Sindskort eigenaar van een zwart/grijze Vstrom 1000 uit 2007, deze zal jullie wel bekend zijn.....hij stond voorheen in Hoevelaken maar is nu verhuisd naar Apeldoorn.
Eerst stond er een Aprillia Shiver op de planning voor de fun maar door een andere functie op mijn werk is het deze prachtige Vstrom geworden voor woon werk verkeer met natuurlijk ernaast mooie ritjes om lekker van deze motor te kunnen genieten.
Hoi Niels/Houdie,
welkom hier op het V-Strom forum!
Ook voor jou veel lees en postplezier hier maar ga vooral genieten van je ww ritten en de mooie vrije tijds ritten daarnaast....
Dat genieten lukt prima met die dikke 2 pitter, wat een heerlijke motor.
Lees net mijn introductie terug en zie eigenlijk dat ik de Vstrom neerzet als een compromis, dat is hij dus totaal niet.
De 1e regen ritjes zijn achter de rug, hoe zijn jullie vertrouwd geraakt met nat wegdek? Ik vindt het best nog spannend om wat risico(lees een normale bocht) te nemen.
Wanneer het profiel en de bandenspanning in orde is hoef je je met de huidige moderne banden eigenlijk niet druk te maken wanneer je in de regen rijdt. Je zult versteld staan hoeveel grip je blijft hebben.
Gewoon lekker ontspannen blijven rijden (dus niet verkrampt die bocht door!) en wanneer je je toch niet helemaal op je gemak voelt het gas wat rustiger bedienen. Je zult merken dat er dan niets aan de hand is.
Bij een eerste bui na een langere droge periode wel even extra opletten omdat er dan wel veel vuiligheid en olie van de weg los komt. Dat zie je dan vaak door het witte schuimlaagje op de weg.
Hoe dan ook, ook in de regen kan je van die mooie bochten genieten
Bedankt voor je reactie. Fijn om even wat rugdekking/reacties te krijgen.
Goed om tegen het licht te houden om die spanning los te laten voor en in de bocht.