650 of 1000
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: wo 18-05-2022, 21:00
650 of 1000
Hoi allemaal,
Na 15 jaar niet meer gereden te hebben, wil ik eindelijk weer op de motor stappen. Even op de Deauville van m'n zwager gekeken of ik t niet verleerd was, maar ging weer prima. Het hoofddoel van aanschaf is woon-werk, maar nu ik op zoek ben kriebelt t uiteraard ook al om gewoon even een tochtje te kunnen maken.
Voor mij staat de V-strom met stip op 1. Budget is voorlopig nog niet heel groot (circa €3000,-/pak en helm al wel aangeschaft). Was helemaal overtuigd dat t een 1000 zou worden. Dit vanwege mijn postuur (1.87 / 105kg) en woon-werk voornamelijk snelwegkilometers. Echter wees een vriend van me erop dat ik beter voor een 650 zou kunnen gaan. Dit blok zou goedkoper in onderhoud, betrouwbaarder en zuiniger zijn. Hierdoor weer aan t twijfelen.
Wie kan mij adviseren/tips geven? Met mijn budget zal t bouwjaar tussen 2002 en 2007 liggen.
Tip voor doorsparen snap ik, maar ik wil er nu zsm één!
Dus graag advies over de volgende zaken:
- tot welke km-stand vinden jullie een v-strom acceptabel?
- 650 of 1000?
- waar moet ik opletten bij marktplaats?
Alvast heel erg bedankt! Hoop jullie snel onderweg te begroeten.
Groeten van een twijfelaar.
Na 15 jaar niet meer gereden te hebben, wil ik eindelijk weer op de motor stappen. Even op de Deauville van m'n zwager gekeken of ik t niet verleerd was, maar ging weer prima. Het hoofddoel van aanschaf is woon-werk, maar nu ik op zoek ben kriebelt t uiteraard ook al om gewoon even een tochtje te kunnen maken.
Voor mij staat de V-strom met stip op 1. Budget is voorlopig nog niet heel groot (circa €3000,-/pak en helm al wel aangeschaft). Was helemaal overtuigd dat t een 1000 zou worden. Dit vanwege mijn postuur (1.87 / 105kg) en woon-werk voornamelijk snelwegkilometers. Echter wees een vriend van me erop dat ik beter voor een 650 zou kunnen gaan. Dit blok zou goedkoper in onderhoud, betrouwbaarder en zuiniger zijn. Hierdoor weer aan t twijfelen.
Wie kan mij adviseren/tips geven? Met mijn budget zal t bouwjaar tussen 2002 en 2007 liggen.
Tip voor doorsparen snap ik, maar ik wil er nu zsm één!
Dus graag advies over de volgende zaken:
- tot welke km-stand vinden jullie een v-strom acceptabel?
- 650 of 1000?
- waar moet ik opletten bij marktplaats?
Alvast heel erg bedankt! Hoop jullie snel onderweg te begroeten.
Groeten van een twijfelaar.
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: zo 22-08-2021, 00:08
- Mijn motor is een: DL650
- Woonplaats: Blaricum
Re: 650 of 1000
Als onderhoud altijd goed gedaan is kunnen de blokken heel veel km’s lopen. Dan hoef je niet bang te zijn voor 100k. En als ik jou was zou ik gewoon op beide proefrijden en kijken wat voor jou het fijnst is. De 650 heeft vanaf 2007 volgens mij die optie voor abs. Is ook wel een prettig dingetje. Bij de 1000 is dit pas later gekomen.


-
- Berichten: 824
- Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
- Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8
Re: 650 of 1000
De 650 is een fijne fiets en is stukken zuiniger dan zijn grote broer
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
-
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4169
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
Re: 650 of 1000
Overweeg de 1050XT... die heeft het beste van beide ... wendbaar en zuinig (1:21) van de 650 en de kracht van de 1000 (108pk).
Onderhoudsinterval is iedere 12.000 km..
Onderhoudsinterval is iedere 12.000 km..

Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
-
- Berichten: 824
- Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
- Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8
Re: 650 of 1000
Die 1050 heb je niet voor het beschikbare budget 

zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
-
- DL650 berijder
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: 650 of 1000
Eric Stange schreef: ↑wo 18-05-2022, 23:26 . Budget is voorlopig nog niet heel groot (circa €3000,-/pak en helm al wel aangeschaft). Was helemaal overtuigd dat t een 1000 zou worden.


