Leuk om te zien dat er nog forums zijn, in ieder geval deze. Zo makkelijk om informatie terug te lezen. En dat heb ik afgelopen tijd al veel gedaan, dus nu is het ook wel eens tijd om mij even voor te stellen.
Mijn naam is Guy, woon in Driebergen, 41 jaar, in 2006 mijn A rijbewijs gehaald en een aantal jaren woon-werk verkeer gereden. Maar door allerlei redenen, gebrek aan stallingsruimte, kleine kinderen, teveel chrome om te poetsen (Yamaha Dragstar), afgestapt. Wel is het altijd blijven trekken en begin dit jaar de knoop door gehakt om weer een motor aan te schaffen. Stallingsruimte is nog steeds een 'dingetje' maar iets met prioriteiten stellen

Destijds zei een inmiddels oud-collega al, als je niet zoveel wil poetsen, kijk dan eens naar een Transalp. Dus dat was mijn uitgangspunt, ook het idee van (semi-)offroad trok mij wel. Na een redelijke ruime lijst met motoren met onder andere de BMW GS-serie, Yahama Tenere, Honda Transalp, Kawasaki Versys is het dus een heerlijke Suzuki DL650 V-Strom geworden. Doorslag hierbij is voor mij geweest het betrouwbare motorblok, de prijs en de veelzijdigheid. Oké, ook een beetje de looks.

Wel nog een wat ouder model (2010) met best wat km's (82k) om er weer in te komen en te zien of het echt een blijvertje is, en de prijs voordeliger is. En je moet het tenslotte leren op een oude fiets

Een blijvertje is het wel denk ik, afgelopen weekend de eerste kilometers gemaakt, en dat voelde heerlijk!
Het viel mij helemaal niet tegen na tien jaar bijna niet gereden te hebben. Binnenkort wel een paar lessen om even wat opfrissing te krijgen. Just to be safe.
In de toekomst zou ik ook graag meer off-road willen gaan. Heb daar al een paar interessante dagcursussen voor gezien, maar hou mij aanbevolen voor meer tips. Moeten er nog wel andere bandjes onder. En wie weet tot ziens op de weg!