Dl1000 demper op DL650
Dl1000 demper op DL650
Hallo mensen, had al wat toppers per PB eea gevraagd, maar wilde ook eens wat ruimer peilen..
Ik neem hier van een forumlid een Arrow demper over die vanuit Suzuki geleverd is voor een DL1000 ut 2015.
Nu gaat Pajic deze demper als het goed is voor mij monteren, op mn Dl650 uit 2018.
Omdat er denk ik flink wat verschil zit tussen een 1000 en een 650 toch een paar vragen:
- Is de diameter van de uitlaat, dus het stukje na de lambdasonde (waar Pajic zal zagen) dezelfde diameter?
- Gaat de DL650 foutmeldingen geven door een uitlaat die kennelijk bedoeld is voor een motor met meer cc?
-ALS er een foutmelding komt van de lambdasonde, is Pajic in staat deze uit te lezen/de lamdasonde aan te passen (qua bedrading bv afkoppelen of juist doorverbinden zoals ik weleens lees)?
Ik wil voorkomen dat ik me problemen op de hals haal en Pajic niet thuis geeft als er problemen door ontstaan.
Nu heb ik op mn oudere Strom 2 verschillende dempers gehad waarbij ik nooit gelet heb op het model/type, gewoon een demper die er netjes uitzag laten plaatsen door Pajic en helemaal geen problemen.
Omdat deze DL650 nog zo maagdelijk is (nu 4 ) ben ik net iets voorzichtiger dan bij de vorige.
Benieuwd naar jullie ervaringen.
Thanks
Ik neem hier van een forumlid een Arrow demper over die vanuit Suzuki geleverd is voor een DL1000 ut 2015.
Nu gaat Pajic deze demper als het goed is voor mij monteren, op mn Dl650 uit 2018.
Omdat er denk ik flink wat verschil zit tussen een 1000 en een 650 toch een paar vragen:
- Is de diameter van de uitlaat, dus het stukje na de lambdasonde (waar Pajic zal zagen) dezelfde diameter?
- Gaat de DL650 foutmeldingen geven door een uitlaat die kennelijk bedoeld is voor een motor met meer cc?
-ALS er een foutmelding komt van de lambdasonde, is Pajic in staat deze uit te lezen/de lamdasonde aan te passen (qua bedrading bv afkoppelen of juist doorverbinden zoals ik weleens lees)?
Ik wil voorkomen dat ik me problemen op de hals haal en Pajic niet thuis geeft als er problemen door ontstaan.
Nu heb ik op mn oudere Strom 2 verschillende dempers gehad waarbij ik nooit gelet heb op het model/type, gewoon een demper die er netjes uitzag laten plaatsen door Pajic en helemaal geen problemen.
Omdat deze DL650 nog zo maagdelijk is (nu 4 ) ben ik net iets voorzichtiger dan bij de vorige.
Benieuwd naar jullie ervaringen.
Thanks
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Dl1000 demper op DL650
Ik denk dat Mile met 30 jaar ervaring jou een goed advies zal geven.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
- Woonplaats: s`Gravendeel
Re: Dl1000 demper op DL650
Mile zaag het af na de sensor en plaats dan een verloop naar de nieuwe diameter.
Zo heeft hij het op mijn vstrom gedaan.
Zo heeft hij het op mijn vstrom gedaan.
650 K7 / L13 / L14/ L15 L18 650 xt geel Africa twin 1000 dct
Re: Dl1000 demper op DL650
Heb het bij mn vorige ook gedaan, toen ook erg netjes gefixt. Maar vroeg me af of hij eea 'op gevoel' doet of ook wel degelijk naar bepaalde (ECU / lambda-) waardes kijkt om storingen te voorkomen.
Re: Dl1000 demper op DL650
Zaterdag een afspraak bij Pajic...ben benieuwd
Re: Dl1000 demper op DL650
Zoals beloofd nog even een terugkoppeling.