Edit: Oeps er was al iemand wakker zie ik hierboven

Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
-
- DL650 berijder
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: 650 of 1000
Hallo Eric, eerst maar eens welkom op het forum!
De twijfel over een 650 of 1000 hebben meer V-Strom liefhebbers gehad. Een proefrit op beide types biedt wat dat betreft vaak wel uitkomst.
Voor wat betreft je postuur hoef je je geen zorgen te maken wanneer je voor de 650 zou kiezen. Natuurlijk is de 1000 sterker, maar ik heb menigeen met mijn 650 positief verrast hoe goed die met de grotere jongens kan meekomen
De 650 is daarnaast ook zuiniger en rijdt soepeler tussen de files door. Wel zo makkelijk wanneer je veel woon-werk-verkeer rijdt.
Qua kilometerstanden hoef je je ook niet snel druk te maken. Een goed onderhouden V-Strom gaat makkelijk + 100.000 km mee. Ik spreek wat dat betreft uit ervaring met een 650 uit 2013 met 247.000 km op de klok.
Succes met je keuze!
De twijfel over een 650 of 1000 hebben meer V-Strom liefhebbers gehad. Een proefrit op beide types biedt wat dat betreft vaak wel uitkomst.
Voor wat betreft je postuur hoef je je geen zorgen te maken wanneer je voor de 650 zou kiezen. Natuurlijk is de 1000 sterker, maar ik heb menigeen met mijn 650 positief verrast hoe goed die met de grotere jongens kan meekomen

Qua kilometerstanden hoef je je ook niet snel druk te maken. Een goed onderhouden V-Strom gaat makkelijk + 100.000 km mee. Ik spreek wat dat betreft uit ervaring met een 650 uit 2013 met 247.000 km op de klok.
Succes met je keuze!
Groeten,
Adri
Adri
-
- Berichten: 213
- Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
- Woonplaats: Leidschendam, NL
Re: 650 of 1000
Vermoed dat er in het algemeen, maar ook voor je budget, meer 650's te vinden zijn dan 1000's.
Succes met zoeken,
Peer
Succes met zoeken,
Peer
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: wo 18-05-2022, 21:00
Re: 650 of 1000
Een ieder bedankt voor de reacties. Dit versterkt wel mijn neiging om voor de 650 te gaan. Zodra t zover is laat ik t jullie weten.
-
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4169
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
Re: 650 of 1000
Ow.. ik las 30.000


Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: za 26-03-2022, 14:08
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Re: 650 of 1000
Hallo Eric en welkom op het forum!
Heb voor hetzelfde dilemma gestaan.
Ben zelf 1.90 lang weeg 85kg
Heb op beide een testrit gemaakt en vond zelf bij het doortrekken dat de 1000 niet zo stabiel was als de 650.
Daarbij is de 650 beduidend zuiniger. Heb mijn 650 uit 2007 nu 1,5 maand en ben er echt blij mee.
Mijn verbruik zat de laatste keer tanken op 1:23,8 en de eerste keer tanken op 1:22 dat scheelt veel met de 1000.
Daarbij zal de verzekering ook iets goedkoper zijn bij de 650 en de slijtage van banden/ketting en remblokken ook ietsje minder.
Gewoon beide test rijden en dan kom je er wel uit
Kilometers op de teller maakt niet mega veel uit zolang je de onderhouds historie enigszins kunt na zien.
Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
Heb voor hetzelfde dilemma gestaan.
Ben zelf 1.90 lang weeg 85kg
Heb op beide een testrit gemaakt en vond zelf bij het doortrekken dat de 1000 niet zo stabiel was als de 650.
Daarbij is de 650 beduidend zuiniger. Heb mijn 650 uit 2007 nu 1,5 maand en ben er echt blij mee.
Mijn verbruik zat de laatste keer tanken op 1:23,8 en de eerste keer tanken op 1:22 dat scheelt veel met de 1000.
Daarbij zal de verzekering ook iets goedkoper zijn bij de 650 en de slijtage van banden/ketting en remblokken ook ietsje minder.
Gewoon beide test rijden en dan kom je er wel uit

Kilometers op de teller maakt niet mega veel uit zolang je de onderhouds historie enigszins kunt na zien.
Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: vr 14-01-2022, 18:16
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT (2015)
Re: 650 of 1000
Hoi welkom hier!
Ik kom van een BMW 1150rt af en rij nu een V-Strom 650 ui 2015, maar echt ik kom geen pk te kort hoor! Rij dagelijks file en dat gaat geweldig met zo'n 650, lekker wendbaar en super zuinig
Ik heb het bijgehouden sinds ik hem heb, en het gemiddelde over die 7000 km is 1:27
Succes
Ik kom van een BMW 1150rt af en rij nu een V-Strom 650 ui 2015, maar echt ik kom geen pk te kort hoor! Rij dagelijks file en dat gaat geweldig met zo'n 650, lekker wendbaar en super zuinig

Ik heb het bijgehouden sinds ik hem heb, en het gemiddelde over die 7000 km is 1:27

Succes

-
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5013
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: 650 of 1000
Hallo Erik,
Welkom hier op 't forum.
Véél lees en postplezier. Ben benieuwd wat het gaat worden.......
Welkom hier op 't forum.
Véél lees en postplezier. Ben benieuwd wat het gaat worden.......
Greetings, Heleen.
Smiling all the way 


