Strommers,
Vandaag zelf mijn ketting en tandwielen vervangen.
Voorste tandwiel was al aardig aan zijn eind.
Het viel mij op dat het achterste tandwiel van ‘Sunstar’ was en het leek alsof de bout van het voorste tandwiel nog nooit los geweest was.
Mijn V-strom 650 van 2008 kocht ik een jaar geleden met 37000 km en heeft nu 53660 km gedraaid. Ik vermoed dus dat ik al die tijd op de eerste en originele kettingset gereden heb.
Zou iemand kunnen bevestigen of Suzuki inderdaad Sunstar af fabriek monteert?
Nieuwe set zijn de tandwielen van JT Sprockets en de ketting van DID. Lekker fris weer allemaal!
Hier nog even een fotootje van het oude vs nieuwe voorste tandwiel.
Ketting vervangen
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 03-08-2021, 22:32
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2008)
- Woonplaats: Bunschoten
Ketting vervangen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 05-07-2017, 13:32
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 2017
Re: Ketting vervangen
53000 lijkt mij erg veel met één kettingset , het voortandwiel ziet er bij mij zo uit na 30000 km .
Ik vraag me af hoe jij kunt zien of de tandwielmoer er niet af is geweest ?
Ik vraag me af hoe jij kunt zien of de tandwielmoer er niet af is geweest ?
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
Re: Ketting vervangen
Tip om de levensduur te verlengen is het voortandwiel na zo'n 10K al een keer te vervangen, die draait namelijk vele malen meer rond en slijt dus ook veel harder dan het achtertandwiel. Zo duur zijn die dingen niet.