Nieuw

Stel je hier voor en vertel wat over jezelf, wat je bezig houdt en waarom je een voorliefde voor V-Strom hebt
Aquarius

Nieuw

Bericht door Aquarius »

Hi :bye:

Leuk om te zien dat er nog forums zijn, in ieder geval deze. Zo makkelijk om informatie terug te lezen. En dat heb ik afgelopen tijd al veel gedaan, dus nu is het ook wel eens tijd om mij even voor te stellen.

Mijn naam is Guy, woon in Driebergen, 41 jaar, in 2006 mijn A rijbewijs gehaald en een aantal jaren woon-werk verkeer gereden. Maar door allerlei redenen, gebrek aan stallingsruimte, kleine kinderen, teveel chrome om te poetsen (Yamaha Dragstar), afgestapt. Wel is het altijd blijven trekken en begin dit jaar de knoop door gehakt om weer een motor aan te schaffen. Stallingsruimte is nog steeds een 'dingetje' maar iets met prioriteiten stellen :D

Destijds zei een inmiddels oud-collega al, als je niet zoveel wil poetsen, kijk dan eens naar een Transalp. Dus dat was mijn uitgangspunt, ook het idee van (semi-)offroad trok mij wel. Na een redelijke ruime lijst met motoren met onder andere de BMW GS-serie, Yahama Tenere, Honda Transalp, Kawasaki Versys is het dus een heerlijke Suzuki DL650 V-Strom geworden. Doorslag hierbij is voor mij geweest het betrouwbare motorblok, de prijs en de veelzijdigheid. Oké, ook een beetje de looks. 8)
Wel nog een wat ouder model (2010) met best wat km's (82k) om er weer in te komen en te zien of het echt een blijvertje is, en de prijs voordeliger is. En je moet het tenslotte leren op een oude fiets :-)
Een blijvertje is het wel denk ik, afgelopen weekend de eerste kilometers gemaakt, en dat voelde heerlijk!
Het viel mij helemaal niet tegen na tien jaar bijna niet gereden te hebben. Binnenkort wel een paar lessen om even wat opfrissing te krijgen. Just to be safe.
In de toekomst zou ik ook graag meer off-road willen gaan. Heb daar al een paar interessante dagcursussen voor gezien, maar hou mij aanbevolen voor meer tips. Moeten er nog wel andere bandjes onder. En wie weet tot ziens op de weg!
V-Strom 650 Orange.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino

Re: Nieuw

Bericht door Sparkle Black Peter »

Welkom Guy, en een V-Strom in deze prachtige kleur. Zijn er niet veel van, dus ben er zuinig op. Verder, er met volle teugen van gaan genieten. Drive safe.

Houdoe uit Brabant,

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Calimero
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)

Bericht door Calimero »

Hallo Guy, welkom op het forum.

Die kilometerstand van jouw mooie V-Strom hoeft geen enkel probleem te zijn wanneer de vorige eigenaar(s) hem liefdevol heeft/hebben onderhouden. De eerste off road meters heb je ook al gemaakt zo te zien aan de foto :wink:

Afhankelijk van wat je met je motor wilt zal je op zoek moeten naar al dan niet een ander bandensetje. De keuze is reuze in bandenland wat dat betreft. Voor gebruikerservaringen ben je hier op het forum in ieder geval aan het juiste adres.

Heel veel plezier met je Strom :duim: :-)}
Groeten,
Adri
Zwabber
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Bericht door Zwabber »

Welkom Guy!
Veel plezier en heel veel veilige km's op de V-Strom
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
Tvl900
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Bericht door Tvl900 »

Oooh! Wat een mooie kleur zeg!
Aquarius

Bericht door Aquarius »

Dank voor jullie enthousiaste reacties!
Blazingrock
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)

Bericht door Blazingrock »

Welkom!
Met deze motor hoef je je niet te schamen voor 82k op de teller, onderhoud is het belangrijkste (vrij logisch ook).
20k heb je er zo bij gereden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

RedStrom
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Tenere 700

Bericht door RedStrom »

Hij is net ingereden.
Ken zo'n zelfde kleur die met 132k (eerste eigenaar) ervaring storingvrij ingeruild werd.
Offroad met zo'n Strom kan. Bandjes is 1, maar vering en grondspeling zijn 2. Er zijn beperkingen.\
Maar meestal is de berijder de grootste beperking. :duim:
Eerst rijden, dan oordelen.
2010-2015 DL650 uit 2006; 2015-2021 DL1000 uit 2014; 2022-heden Tenere 700 uit 2021
Frits Bos
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Bj 2004

Bericht door Frits Bos »

Welkom inderdaad mooie kleur en veel plezier ermee maar ook met de gewone banden kom je ver in terrein mits het de gewone bos paadjes zijn zonder te veel modder .

Hou het bij aarde en zand gaat er weinig mis :duim:
Iets teveel motoren nu en blijven komen .
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)

Bericht door Stroompje »

Hi Guy,
ook voor jou welkom hier!
Veel lees en postplezier....maar vooral `G`enieten van het :-)}
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}