Nieuw forumlid

Stel je hier voor en vertel wat over jezelf, wat je bezig houdt en waarom je een voorliefde voor V-Strom hebt
Vozzy

Nieuw forumlid

Bericht door Vozzy »

Goedemorgen allemaal!

Allereerst bedankt voor het toevoegen.

Ik zal me ook even voorstellen.
Mijn naam is Raymond en ik woon in Enschede.

Na jaren uitstel heb ik besloten mijn motor rijbewijs te gaan halen. Daarom ben ik eens gaan kijken wat voor motor ik graag zou willen gaan rijden.
Chopper? Nope. Niet mijn stijl. Sport? Nee, ook niets voor mij. Hoewel het er gaaf uit ziet is de zithouding (zover ik heb kunnen proberen) voor mij niet ideaal.

Eigenlijk zoek ik meer een allrounder. Liefst met kuipwerk (vind ik mooi), comfortabele zithouding, wil er vlot mee kunnen rijden maar ook lekker mee kunnen touren. Een tourbuffel als Pan is leuk maar is me eigenlijk kwa looks te lomp. De uitkomst: een sport-tourer. Uiteindelijk stonden de VRF800 en F800GT op mijn lijstje. Zoiets moest het worden.

Tot ik een V-Strom zag. De DL 650/ 1000. Geweldig uitziende machine! Zithouding bevalt me en na het horen van de ervaring van een Strom rijder is mijn zoektocht enigzsins beperkt :roll: Ja, ik weet het... Nog geen rijbewijs, ervaring, proefrit gemaakt en weet ik wat meer. Maar je moet ergens beginnen... Dus waarom dan niet met een Strom :wink:
Blazingrock
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)

Re: Nieuw forumlid

Bericht door Blazingrock »

Welkom Raymond,

De dl 650 is zeker geen verkeerde keuze ook als beginner.
Zijn ook makkelijk en goedkoop naar 35kw terug te voeren mocht het nodig zijn.
Ikzelf ben een ervaren rijder en heb 1,5 maand geleden een v-strom gekocht.
Totaal geen spijt van!
Rijdt relax, kan ook sportief rijden (tot bepaalde hoogte), onderhoud is eenvoudig en vooral betrouwbaar.
Kan het alleen maar aanraden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Panoramaguy
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT van 2020

Bericht door Panoramaguy »

Kan ik alleen maar beamen!.
Heb bijna 2 jaar geleden een 650 Strom aangeschaft (reed voorheen decenialang met verschillende 1000 cc rond), en heb nog geen seconde spijt van mijn aanschaf). Ik kom niets te kort (rijd steeds alleenl)
Bovendien is de 650 zeer zuinig (nog geen 4 l per 100 km bij normaal rijden).
Zeker aan te raden voor een beginneling, maar een 1000 of 1050 Strom is zeker ook geen miskoop (zeker met duo)!
Succes, en wees voorzichtig!
Gr Guy
Zwabber
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Bericht door Zwabber »

Welkom Raymond en veel succes met het behalen van je rijbewijs en met de zoektocht naar een V-Strom
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
Calimero
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)

Bericht door Calimero »

Hallo Raymond, welkom op het forum.

Wanneer je een allrouder zoekt is een V-Strom zeker geen slechte keus.

Geschikt voor korte en lange ritten, al dan niet met passagier. Niet schuw voor het betere bochtenwerk :-)} en tegenwoordig ook niet onbelangrijk, lekker zuinig :duim:. Daarbij is het ook nog een heel betrouwbare motor (ik lijk wel een Suzuki verkoper :wink: )

Succes met het behalen van je rijbewijs en we horen uiteraard graag welke keus je straks gemaakt hebt.
Groeten,
Adri
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)

Bericht door Stroompje »

Goedemorgen Raymond,
Welkom hier op het V-Stromforum👍‼️
Wat een leuke voornemens..... S6 bij het vinden van jouw Strom!
Véél lees en postplezier en natuurlijk s6 bij de rijlessen :-)}
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Vozzy

Bericht door Vozzy »

Dank voor het warme welkom :-)

Kan niet wachten tot ik kan beginnen met lessen.
Het CBR werkt op het moment niet echt mee (iets met drukte of zo) dus het kon nog wel even duren voor het rijbewijs er is. Zoals het er nu naar uit ziet wordt het ergens in September :|
Frank
V-Strom 1050 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)

Bericht door Frank »

Hey Vozzy, welkom!

