of hij aan of uit staat.
  • Geluid opnemen kan je tijdens het rijden niet uitzetten en dus heb je heel veel windgeruis. Dat moet er dan weer uit bij de montage.
Op zich vind ik de filmpjes wel een leuke aanvulling op foto's die ik maak. Foto's maak ik hoofdzakelijk "naast" de motor. Mijn filmpjes hoeven niet op YouTube. Daar is al genoeg te vinden.

Laatste probleem dat ik heb is met mijn PC. Die is inmiddels zéér bejaard en eigenlijk aan vervanging toe. Daarna misschien een GoPro, maar wil als dat kan ook een externe microfoon en als het kan afstandbediening die ik tijdens het rijden kan bedienen.

Waarvoor heb je de filters voor de lens? Wat filter je en wat voor effect geeft dat?

Gr. Tony
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
V-roon
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26-08-2020, 19:29
Woonplaats: Hilversum

Re: Gopro video bewerken

Bericht door V-roon »

Haaaa Tony ! :worship:

Aangenaam !

Ik heb ook eerst met andere alternatieven gewerkt zoals chinees look a like actioncams.
Niks mis mee, doen het verbazend goed.
Ik werkte bijvoorbeeld met de Eken H9R 4K [YouTube]https://youtu.be/lIRJBTlNfaM[/YouTube]
Beelden die gemaakt zijn is op mijn youtube kanaal te vinden [YouTube]https://youtu.be/eWPdQDNuUNs[/YouTube]
Maar, uit einderlijk dan toch de overstap naar GoPro 8 gemaakt.
Is een rib uit je lijf maar ooooh wat een apparaat. ( echt het overwegen waard dus ! , ook voor minder bedeelden want je krijgt er zo veel plezier van )
Er is een gezegde " Goedkoop is duurkoop" , dat is wat actioncams helemaal van toepassing.

Ik ken jou probleempjes van ledje en geluid enzo.
Die probleempjes heb je ( helaas) ook met een GoPrro echter,
Emile heeft een prima oplossing voor het kunnen zien of het ledje brandt voor opnemen tijdens rijden :schater: (laat maar zien Emile)

Wat geluid betreft, ook hier weer het advies, speur YouTube af naar hoe andere motorvloggers hun setup hebben en ontdek zo hoe je van het wind gebulder afkomt zonder achteraf te moeten editen.

Waarom het wiel opnieuw uitvinden als anderen dat al gedaan hebben en "graag" delen op YouTube ? ?

Ik had eerst een gewone lavalier mic in mn helm, toen overgestapt op een Proffecionele namelijk Rode Smartlav+ (voor liefhebbers, is te koop voor €50)
Afbeelding
Wat bij de Amerikaanse Motorvloggers "enorm" populair is is de Purple Panda microfoon.
Youtube maar eens naar usa motorvloggers en verbaas je over het strakke geluid ( zonder gebulder )
En dan ook het motorgeluid vangen op je GoPro, kijk hier maar eens naar [YouTube]https://youtu.be/5wBe6wOELYk[/YouTube]

Maar , je moet de mic wel weg frommelen in je wangkussens, en dus niet voor je mond.

Wat de echte Motorvlog Pro's vaak gebruiken is een losse geluids recorder.
Veel gebruikt is de Zoom H1n of de Tascam DR-05x
Doe hem onder je zadel en het neemt perfect je motorgeluid op, koppel de Rode mic aan en stop hem in je motorjas.

Wat de ND filter betreft, Deze compenseert over exposure.
Als je op een bewolkte dag buiten rijdt ziet de lucht op je beelden er vaak uit als een witte massa.
Ook bij een strak blauwe lucht, met een ND filter voorkom je dat en heb je heldere beelden.
Ik vond op YouTube een man die dat vele malen beter kan uitleggen. ( het kijken beslist de moeite waard )
[YouTube]https://youtu.be/VhXLeLMaYu8[/YouTube]

Wat de bediening van de GoPro betreft, maak ik gebruik van een afstandbediening.
Deze heeft ook een rood knipperend ledje en ik heb het op mn stuur gemonteerd.
WIl ik meer GoPro's gebruiken, kan ik die allemaal met deze ene afstandbediening bedienen via Bluetooth.
Afbeelding
Nou wil ik geen reclame maken en nee ik heb geen aandelen maar, haha je kan de GoPro met 1 druk op de knop van uit uitstand laten opstarten en direct opnemen.
Het kan zelfs overweg met Voice Commando's , roep tijdens rijden "GOPRO START RECCORDING" en het gaat opnemen.
Roep "STOP RECORDING" en het stopt met opnemen, wil je stroom besparen roep je "GOPRO SHUT OFF"
Het weet helaas nog geen raad met "GoPRO GET SOME COFFEE" helaas :schater:

Je zult waarschijnlijk al ontdekt hebben, video op je motor is niet zomaar iets.
Er komt enorm veel bij kijken.
Daarom wil ik de tip mee geven, wees er op alert dat het filmen niet de overhand krijgt !!
Als je tijdens het rijden meer met je film en camaera standpunt en footige bezig bent dan met het rijden en je motor , moet er een belletje gaan rinkelen.
Wilco40
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 02-02-2020, 15:28
Mijn motor is een: Triumph Tiger 900
Woonplaats: Winterswijk

