Duitsland allemaal flitsers

alle non-motor praat...
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Mijn motor is een: Geen meer.

Duitsland allemaal flitsers

Bericht door Iron Horse »

Na lange tijd weer eens een weekje naar het Zwarte woud. Met de auto wel te verstaan. Wat mij dus nu opviel, kan ook niet anders, want ze staan er gewoon, zijn de ongelooflijk grote hoeveelheid aan flitspalen. En dan niet op de 100 km en snelwegen, maar in alle steden en dorpen in 30, 40 en 50 km zones. Bijna elk dorp waar je de 30 km zone inrijdt staat er een paar 100 meter verder een flitspaal je aan te gluren. Op bepaalde plekken heb ik op een stukje van nog geen 2 km en waar verschillende zones van 30, 40 en 50 km waren wel 5 flitspalen aangetroffen. En maak je als motorrijder geen illusie, die dingen flitsen je van voren EN van achteren.

Ik moet zeggen dat het heel frustrerend rijden is geworden. Ik ben in die paar dagen nog nooit zoveel flitspalen per dag tegengekomen. Soms wel 20 tot 30 stuks. Tot nu toe heb ik dankzij de alarmering van m'n navi die bij een te hoge snelheid een alarm geeft nog geen flits gezien. Maar leuk rijden is het zeker niet meer.

Dus wees gewaarschuwd wanneer je in Duitsland de snelheidszones ziet dat er zomaar een flitser achteraankomt. Ik weet niet of dit door heel Duitsland zo is, maar in het Zwarte Woud is het in ieder geval heel erg.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Havado63
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2014 (een blauwe)

Re: Duitsland allemaal flitsers

Bericht door Havado63 »

Tja, en dan voor kruipen bij het verkeerslicht, geluid metingen.
En laat ze je niet pakken met de flits melding aan op je navi...

Maar ook in Nederland is er geen zak meer aan met weg afsluitingen voor brommers enz.

Zit er over te denken om ding maar een trap te geven en weer een zeilboot te kopen....

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
Iron Horse

Los van die flitspalen wordt je momenteel ook helemaal gestoord van de hoeveelheid wegopbrekingen. Prima dat er zoveel wordt gedaan aan onderhoud enzo, maar het is wel erg veel. En dat geeft weer de bijbehorende snelheidsbeperkingen en files. Er zijn betere tijden geweest.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Panoramaguy
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT van 2020

Bericht door Panoramaguy »

Kan dit beamenn. Was in juni samen met "Dendrummer"een week met de motorfiets aldaar.
Reden ook een dag in de Vogezen rond, en daar was het nog erger. Veel zone's 30 en 40, tot vervelens toe! Dit, zelfs buiten het centrum.
De reden is daar enkel wegens geluidsoverlast door auto's en motoren, en niet zozeer voor de verkeersveiligheid! Prettig rijden is het niet!
Havado63

Bericht door Havado63 »

Ze hebben centen nodig....

Iron Horse

Ik weet niet of het de centen zijn. Die flitspalen kosten erg veel geld om ze daar neer te zetten. Maar de boetes zijn in Duitsland voor kleine overtredingen nog steeds niet heel erg hoog. Zeker niet in vergelijking met Nederland. Maar het wordt met die dingen gewoon niet meer leuk om ergens te rijden. 30 is geen snelheid om lang vol te houden. Erger nog, op sommige plekken geldt een 20 km zone, dat is bijna onmogelijk om dat in de hand te houden. Het heeft op mij in ieder geval een aardige demotiverende werking. Als ik met de auto rij, rij ik minder voor de lol, maar met de motor vind ik er op die manier weinig meer aan en ben ik geneigd hem te verkopen. Gelukkig is het in Nederland nog niet zo erg en ben ik in Nordrhein Westfalen dit ook nog niet zo tegen gekomen. Maar als dit ernstige vormen gaat aannemen dan is voor mij einde motorpret.

Havado63

Bericht door Havado63 »

Dat is precies wat ze willen, motoren nemen te weinig ruimte in, betalen weinig wegen belasting en parkeer geld.
En ze zijn door hun brandstof gebruik slecht voor het milieu...

Rjzilver
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000XT (2017)

Bericht door Rjzilver »

Sinds juni 2022 heb ik helaas ook ervaring met die Duitse flitspalen. Stond er ook één op de rand van het dorp en ik reed (met de auto) 57km/u (geklokt). De flitser werkte helaas erg goed. Maar wat ik wel handig vond van onze buren is dat het innen van de boete uitgevoerd wordt door de gemeente waar de overtreding is geconstateerd. Het bedrag mag je ook overmaken naar een lokale gemeentelijke rekening. Dat zijn dus gemeentelijke inkomsten. Ik snap wel dat de dorpen daar hun flitspalen goed op orde hebben :cry: .
Groet, Roelof Jan
Suzuki V-Strom 1000 XT ABS (2017)
Gert-JanD
Mijn motor is een: 650 XTA van 2023

Bericht door Gert-JanD »

Duitse flitspalen maken foto's van de voorkant, lekker laten flitsen zeg ik :-)}

https://topgear.nl/autonieuws/motorrijd ... tst-boete/
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer :-)}
Havado63

Bericht door Havado63 »

Niet meer, foto ook van voren zoals boven beschreven....