Ik weet niet bij welke rijschool je lest in Twente, maar reken idd maar op september voor je AVD examen. Ik weet niet of je je AVB al hebt, maar anders zie ik je misschien zie ik je nog eens bij het oefenterrein mag je ff naar mijn V-Strom kijken! :D ;-)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Vozzy

Bericht door Vozzy »

Hoi Frank,

Ook AVB heb ik nog niet. AVD staat vooralsnog inderdaad 'al' in september gepland.
Heb een try-the-bike gedaan op het oefenterrein en ga over een paar weken een proefles doen bij de Motoropleider. Die laatste lijkt me iets flexibeler en gericht op de individu. Plus dat ik daar waarschijnlijk voor de proefles al de weg op ga in plaats van alleen op het oefenterrein blijf. Ook wel zin in eigelijk.

Ondanks dat ik het rijbewijs graag wil hebben, wil ik het niet overhaasten zodat ik ook wel met een fatsoenlijke opleiding de weg op ga straks.
Na telefonisch contact met een rijschool hier in de buurt gaven ze aan dat het ook in Juli al wel zou kunnen. Zelfs zonder me op een motor gezien te hebben.
Tof dat het zo snel kan, maar ik ben ook wat huiverig dat ik nu puur op doorlooptijd iets toezeg en dat het dan door mijn kwaliteiten alsnog september wordt. Dan maak ik liever de keuze voor de rijschool om de rijschool en niet om de doorlooptijd.

Ben je vaak daar in de buurt te vinden? Er is me nog geen Strom opgevallen op de momenten dat ik er langs rij. Doordeweeks rij ik er dagelijks. Werk op het industrie terrein er vlak achter (Oosterveld).
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino

Bericht door Sparkle Black Peter »

Wil geen reclame maken maar je opleiding bij Frank is zoals het hoort. Geen instructeur die je achterna zit in een auto. Nee ook Frank op de motor. Goede uitleg, geduldig (soms :mrgreen: ) En veel ervaring. En en toffe gast niet te vergeten. En met een snitschel kan je 'm wel omkopen. :D Je kan het altijd proberen.

Suc6 Voor straks. :-)}
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Frank
V-Strom 1050 berijder

Bericht door Frank »

Bedankt Peter!
(Zo heet de motoropleider trouwens ook, maar helaas gaat het met de gezondheid van mijn collega niet zo goed).
Komt nu veel op zijn vrouw Nikki neer.

Ik ben er meestal op woensdag en zaterdag en soms op maandag als ik AVB lessen doe.
Oranje/witte V-Strom 1050XT.

Succes met je opleiding!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Vozzy

Bericht door Vozzy »

Moest toch even wat onderzoeken om de reacties te snappen.
Ik kwam er net achter dat Frank ook motor opleidingen doet :-)
De ervaring waar ik over sprak was niet met hem.

Het is niet dat ik een waarde oordeel hang aan de kwaliteit van de verschillende opleiders.
Ik heb 0,0 ervaring met rijscholen en motor rijden dus kan alleen op mijn gevoel af gaan.

Mijn eerste contact met de Motoropleider was met Peter. Was een leuk gesprek!
Daarna inderdaad contact gehad met Nikki. Ook een heel leuk gesprek overigens.
Beiden namen ze de tijd voor een gesprek in plaats van dat ik het gevoel had afgewimpeld te worden.

Vervelend dat het met Peter zijn gezondheid niet zo goed gaat. Hoop dat er zicht is op verbetering.

@Frank: zal morgenvroeg eens opletten als ik er langs rij rond 8:30.
Frank
V-Strom 1050 berijder

Bericht door Frank »

Dan ben ik er niet.. heb morgen maar 2 AVB lessen.. De rest is AVD.. ben er van 14.45 tot 15.45 en van 20.00 tot 21.00.. (normaal werk ik niet tot zo laat, maar moest ff, doordat ik donderdag vrij ben. Kom gerust ff langs.. ;-)
Groetjes,
Frank
Vozzy

Bericht door Vozzy »

Inderdaad belangrijk ook wat prive te hebben.
Wat ik zo hoor zou je niet de eerste rij instructeur zijn die zijn volledige dag zou kunnen gebruiken met lessen.

Als je nu een keer op het terrein bent rond 17:30 kan ik op weg naar huis wel eens langs rijden.

Geniet van je vrije dag morgen :duim:
Freubel
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 XTA 2019

Bericht door Freubel »

Welkom Vozzy :duim:
Wie wind zaait zal storm oogsten