Het is mooi geweest.

alle non-motor praat...
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Mijn motor is een: Geen meer.

Het is mooi geweest.

Bericht door Iron Horse »

Ja, het is mooi geweest.

Ik zou het graag langer hebben blijven doen, maar je moet jezelf niet voor de gek houden. Diverse zaken houden het actief motorrijden tegen. O.a. m'n ogen. Niet altijd, maar na meerdere operaties is dat niet altijd even ideaal en ik merk dat een foutje snel is gemaakt met de motor. Daarnaast is het met z'n tweeën rijden niet realistisch meer. Jolanda heeft inmiddels 4 nieuwe gewrichten (2 schouders en 2 heupen) en staat op de wachtlijst voor begin volgend jaar voor de eerste nieuwe knie. Ja de eerste, want het is wachten op de volgende. Dat betekent veel en lang revalideren. En ik wil er niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren als ik met haar achterop een glijder zou maken. Gevolg is nu al dat de V-Strom van de 365 dagen er 362 in de garage staat. En dat is niet waarvoor ik hem de laatste keer heb aangeschaft. Het werkt gewoon niet meer. Dus na lang wikken en wegen heb ik de knoop toch maar doorgehakt en zet er een punt achter. Het is mooi geweest.

Voor het vervoer zal het meeste gewoon met de auto gaan en voor de lol misschien een brommertje met een relatief veilige snelheid en een e-bike voor de nodige lichaamsbeweging. Motorvakanties zoals vroeger zitten er niet meer in. Maar ik treur er niet over, ik kijk naar de toekomst en we maken er verder wat moois van. Ik blijf hier nog wel gewoon meelezen en me soms met wat zaken bemoeien.

Er is dus nu weer een V-Strom DL650 (2005) te koop. :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Panoramaguy
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT van 2020

Re: Het is mooi geweest.

Bericht door Panoramaguy »

Ik wens jou, en je partner al het beste toe voor de toekomst.
By the way: prettige feestdagen.
Gr Guy
Eikie
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin

Bericht door Eikie »

Heftige maar gevoelsmatig wel de juiste beslissing Rob. De zorg voor en met elkaar is vele malen belangrijker. Nu de motor nagenoeg een jaar niet gebruikt is zal het stoppen iets minder pijnlijk zijn.
Mooi vooruitzicht als jullie straks beiden op een e-bike je rondje in de natuur gaan doen.
Ik wens jullie beiden al het goede toe en ben blij te lezen dat je actief blijft op dit forum. Wat zouden we zonder jou moeten doen :worship:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Calimero
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)

Bericht door Calimero »

Een moedige beslissing om iets wat je lief is achter je te laten. Aan de andere kant is die andere liefde ook verschikkelijk belangrijk! Als de veiligheid dan ook mogelijk in het geding komt is het denk ik het enige juiste besluit, hoe moeilijk dat ook is.

Nu je de motor laat staan wil dat niet zeggen dat daarmee ook al jouw V-Strom-motor-kennis verdwijnt. Blijf je daarom, zoals je al aangaf, lekker met wat zaken bemoeien Rob. :duim:

Voor de komende revalidatietijd veel sterkte voor Jolanda en voor jou als achterwacht en blijf allebei genieten van de dingen die nog wel kunnen.
Groeten,
Adri
Frank
V-Strom 1050 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)

Bericht door Frank »

Dat is balen, maar een goede zelfreflectie!

Veel sterkte om dit te verwerken!

En de Vespa?

Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk

Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Iron Horse

De Vespa ligt alweer 2 motoren achter me. Maar zoals gezegd komt er misschien nog wel een bromscootertje om niet meteen helemaal afhankelijk van de fiets te zijn. Weliswaar niet het echte motorgevoel, maar toch nog een beetje gas geven, alleen op een veiliger snelheid.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

TT-Strom
Forum-moderator - DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000XTA L8

Bericht door TT-Strom »

Hey Rob,

Dapper en moedig om dit zelf in te zien en deze keuze te maken.

Makkelijk? Nee. Leuk? Nee. Wijs? Ja.

Hoop niet dat je ons hier ook verlaat?

Groet!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Tulipan
DL650 berijder
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"

Bericht door Tulipan »

Ik ga niet herhalen wat hierboven al geschreven is.
Maar met allen ben ik het eens en onderschrijf ik volledig ( bij deze ), O:-)
Maar je blijft toch wel dit forum met je wijze en ervaren meningen verrijken :worship:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Stroompje
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)

Bericht door Stroompje »

Morguhhh Rob & Jolanda,
Een wel overwogen besluit, respect!!
Er is "Tied van komen, een tied van goan maar de tied van gaan is........" :wink:
Maar hier nog wel ff blijven hoor, jouw geheugen en inbreng kan nog niet gemist worden :duim:
Vooruitkijken .....dat ben ik ook aan het oefenen. :mrgreen: Maak er fijne Feestdagen van !!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Sparkle Black Peter
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino

Bericht door Sparkle Black Peter »

Da's klote, maar als je zelf vindt dat het niet meer verantwoord is, een wijze beslissing. Ik moet ook afwachten hoe en wat.
Fijne dagen en een goed 2023 :duim:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
RedStrom
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Tenere 700

Bericht door RedStrom »

Komt best binnen. Zoals je het verwoord hebt.
Een liefhebber die het nog lang volgehouden heeft.
Langer dan menig ander.
Ik moet er niet aan denken dat het rijden ooit niet meer kan. Tegen beter weten in.

Maar blijf vooral hier je kennis delen
Waardevolle bijdragen worden gewaardeerd.
👍
Eerst rijden, dan oordelen.
2010-2015 DL650 uit 2006; 2015-2021 DL1000 uit 2014; 2022-heden Tenere 700 uit 2021
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650

Bericht door Cplegt »

Ik kan mij enkel aansluiten bij alles wat hierboven al is gezegd.

Gelukkig blijf je hier nog online, ik zal je kennis nog wel een keer nodig gaan hebben bij mn volgende project. Het weer rijdbaar maken/ opknappen van mn oer DL1000. (Die ondertussen al weer een paar jaartjes stil in de garage staat)
Gr. Chiel
Iron Horse

RedStrom schreef: do 22-12-2022, 20:17 Ik moet er niet aan denken dat het rijden ooit niet meer kan. Tegen beter weten in.
Het zal bij iedereen wel anders verlopen. Bij mij komt het niet van het ene op het andere moment maar is het besef geleidelijk gekomen door telkens weer een dingetje waar het bijna fout ging. Het moeilijke is dan wel om dat ook niet te negeren en jezelf in de maling te nemen en te denken dat het allemaal wel meevalt. En dan is het uiteindelijk gemakkelijker om die beslissing, net als stoppen met roken, maar meteen met iedereen te delen. Dan moet je wel stoppen. En eerlijk gezegd is het daarna ook wel een moment van "opluchting". Ik heb de beslissing genomen en ga nu weer verder met een nieuwe toekomst zonder motor. Heel duidelijk en geen twijfels meer. Uiteindelijk valt het dan allemaal best mee. Ik ga er niet om treuren.

@ Chiel
Mooi compliment hoor, maar ik denk dat jij met jouw uitgebreide sleutelervaring mij meer kunt vertellen dan ik jou :worship: . Maar elkaar aanvullen kan natuurlijk nooit kwaad.