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Wilco40 »

Hallo,

Ben de afgelopen tijd veel met de gopro aan het spelen geweest, en vind het toch echt wel een wereld van verschil met de chines ali actioncams
Daarvan heb ik er diverse gehad, geklooi om het ding aan te zettene en te zien of ie überhaupt aan is, in de juiste modus te krijgen en zo voort.
Gopro vs China kloon is als lelijke eend vs porsche
Een wereld van verschil, qua mogelijkheden, bedieningsgemak beeld enz
Stuk duurder maar maar kan idd veel meer.
Moet de eerste meters er nog mee rijden maar ben tot nu toe al erg tevreden!!

Wilco
Ex vstrom rijder
Gebruikersavatar
1037cc
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050

Re: Gopro video bewerken

Bericht door 1037cc »

Beste Ronald, Wilco,

Ja, de GoPro klinkt heel goed. Idd oppassen dat je niet wordt afgeleid van het rijden zelf als je met de camera bezig bent. Daarom heb ik die Nikkei ook in de ban gedaan. Echt waardeloos v.w.b. bediening. Zoals ik al eerder aangaf ga ik investeren in goede spullen op het moment dat mijn PC vervangen is. Heb lokaal al bij een PC winkel geïnformeerd wat een nieuw apparaat kost dat voldoende capaciteit heeft om filmpjes te verwerken. Die kosten vielen mij reuze mee. Er blijft dan geld over om een GoPro, microfoon en afstandbediening aan te schaffen.

@Ronald, dank in ieder geval voor je uitgebreide toelichting en links! Die ga ik bestuderen.

NB, in 2020 was ik onderweg in Duitsland en ik had m'n Chinese cam op een speciale beugel op de voet van de linker spiegel gemonteerd. O.a. toen is het idd gelukt om te filmen. Daarna nog een paar maal gelukt. Er was een afstandbediening bij geleverd als een soort horloge. Dat ding heeft het nog nooit gedaan. Dan was er ook nog iets van wifi connectiviteit. Werkt ook niet. Ik heb een waterdichte behuizing voor die Nikkei en daardoor is het LEDje dat hij filmt nauwelijks te zien. Gisteren heb ik het ding nog eens uren opgeladen en als ik 'm nu aanzet dat gaat hij binnen 5sec uit, omdat de accu leeg zou zijn. Kortom, waardeloos apparaat, zonde van je geld. Maar, ik heb wat gesnuffeld aan filmbeelden en denk dat ik na de zomer zo'n GoPro met randapparatuur ga aanschaffen. Ik denk dat ik 'm voor m'n kin op m'n helm zet. De beelden gemaakt vanaf de beugel op de linker spiegel zijn "te statisch". Uiteraard bewegen de beelden, maar de camera staat vast en filmt maar één kant op. In Spanje heb ik een filmpje gemaakt vanaf een elastieken houder die om je schouders zit. Die beelden zijn al veel leuker, maar de camera zit nog iets te laag. In het midden van deze

Afbeelding

screenshot een "witte vlek" die volgens mij veroorzaakt wordt door de waterdichte behuizing vd Nikkei.
Ik zit hier niet op een V-Strom, maar op een Moto Morini Kanguro 350cc v-twin toen ik meedeed aan de Picos Rally in NW Spanje. Op de rol rond het stuur de aanwijzingen van de route, bolletje/pijltje.
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Peerke »

Als je toch alles nieuw wil aanschaffen, kun je in plaats van de GoPro's ook de Insta360's eens bekijken.
Insta 360 camera's

Tegenwoordig zijn er veel YouTubers / motorvloggers die dit type camera gebruiken.
Zeker de kleine Insta360 GO 2 in combinatie met de Bike-kit of de One X of X2
Of de nieuwe X3 in combinatie met een Motorcyclekit of Bikekit

Zie bijvoorbeeld deze review van de Insta 360 ONE X2: Insta 360 ONE X2 review

Veel plezier met je nieuwe hobby :-)}

Groeten,
Peerke 🍐
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Wilco40
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 02-02-2020, 15:28
Mijn motor is een: Triumph Tiger 900
Woonplaats: Winterswijk

Re: Gopro video bewerken

Bericht door Wilco40 »

Juist omdat ik niet onder het rijden niet met de camera wil lopen klooien heb ik voor de gopro gekozen.
De quick capture functie zorgt dat je door 1 keer een knop in te drukken de camera opstart en hij ook gelijk met de vooraf bepaalde instelling gaat filmen.
Il ben in eerste instantie aan het rijden en dat betekent bij een leuk stukje weg, ff stoppen, knopje gaan indrukken en gelijk door.
Zeker niet onder het rijden en ook geen stops van 5 min of meer omdat de camera aan moet en ingesteld moet worden en dat soort zaken
Misschien hebben andere camera's die functie ook, geen idee maar het trok mij over de streep om toch deze uitgave te doen.

Groeten Wilco
Ex vstrom rijder
Plaats reactie