Zijkofferrek Givi trekker

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Svengineer
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 15-12-2021, 15:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 xta (2017) Zwart

Zijkofferrek Givi trekker

Bericht door Svengineer »

Deze maand heb ik een trip gemaakt naar richting Luxemburg en ben daar gaan kamperen. Ik vond de bagage hoog op de motor wel wat minder lekker sturen.

Ik had daardoor een setje universele zijtassen gekocht op xl moto, maar dat vond ik een tegenvaller. Nu wil ik het zijrek van de givi trekker outback kopen maar nog geen koffers ( misschien in de toekomst wel )

Heeft iemand ervaring met het monteren van losse onderdelen zoals een tent of rugtas aan een koffer rek?

Ik ben benieuwd naar jullie kampeer set ups Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1517
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Zijkofferrek Givi trekker

Bericht door Calimero »

Wanneer je op je motor extra kilo's meeneemt zal je dat altijd merken. Waar je vooral op moet letten is dat je de zware spullen zo laag mogelijk wegstopt. In jouw geval dus onder in de koffer of beter nog direct op de plek van de duopassagier. Wanneer je niet veel meer meeneemt dan nu op de foto zichtbaar is en je niet direct van plan bent om koffers te gaan kopen is een kofferrek volgens mij niet nodig.

Heb je de afgelopen vakantie toen je met je bagage reed ook je veervoorspanning aangepast? Wanneer je dat niet doet verandert de geometrie van je motor en dat zal je zeker terugzien in een slechter stuurgedrag. Er komt minder druk op je voorwiel te staan en in een slecht geval kan je stuur bij een bepaalde snelheid (die hoeft geeneens hoog te zijn) heen en weer gaan klappen.

Ik heb ooit een touwtje gemaakt met aan één kant een lus en aan de andere kant een zware moer. De lus gaat om mijn achterknipperlicht en wanneer ik alleen op de motor zit raakt bij de juiste veerafstelling de moer net de grond. Wanneer ik met passagier of extra bagage ga rijden zal de achterkant van de motor meer inveren. Door de veervoorspanning net zolang op te schroeven tot de moer aan het touwtje de grond weer net raakt weet ik zeker dat de achterkant net zo hoog staat als zonder het extra gewicht.

Met het juist optuigen van je motor en een correcte veerafstelling zal je waarschijnlijk meer bereiken dan op een provisorische manier bagage aan een zijkofferrek vast te maken.
Groeten,
Adri
Svengineer
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 15-12-2021, 15:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 xta (2017) Zwart

Zijkofferrek Givi trekker

Bericht door Svengineer »

Bedankt voor je reactie, ik wil dus graag nog wat meer meenemen. Dit was eigenlijk net te weinig. Ik heb wel crash bar tasjes besteld, hier kan ook nog wat in.

De veervoorspanning had ik wat strakker gezet, maar waar hij exact op moet staan kan ik niet bepalen. Ik heb merkte inderdaad dat het stuur een beetje ging klapperen als ik het wat los liet, ik had al een vermoeden.

Als ik voor extra bagage ga koop ik direct de complete kofferset waarschijnlijk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Zijkofferrek Givi trekker

Bericht door Joske »

Ben zelf net terug van een weekje Wales.
2000km gereden met een topkoffer en een rolzak
(net als jij zo te zien).
Vind het zelf ideaal, 2 spanbandjes eromheen en gaan.
Tent, stoeltje, mat e.d passen er met gemak in.
Zelfs flinke stukken TET gereden en eea zat prima.
Is in theorie niet ideaal, bent wat topzwaar, maar heb er dus zelf weinig last van gehad.
Zeker als je eea nat moet inpakken is het ideaal, alle ruimte als je een wat grotere neemt.

Dit dus:

https://m.louis.nl/artikel/louis-bagage ... r=10024012
Svengineer
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 15-12-2021, 15:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 xta (2017) Zwart

Re: Zijkofferrek Givi trekker

Bericht door Svengineer »

Bedankt Joske,

Ik ben gekozen voor een 60l roll bag van held. Dit werkt voor nu even het best denk ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 13-06-2022, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Zijkofferrek Givi trekker

Bericht door Joske »

:duim:
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1517
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Zijkofferrek Givi trekker

Bericht door Calimero »

Goede keuze :duim:

Ik heb zelf de 30 liter uitvoering van deze rol bag. Hij is absoluut waterdicht, van stevig materiaal gemaakt en heeft stevige ogen om de spanbanden doorheen te halen.

Veel plezier ermee!
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Zijkofferrek Givi trekker

Bericht door Motormuus »

Wij hebben beide een setje mosko moto rackless 80 liter op onze motoren zitten. Tent, stoelen, bbq, kook spullen gasbrander. Er gaat van alles mee.
IMG20220524192513.jpg
IMG20220525173825.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie