Hey,
GCF hier ( ground clearance freak ) is mijn bijnaam. In 2018 was ik klaar om het BMW bastion, na 25 jaar, te verlaten!
De zoektocht kon beginnen.... mijn eerste keuze viel op de nieuwe Yamaha tracer 900 GT , een prima machine, maar vol geladen met bagage in de bergen is het frame niet stabiel/ stijf genoeg en dat valt tegen voor iemand die graag reist. In januari 2020 , opnieuw auto/moto salon in België.
Daar heb ik voor het eerst de XT gezien, love at first sight, dit zou hem worden... was het niet dat een vriend van mij zijn Triumph Tiger sport verkocht
met slechts 7000km op, ik heb daar dan voor gekozen, fantastische moto maar een vrij zwakke voorvork, bij een sportieve rijstijl slaat deze soms dicht. Enfin, ik bleef maar denken aan de XT, ik ben de XT in juni gaan testrijden, wat een machine!! En ja nu heb ik hem gekocht!! Volgende week mag ik hem gaan ophalen. Vrijdag vertrekken we dan ineens voor een 1400km lange trip naar de Eifel, ik ben erg benieuwd.
Tot nu toe maak ik mij nauwelijks zorgen over min puntjes, wat ik mij afvraag is hoe het zit met het verbruik, daar zijn ze in de testverslagen niet zo duidelijk over. Is er iemand die dit goed bijhoud? Dan hoor ik dit graag.
Ik kijk ernaar uit om op dit forum ervaringen te delen, want ik ben nu al heeeel enthousiast over mijn aankoop.
Motorgroeten
Jan
Trotse eigenaar van een Vstrom 1050 XT
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT
-
- Mijn motor is een: V-Strom DL650 Black Rhino 2007
Re: Trotse eigenaar van een Vstrom 1050 XT
Mooie keuze! Op https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2 vind je wel wat verbruikscijfers van gebruikers.
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Welkom en heel veel plezierige kilometers 

Ik heb zelf een ouder model de dl 650 uit 2007, gekocht in April met redelijk weinig km op de teller.
Nu inmiddels 5000 heerlijke kilometers erop zitten inclusief een paar dagen Eifel en nog steeds krijg ik een dikke glimlach op mijn gezicht als ik van huis rijd.
Zoals je wellicht al gelezen hebt op dit forum zijn het allemaal betrouwbare machines welk type je ook neemt.
Kwa verbruik is er idd nog wel wat verschil maar dat kan de pret niet drukken denk ik.
De v-stroms zijn overal goed in maar blinken nergens echt uit. En dat maakt het voor mij juist de ideale motor.
Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Ik heb zelf een ouder model de dl 650 uit 2007, gekocht in April met redelijk weinig km op de teller.
Nu inmiddels 5000 heerlijke kilometers erop zitten inclusief een paar dagen Eifel en nog steeds krijg ik een dikke glimlach op mijn gezicht als ik van huis rijd.
Zoals je wellicht al gelezen hebt op dit forum zijn het allemaal betrouwbare machines welk type je ook neemt.
Kwa verbruik is er idd nog wel wat verschil maar dat kan de pret niet drukken denk ik.
De v-stroms zijn overal goed in maar blinken nergens echt uit. En dat maakt het voor mij juist de ideale motor.
Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
-
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Hallo Jan, welkom op het forum.
Ik denk dat je volgende week in de Eifel zelf al snel een nauwkeurige inschatting van je brandstofverbruik zult krijgen.
Heel veel rij- en reisplezier met je V-Strom

Ik denk dat je volgende week in de Eifel zelf al snel een nauwkeurige inschatting van je brandstofverbruik zult krijgen.
Heel veel rij- en reisplezier met je V-Strom

Groeten,
Adri
Adri
-
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Goedemorgen Jan,
welkom hier op het forum!
Dat worden fijne in-rij kilometers en meer.....
Véél plezier, ook hier met lezen en posten.
welkom hier op het forum!
Dat worden fijne in-rij kilometers en meer.....

Greetings, Heleen.
Smiling all the way 

-
- Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8
Hey Jan,
Welkom op het forum en geniet van je mooie aankoop!
Welkom op het forum en geniet van je mooie aankoop!
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel