Inrijden van de 1050 XT

Stel je hier voor en vertel wat over jezelf, wat je bezig houdt en waarom je een voorliefde voor V-Strom hebt
Jan Schauvliege
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT

Inrijden van de 1050 XT

Bericht door Jan Schauvliege »

Zo net terug van een inrij weekend in de Eifel :D , wat een heerlijke machine is die XT , eindelijk een machine gevonden die mij mijn GS doet vergeten. Het is niet te begrijpen dat deze moto in België zo slecht verkoopt. Deze motorfiets is een absolute topper, ik was beladen van kop tot teen, bagage potten en pannen tarp en tent ...... en daar komt de XT zomaar met weg, scheuren door de bochten dat het een lust is. Het frame kan dit prima aan!! Met de heerlijke power onderin gewoon in 2de versnelling haarspeldbochten nemen en dan de gas erop en weg is hij :-) :-) .
Ook de remmen doen het prima, ik was echt verrast door de prestaties van deze fiets.
Een kleine bezorgdheid is dat het display van het TFT scherm snel krassen vertoond, iemand al ervaring mee?
Het verbruik viel ook heel goed mee 5,3 l / 100 km en dat beladen en een sportieve rijstijl, de " angstnippln " zijn al flink ingekort :-).
Verder vraag ik mij ook af als er binnentassen bestaan voor de aluminium koffers ( origineel van Suzuki ).
De Bridgestone Batlax banden af fabriek krijgen ook een 10/10 , geen enkele keer verrast geweest.

Ik ga voor deze prachtige toermotor vvveeeellll reclame maken in België, dit is mijn eerste Suzuki en ik ben er nu al heel trots op!!!
Calimero
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)

Re: Inrijden van de 1050 XT

Bericht door Calimero »

Leuk om te lezen dat de V-Strom 1050XT jouw hart veroverd heeft Jan :duim: :-)}

Nieuwsgierig als ik ben, welke GS heb je gehad en wat bevalt je beter aan je V-Strom :roll:
Groeten,
Adri
Eikie
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin

Bericht door Eikie »

Jan, kunststof beschadigd eenmaal snel en je kunt eenvoudig en goedkoop beschermfolie aanbrengen op het scherm. Duurdere varianten verminderen ook nog eens hinderlijke reflecties.

Voor Suzuki V-Strom 1050XT Vstrom Dl 1050XT 1050 Xt DL1050 Accessoires Cluster Kras Bescherming Dashboard Screen Protector
https://a.aliexpress.com/_vqdDRL
Laatst gewijzigd door Eikie op di 23-08-2022, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Emile
DL1000 berijder
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT

Bericht door Emile »

Welkom Jan!

De binnentassen voor XT zijn bij SW Motech te bestellen, maar als je een goedkoper alternatief wil, kan ik je deze aanraden (passen precies): https://nl.aliexpress.com/item/4001214836025.html

Ben trouwens benieuwd of je enthousiast blijft over de banden. Ik was er niet enthousiast over (vreemde uitstapjes) en heb ze na 7000 km omgewisseld voor andere banden...
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Eikie
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin

Bericht door Eikie »

Ik vermoed dat Jan geen of niet veel regen onderweg heeft gehad Emile.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)

Bericht door Stroompje »

Goedemorgen Jan,
welkom hier op het forum!!
Zoooooooooo jij bent helemaal `om`.... :schater: :duim:
Vele V-Stromige kilometers erbij :-)}
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Jan Schauvliege
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT

Bericht door Jan Schauvliege »

Terechte opmerking van Eikie, we hebben geen spat water tegengekomen, benieuwd wanneer, bij nat wegdek, de TC aan mijn oren komt trekken :-).
En dank aan Emile voor de info van de binnen tassen!! Bespaart me alweer wat zoekwerk.
Wat het display betreft zien we het wel, ik ben namelijk niet zo een pietje precies, op technisch vlak wel, de machine moet ten allen tijde vertrekkensklaar staan.
Ik reed met de laatste reeks 1200gs , nog luchtgekoeld. De machines liggen dicht bij elkaar, zowel qua remmen als wendbaarheid al vind ik bij dat laatste dat de Vstrom een streepje voor heeft. De voeling met het wegdek is bij de Vstrom veel beter. Dat is minder bij de GS door de telelever.