RedStrom
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Tenere 700

Bericht door RedStrom »

Van achteren bedoel je. Van beide zijden zeg maar.
Die nieuwe palen wel, maar nog een hoop oude niet.
Ik denk dat ik zonder kentekenplaat of met een hele platte ga rijden.
Kan ook wat kosten, maar per saldo is dat goedkoper.
Eerst rijden, dan oordelen.
2010-2015 DL650 uit 2006; 2015-2021 DL1000 uit 2014; 2022-heden Tenere 700 uit 2021
Iron Horse

Re: Duitsland allemaal flisers

Gert-JanD schreef: za 17-09-2022, 19:39 Duitse flitspalen maken foto's van de voorkant, lekker laten flitsen zeg ik :-)}

https://topgear.nl/autonieuws/motorrijd ... tst-boete/
Ik zou daar maar niet meer op rekenen. De moderne flitspalen zijn een stuk "intelligenter" en flitsen ook van achteren zodat je kenteken aan je foto van de voorzijde gekoppeld kan worden. De oude flitspalen die alleen van voren een foto maken zijn heel ras in de minderheid aan het geraken en staan helemaal niet in de genoemde snelheidszones die ik ben tegengekomen. Die palen kunnen ook in 2 richtingen fotograferen, dus de kant van de weg waar ze staan zegt niets over wel of niet worden geflitst.

Havado63

Bericht door Havado63 »

Vroeger was er een Duitse wet die vertelde dat je de bestuurder moest kunnen zien bij overtredingen, daarom ook geen getint glas in voorruit en alleen van voren foto.
Wet is veranderd volgens zeggen, de eigenaar is verantwoordelijk voor het voertuig, net als hier. Dus ben je ook daar zowel van de voor als achterzijde de Sjaak.
Zonder of met vals kenteken rijden is een misdrijf en dan.......
We hebben in Hilversum bij de Amalia tunnel de flitspaal no1 van Nederland, wat dat kreng al heeft opgebracht naaaah

Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650

Re: Duitsland allemaal flisers

Bericht door Cplegt »

Als buitenlander in duitsland krijg je eerst een vooraankondiging van de overtreding, hoogte vd snelheid en boetebedrag nog niet genoemd.
Vervolgens moet je aangeven of wie op het moment van de overtreding de bestuurder van het voertuig was.
Na het toesturen van de naam en het adres krijgt de bestuurder de bekeuring thuis.

Heb ik een paar maand terug gemerkt toen ik een motor ging kopen, en geflitst werd met aanhanger. 9 kmph te snel na correctie in een 70 zone. €175,- armer.

Betreft de flitspalen in het zwarte woud, en vooral die in de 30 en 20 zones, ik heb mij er ook over verbaas afgelopen juni toen ik er was met de motor
Gr. Chiel
RedStrom
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Tenere 700

Bericht door RedStrom »

Havado63 schreef: zo 18-09-2022, 10:42 Vroeger was er een Duitse wet die vertelde dat je de bestuurder moest kunnen zien bij overtredingen, daarom ook geen getint glas in voorruit en alleen van voren foto.
Wet is veranderd volgens zeggen, de eigenaar is verantwoordelijk voor het voertuig, net als hier. Dus ben je ook daar zowel van de voor als achterzijde de Sjaak.
Zonder of met vals kenteken rijden is een misdrijf en dan.......
We hebben in Hilversum bij de Amalia tunnel de flitspaal no1 van Nederland, wat dat kreng al heeft opgebracht naaaahAfbeelding

Amalia een kreng? Joh!
Eerst rijden, dan oordelen.
2010-2015 DL650 uit 2006; 2015-2021 DL1000 uit 2014; 2022-heden Tenere 700 uit 2021
Eikie
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin

Bericht door Eikie »

Jullie vergeten de verkeersdrempels :schater:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Zwabber
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Bericht door Zwabber »

Havado63 schreef: za 17-09-2022, 19:00
Zit er over te denken om ding maar een trap te geven en weer een zeilboot te kopen....
Doen! Was er vandaag een heerlijk weertje voor geweest. Lekkere vlagerige wind en prachtige regenbuien
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
Havado63

Bericht door Havado63 »

@Zwabber,

Als ik de motor verkoop houd ik mijn regenpak aan en m'n schubert helm op.
En natuurlijk zet ik m'n Givi air flow boven de kajuit ingang.
Geen vlagerige wind probleem, en geen flitspalen.
Met erwten soep heb ik meer problemen met vlagerige wind, moet dan 3X per nacht mijn dekbed terug halen

V-roon
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 2006

Bericht door V-roon »

Misschien een beetje off-topic,
Maar de flitspaal bij de Amalia Tunnel in Hilversum moet je idd goed in de gaten houden.
Al menig kranten artikel over gelezen en die paal staat op nummer 1 van de Landelijke top 10 meest opbrengende flitspalen.

Hier de GPS coordinaten ( doe er je voordeel mee )
52.21060633537185, 5.195174704106634
vriendelijke groet,
:-)} Ronald :bye:

Afbeelding