Goedemorgen

Stel je hier voor en vertel wat over jezelf, wat je bezig houdt en waarom je een voorliefde voor V-Strom hebt
V-Strommer Henk
Mijn motor is een: Honda Pan European 1300

Goedemorgen

Bericht door V-Strommer Henk »

Zojuist de bevesting gekregen dat ik ben toegevoegd tot dit forum. Erg leuk en stel mij dan ook graag aan een ieder voor. Mijn naam is Henk Blom en ben woonachtig in Rijswijk (bij Den Haag). op dit moment rijd ik een Honda Pan European maar ik schaam mij er niet voor, op mijn leeftijd (72) word deze motor mij echt een beetje te zwaar. Aangezien ik al jarenb lid ben van een gezellig motorclub en wij regelmatig leuke toertje rijden viel het mij op dat ik bijv. met hetdraaien op een smal weggetje steeds meer moeite krijg met mijn zware machine. Een aantal van onze leden rijdt al een V-Strom en de meeste een 650 maar ik twijfel nog wel of ik een 650 of een 1000 moet nemen. Denk zelf aan een 650 want mede rijders gaan ook met een 650 naar de Eiffel dus waarom dan weer een zware machine aanschaffen. Verdre ben ik getrouwd en heb 2 kinderen en 4 kleinkinderen.

Groet voor een ieder en wellicht ooit eens tot ziens
Henk :-)}
Turbodesk

Re: Goedemorgen

Bericht door Turbodesk »

Welkom hier. Een 650 vind ik zelf meer dan genoeg power hebben. Ik rijd zelfs meestal met mijn vrouw achterop. Ook in het buitenland.
V-Strommer Henk
Mijn motor is een: Honda Pan European 1300

Bericht door V-Strommer Henk »

Beste Turbodesk,
Kijk dat is een antwoordt daar kan ik wat mee. Ik rijd eigenlijk altijd alleen want mijn vrouw gaat nooit achterop mee, dus
mijn besluit is dan ook om ook een 650 te nemen. Dank je wel voor je toelichting op mijn vraag.

Groet
Henk
Peerke
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)

Bericht door Peerke »

Idem hier, ging zelf destijds ook voor een 1000 en ben met een 650 thuis gekomen.
Was aangenaam verrast door het blok van de 650.
En vond de paar extra dingetjes zoals de betere remmen en bochten ABS van de 1000 zeker die extra €'s niet waard gezien mijn manier van rijden.
Maar gewoon beiden rijden en dan je eigen keuze maken.

Succes,
Peer, 🍐
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Zwabber
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Bericht door Zwabber »

Welkom Henk en ik wens je alvast veel rijplezier op de DL650
Mocht het toch geen 650 worden, ook dan uiteraard heel veel plezier en veilige km’s op de V-Strom
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
Blazingrock
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)

Bericht door Blazingrock »

Welkom Henk,

Ik vond zelf de 1000 in vergelijking met de 650 beetje uit balans kwa power.
Ik kom net terug met mijn maat Peter van de Eifel, 3 dagen daar flink wat km afgelegd en nergens een moment gehad dat ik dacht meer power nodig te hebben. Haarspeldbochten ect. geen enkel probleem.
Daarbij was ik ook nog eens extreem verbaast dat ik met mijn 650 uit 2007 in de bergen 1:25 heb gereden.
Dat redt je niet met de 1000!
Gemiddeld zit ik op een verbruik van 1:22/23

Maar zou je wel aanraden op beide te rijden zodat je het zelf kan ervaren.
Kun je later ook nooit denken had ik maar....

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)

Bericht door Stroompje »

Goedemorgen Henk,
Welkom hier op het V-Stromforum . Veel lees en postplezier maar vooral lekker blijven genieten van het motorrijden :-)} Het 'lichtvoetige' vooruitzicht van een V-Strom zal daar zeker aan bijdragen 👍‼️
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Calimero
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)

Bericht door Calimero »

Hallo Henk, welkom op het forum.

Je bent echt de eerste niet die vanwege het gewicht de overstap naar een wat lichtere motor maakt. Het belangrijkste is dat je van het motorrijden kunt blijven genieten. Gezien jouw leeftijd ben je daar al een tijdje mee bezig en het zou mooi zijn dat je daar nog heel wat jaartjes aan vast kunt plakken.

Zelf rij ik ook met de 650, waarvan ik alleen maar kan zeggen dat ik het een hele fijne motorfiets vind. Grote afstanden rijden is geen probleem en in de bergen is het een genot om mee te rijden. Dus zeker ook in de Eifel. Ten opzichte van je Pan zal je hem wat hoger in toeren moeten rijden, maar dat is voor de Strom geen enkel probleem.

We horen graag wat het gaat worden en wie weet kom ik je als Haagse buurman wel eens tegen.
Groeten,
Adri
Panoramaguy
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT van 2020

Bericht door Panoramaguy »

Henk, op mijn 66 ste ben ik ook vanwege het gewicht van mijn toenmalige motor Honda Varadero 1000 overgestapt naar een V-Strom 650. Die 50 kg minder van mijn Strom maken een heel groot verschil in de positieve zin.
Alleen het opbokken (middenstaander) al, en dan nog gezwegen dat ik nu 2 liter minder verbruik!
Ik rijd ook steeds alleen (geen duo), waardoor mijn keuze snel gemaakt werd.
De 650 is licht, wendbaar en krachtig genoeg.
Succes met je zoektocht.
Gr Guy
Frits Bos
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Bj 2004

Bericht door Frits Bos »

Henk ook welkom :duim:

Ook ik stond voor die keus leeftijd 67 de mijne GSX g weegt 285 kilo af getankt en dat merk ik nu ook vooral met draaien en garage in en uit verschil tussen de 1000 en 650 is 15 kilo dat geen groot verschil .

Vermogen kom ik niet te kort de transalp heeft 50 pk -- de--- Strom 650 67 pk kijk dat is een groter verschil niet veel en ook niet te weinig ik denk zelf genoeg voor mij dan :?: :D daar komt bij wil hem ook wel eens meenemen in de bus camper das effe makkelijker :mrgreen:

soepelheid en korte bochten draaien en stad werk vind ik belangrijk en af en toe een bos weg meepikken ik ga er achter komen :-)}
Iets teveel motoren nu en blijven komen .