-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: wo 22-04-2020, 22:06
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A '07 (K7)
- Woonplaats: Almere
Re: 650 of 1000
Welkom Erik! V-Strom is een fijne motor en de 650 moet je voor dat budget wel ongeveer kunnen krijgen
Toegegeven, ca. 50% heb ik 100 KG extra 'bagage' mee maar dit verschil vind ik wel erg groot!
Zijn de nieuwere Stroms zoveel zuiniger geworden of is mijn rechterhand wat 'dwingender' aan het gas

Wow! Ik rij op een V-Strom 650 uit 2007 (K7) en heb de afgelopen 6500 km 1:18,01 gereden ...
Toegegeven, ca. 50% heb ik 100 KG extra 'bagage' mee maar dit verschil vind ik wel erg groot!

Zijn de nieuwere Stroms zoveel zuiniger geworden of is mijn rechterhand wat 'dwingender' aan het gas

-
- Berichten: 805
- Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38
Re: 650 of 1000
Allereerst welkom!!
Kan alleen vanuit mijn ervaring over de 650 spreken: een fijne fiets!
Heb er 2 gehad uit 2007 en 2008, rijd er nu een uit 2018.
Erg fijne fietsen.
1:27 is mij (denk zo.n 100.000 km gereden al met al) nog nooit gelukt.
Ooit een keer 1:24 tijdens een toertocht, alleen maar 70 a 80 km/u en binnendoor. De huidige rijdt ca 1:20, maar zodra ik structureel harder rijd dan 110/120 wordt het zeker niet zuiniger.
Maar goed, even mijn input.
Vind 1:20 gemiddeld voor redelijk doorrijden prima, maar heb niet het idee dat mijn nieuwere model zuiniger is dan de oudere in ieder geval.
En nu na een bezoek aan Pajic zal het niet heel veel zuiniger worden de eerste tijd, soms wil je die uitlaat ook horen
Succes met de keuze!
Kan alleen vanuit mijn ervaring over de 650 spreken: een fijne fiets!
Heb er 2 gehad uit 2007 en 2008, rijd er nu een uit 2018.
Erg fijne fietsen.
1:27 is mij (denk zo.n 100.000 km gereden al met al) nog nooit gelukt.
Ooit een keer 1:24 tijdens een toertocht, alleen maar 70 a 80 km/u en binnendoor. De huidige rijdt ca 1:20, maar zodra ik structureel harder rijd dan 110/120 wordt het zeker niet zuiniger.
Maar goed, even mijn input.
Vind 1:20 gemiddeld voor redelijk doorrijden prima, maar heb niet het idee dat mijn nieuwere model zuiniger is dan de oudere in ieder geval.
En nu na een bezoek aan Pajic zal het niet heel veel zuiniger worden de eerste tijd, soms wil je die uitlaat ook horen

Succes met de keuze!
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: wo 11-08-2021, 20:49
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 XTA 2019
- Woonplaats: Volendam
Re: 650 of 1000
Ik doe er zelf ook woon werk verkeer mee en de 650 voldoet meer dan voldoende. En net wat je maat zegt, hoger verbruik, hogere aanschafprijs, hogere onderhoudskosten bij de 1000.Eric Stange schreef: ↑wo 18-05-2022, 23:26 Hoi allemaal,
Na 15 jaar niet meer gereden te hebben, wil ik eindelijk weer op de motor stappen. Even op de Deauville van m'n zwager gekeken of ik t niet verleerd was, maar ging weer prima. Het hoofddoel van aanschaf is woon-werk, maar nu ik op zoek ben kriebelt t uiteraard ook al om gewoon even een tochtje te kunnen maken.
Voor mij staat de V-strom met stip op 1. Budget is voorlopig nog niet heel groot (circa €3000,-/pak en helm al wel aangeschaft). Was helemaal overtuigd dat t een 1000 zou worden. Dit vanwege mijn postuur (1.87 / 105kg) en woon-werk voornamelijk snelwegkilometers. Echter wees een vriend van me erop dat ik beter voor een 650 zou kunnen gaan. Dit blok zou goedkoper in onderhoud, betrouwbaarder en zuiniger zijn. Hierdoor weer aan t twijfelen.
Wie kan mij adviseren/tips geven? Met mijn budget zal t bouwjaar tussen 2002 en 2007 liggen.
Tip voor doorsparen snap ik, maar ik wil er nu zsm één!
Dus graag advies over de volgende zaken:
- tot welke km-stand vinden jullie een v-strom acceptabel?
- 650 of 1000?
- waar moet ik opletten bij marktplaats?
Alvast heel erg bedankt! Hoop jullie snel onderweg te begroeten.
Groeten van een twijfelaar.
Wie wind zaait zal storm oogsten