Sauerland

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sufos
DL1000 berijder
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
Woonplaats: 52.268012, 6.196773

Sauerland

Bericht door Sufos »

Hi allen,

In het najaar wil ik nog een paar dagen op pad gaan. Voor een weekendje kom ik meestal in de Eifel en/of de Ardennen terecht. Dit keer moet het toch eens wat anders worden en ik dacht aan het Sauerland.
Routes e.d moet wel lukken maar ik heb een vraag over de weg daar naartoe. Is dat vanaf, zeg Enschede een beetje leuk binnendoor? Of is het advies om gewoon de snelweg te pakken om zo vervelende en niet mooie stukken te mijden?

Andere tips natuurlijk ook welkom :D
Tvl900
Berichten: 18
Lid geworden op: za 18-06-2022, 23:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Sauerland

Bericht door Tvl900 »

Wel duur voor “een weekendje”… maar ik heb de boot van Eemshaven maar kristiansand geboekt… 😇

Maar richting oosten of zuiden ben ik ook razend benieuwd naar goede ideeën..
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1517
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Sauerland

Bericht door Calimero »

ik zou lekker de snelweg tot voorbij Dortmund nemen om daarna het Sauerland in te duiken. De dag van de heenreis heb je dan ook nog zat tijd om van die heerlijke bochtige wegen in het Sauerland te genieten :-)}
Groeten,
Adri
Panoramaguy
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 09-12-2020, 10:35
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT van 2020
Woonplaats: Bocholt (BE)

Re: Sauerland

Bericht door Panoramaguy »

Andere mogelijkheid is om via Aachen-Köln- Olpe (richting Frankfurt) de Afslag Olpe te nemen.
Zo langs de Biggesee-Listertalsperre- Sorpesee te rijden. Dit is al een heel mooie dagtrip.
Ik overnachtte er enkele keren in Gasthaus Steinhoff in Schönholthausen (gemeente Finnentrop). Ik kreeg de persoonlijke garage om de motor te stallen. Mooie Stube (dorpscafë) en veranda voorhanden. De comfortzimmer (kamers) zijn meer dan OK. Mooie, en rustige ligging voor dagtouren in de wijde omgeving.
Men kan er ook goed avondeten. (goedkoop).
In het kleind dorp (gehucht) is er verder niets te zien! Bekijk het maar!
Gr Guy
Gebruikersavatar
Sufos
DL1000 berijder
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
Woonplaats: 52.268012, 6.196773

Re: Sauerland

Bericht door Sufos »

Klinkt wel goed, ga me er eens in verdiepen.
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Sauerland

Bericht door Dendrummer »

Zoals Guy zegt bij Olpe eraf en dan binnendoor en kun je ook naar Dodenau bij landgasthof Bikerhotel Arnold of juist ernaast Hotel Sassor.Van hier uit een mooie trip maken naar het kasteel van Waldeck aan de Edersee daar heb je een heel mooi uitzicht dit moet je zeker doen.Verder kun je ook naar winterberg en andere leuke plaatsen en stuwmeren.

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
Plaats reactie