Tomtom go ride

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Wilco40
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 02-02-2020, 15:28
Mijn motor is een: Triumph Tiger 900
Woonplaats: Winterswijk

Tomtom go ride

Bericht door Wilco40 »

Hoi allemaal,

Nou struikel ik gisteren over een app van tomtom genaamd de tomtom go ride
Routeplanner speciaal voor de motorrijder
Na installatie merk ik dat ie wel heel basic is, je kun een route maken van a naar b, je geeft aan snel, spannend of heel spannend en dat is het
Verder kun je helemaal niks maar dan ook echt helemaal niks.( tenzij ik dat gemist heb)
Nou is het nog een (engelstalige beta), maar ik vraag me echt af wat je er nou mee moet
Als je dan met je telefoon wilt navigeren heeft de normale go app zoveel meer voordelen dat de ride versie volgens mij niks toevoegt
Ik ben benieuwd naar jullie mening

Groet Wilco
Ex vstrom rijder
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Tomtom go ride

Bericht door Peerke »

Ik gebruik hem ook al even, belangrijkste wat deze doet is de kronkelroutes heel snel bereken. Maar is nog erg basic de huidige versie. Voor de gesproken instructies moet je je telefoon op Engels of Spaans instellen. Maar je kunt geen routes/tracks im/exporteren, geen POI's aanmaken/importeren ook niet je huis adres e.d. instellen. Verder heb je wel actuelere kaarten dan de Riders/TomTom's zelf omdat je de online kaarten gebruikt net als de originele Go app.
Maar verder zijn de meeste telefoons niet echt gevoelig voor handschoenen en heb je dan meer aan een echte TomTom of Garmin op de motor. Maar wel leuk om in je tanktas of telefoonhouder mee te laten lopen voor actuele kaarten.

Maar vooralsnog is deze virtuele TomTom Rider nog erg beperkt qua functionaliteit.
Gewoon even wachten op de echte versie denk ik, en kijken wat hij dan gaat kosten ten opzichte van de normale Go app.

Met vriendelijke groeten,
Peer 🍐
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Plaats reactie