rondje Raalte - Eiffel - Moezel - Sauerland - Raalte...

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sallander
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 20-05-2018, 18:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1050

rondje Raalte - Eiffel - Moezel - Sauerland - Raalte...

Bericht door Sallander »

Hoi,

volgende week ga ik een rondje toeren vanaf Raalte met 3 overnachtingen: de eerste in de Eiffel ( Simmerath), de volgende in de Moezel ( Altenahr) en vervolgens via Sauerland ( Arnsberg) weer naar huis. Iemand tips met stukken die ik zeker in de route moet opnemen?

groet,
Jeroen
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: rondje Raalte - Eiffel - Moezel - Sauerland - Raalte...

Bericht door RedStrom »

Altenahr ligt toch aan de Ahr?
Beetje dicht bij Simmerath misschien.

Raalte-Simmerath betekent dat je door de mooie Achterhoek mag. We zwaaien.
Het stuk door Duitsland vanaf Netterden ongeveer is niks aan. Overweeg om een stuk snelweg te nemen.
Is ook niks, maar schiet wel lekker op.
Doe ik ook als daar doorheen moet.

Als je hapje wil eten en een hoop bikers wil treffen ga langs bij de biker ranch. Mooi punt om in de route op te nemen.
Ruhrberg is daar mooi om te rijden.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Sallander
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 20-05-2018, 18:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1050

Re: rondje Raalte - Eiffel - Moezel - Sauerland - Raalte...

Bericht door Sallander »

Hey Red Strom,

Ruhrberg had ik toevallig al in de route voor dag 2 opgenomen. Die dag nu 184km staan, even kijken hoe dag 1 bevalt, dat kan altijd uitgebreid worden. Wanneer de wegen zo mooi langs elkaar kronkelen belooft het een mooie rit te worden :D Dag 1 inderdaad maar eens eten bij de Biker Ranch, Simmerath barst niet van de leuke restaurants zag ik na het boeken van het hotel :frusty: ....bedankt voor de tips, ik zwaai wanneer ik door de Achterhoek kom!

Jeroen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: rondje Raalte - Eiffel - Moezel - Sauerland - Raalte...

Bericht door RedStrom »

Een hoop kronkels, altijd goed.
Dag 3 richting Arnsberg volg de rivieren naar het noorden. Niet altijd de weg langs het water, maar vaak zijn die wel leuk en schieten lekker op.
Vanaf Arnsberg op dag 4 misschien Tecklenburg aan doen en ter hoogte van Oldenzaal (de Lutte) of Nordhorn NL weer binnenkomen. Mooi daar.
Veel plezier!
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Sallander
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 20-05-2018, 18:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1050

Re: rondje Raalte - Eiffel - Moezel - Sauerland - Raalte...

Bericht door Sallander »

dag 1 had je absoluut gelijk: hoewel ik het dik naar mijn zin had, viel het vanaf het binnenrijden van de Eiffel wel op dat het voorgaande stuk van de grens naar de Eiffel toe behoorlijk minder was; daar slijten de zijkanten van de banden niet zo hard :schater: De Eiffel is top! :-)}
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: rondje Raalte - Eiffel - Moezel - Sauerland - Raalte...

Bericht door RedStrom »

Laat even weten welke hotels je geboekt hebt, en hoe ze waren. Echte motorhotels?
Altijd goed om ervaringen te horen.

Veel plezier nog. :duim:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Sallander
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 20-05-2018, 18:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1050

Re: rondje Raalte - Eiffel - Moezel - Sauerland - Raalte...

Bericht door Sallander »

Ik heb geen "motorhotels" geboekt, maar ze zijn alle drie dik in orde.

Altenahr is een verhaal apart: ik heb van te voren ongeveer een rondje bedacht en op Booking gekeken waar hotels vrij waren. en daar de routes op gemaakt.
Toen heb ik er geen seconde bij stil gestaan dat de overstromingen die Limburg vorig jaar troffen, in Duitsland ook flink huis gehouden hebben. Met de Ahr zo te zien als episch centrum :shock: Ik speel niet graag de ramptoerist en ben toen niet in Limburg wezen kijken en wanneer ik het geweten had, had ik nu waarschijnlijk de Ahr ook overgeslagen. Wat ik destijds op tv en internet over Limburg zag, verbleekt bij wat ik gisteren (een jaar later!) in de Ahr zag: hele dorpen die onbewoonbaar geworden zijn, mensen zijn nu nog de troep aan het opruimen en huizen herstellen dan wel slopen. Bruggen over de Ahr die ontbreken (handig wanneer je een route rijdt...) Het bleek dat het hotel wat ik geboekt had, net een week weer open was. Dat hotel was helemaal spik en span opgeknapt (eten was er echt super fantastisch, reden genoeg om er heen te willen) maar wel een beetje spooky wanneer de panden er naast net tot het casco gesloopt zijn en nog weer opgebouwd moeten worden.

maar goed, de hotels:
in Simmerath zat ik bij Krageman Hotel & Vinotheek: zeker een aanrader. geen eigen restaurant, en op dinsdag is veel dicht in Simmerath... gelukkig was de Biker ranch dicht bij. gezellig, maar qua eten is het een snackbar+.
in Altenahr in hotel restaurant Ruland ( kamers hebben ze blijkbaar oude en nieuwe: oude zijn kleiner. ik zat in een oude, maar dik in orde. eten was echt onvoorstelbaar goed, beste van de hele reis).
In Arnsberg ( of eigenlijk dichter bij Neheim) zit ik in het Dorint. oud, maar dik in orde: grote kamers, zwembad, sauna. midden in het bos dus je kunt niet even de stad in lopen, maar er meteen naast zit een prima restaurant ( en ze hebben er zelf ook 1 maar daar heb ik niet gegeten).

en het rijden is top. in de Eifel de ene haarspeldbocht na de andere, afgewisseld met veel vergezichten. vandaag ben ik vanuit de Ahr via Steffenberg ( tussenstop bij mijn ouders die daar op de camping staan, vandaar die rare bocht) naar Arnsberg gereden, dus dwars door het Sauerland. minder haarspelden ( hoewel echt wel een paar hele gave) maar hogere heuvels en weidsere vergezichten: absoluut een aanrader.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Sallander op do 11-08-2022, 21:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sallander
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 20-05-2018, 18:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1050

Re: rondje Raalte - Eiffel - Moezel - Sauerland - Raalte...

Bericht door Sallander »

nog een foto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Sallander
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 20-05-2018, 18:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1050

Re: rondje Raalte - Eiffel - Moezel - Sauerland - Raalte...

Bericht door Sallander »

Dit is een voorgerechtje voor 1 persoon bij hotel Ruland, proeverij van 3 lekkernijen... zoals gezegd, wanneer je van eten (en wijn) houdt dan is dat voldoende reden om ze te bezoeken en die mensen de broodnodige omzet te verschaffen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: rondje Raalte - Eiffel - Moezel - Sauerland - Raalte...

Bericht door RedStrom »

:duim:
Ziet er goed uit allemaal.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: rondje Raalte - Eiffel - Moezel - Sauerland - Raalte...

Bericht door Calimero »

Lekker rijden :-)} , lekker eten en lekker weer! Niet verkeerd! :duim:
Groeten,
Adri
Plaats reactie