(Ook al als reactie in het topic 'wat heb je vandaag gedaan?', maar hoort eigenlijk hier thuis : - )
De uitlaat is door Mile Pajic weer vakkundig gemonteerd.
Voor 50,- meer heeft ie op mijn verzoek de originele uitlaat eveneens 'slip-on' gemaakt, misschien onnodig maar zo ligt ie niet in een container, maar kan ie altijd nog bij eventuele inruil weer 'origineel' gemaakt worden.
De uitlaat geeft een mooi 'donker' / 'diep' geluid, niet teveel, net wat mooier.
Met de DB-meter erbij bleek hij netjes aan de toegestande waarde te voldoen, bij de 4400 toeren mag hij 86 db halen, daar zat hij net aan, net iets daarboven (86,7), dus ook een fijn idee gezien de e-keur en db-killer. (De db-killer blijft er dan ook netjes in).
Ben er weer blij mee
(Ook al als reactie in het topic 'wat heb je vandaag gedaan?', maar hoort eigenlijk hier thuis : - )
De uitlaat is door Mile Pajic weer vakkundig gemonteerd.
Voor 50,- meer heeft ie op mijn verzoek de originele uitlaat eveneens 'slip-on' gemaakt, misschien onnodig maar zo ligt ie niet in een container, maar kan ie altijd nog bij eventuele inruil weer 'origineel' gemaakt worden.
De uitlaat geeft een mooi 'donker' / 'diep' geluid, niet teveel, net wat mooier.
Met de DB-meter erbij bleek hij netjes aan de toegestande waarde te voldoen, bij de 4400 toeren mag hij 86 db halen, daar zat hij net aan, net iets daarboven (86,7), dus ook een fijn idee gezien de e-keur en db-killer. (De db-killer blijft er dan ook netjes in).
Ben er weer blij mee
- F2ride2001
- Berichten: 349
- Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
- Woonplaats: Oudenbosch
- Contacteer:
Re: Dl1000 demper op DL650
Mooi, alleen niet in Duitsland gaan rijden. Als je daar een overijverige politie agent hebt die je E nummer checkt (en die zijn er!!) ben je heb bokje......
Al meerdere keren met motorclub mee mogen maken (nee, gelukkig niet zelf)
Al meerdere keren met motorclub mee mogen maken (nee, gelukkig niet zelf)
TL1000 forever
Re: Dl1000 demper op DL650
Is voorzien van e-keur, en ook bij de db-meting netjes op de juiste waarden. Killer zit er in, dus lijkt me stug dat daar iets op aan te merken valt.
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: vr 01-06-2018, 00:21
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Re: Dl1000 demper op DL650
Nu zal een agent niet gauw verder zoeken, maar een E-keur ansich is volgens mij niet voldoende, het betreffende nummer moet gecertificeerd zijn voor het model motor in het geval van uitlaten.
Re: Dl1000 demper op DL650
Snap ik hoor, maar rijd al een jaar of 15 (regelmatig Duitsland) met diverse verianten uitlaten en mototen,
en als je een e-keur hebt, netjes je db-killer (origineel) gebruikt EN binnen de DB-marges blijft is er echt niets aan de hand.
Ja in theorie, maar dan vervalt ook de typegoedkeuring van je auto als je andere velgen of uitlaat neemt.
Vind dit een beetje overtrokken.
en als je een e-keur hebt, netjes je db-killer (origineel) gebruikt EN binnen de DB-marges blijft is er echt niets aan de hand.
Ja in theorie, maar dan vervalt ook de typegoedkeuring van je auto als je andere velgen of uitlaat neemt.
Vind dit een beetje overtrokken.
- F2ride2001
- Berichten: 349
- Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
- Woonplaats: Oudenbosch
- Contacteer:
Re: Dl1000 demper op DL650
Zal best dat je het overtrokken vind, helaas wel 2x keer een overijverige diende gezien die E nummer van uitlaat van mijn maat controleerde en vervolgens concludeerde dat de uitlaat niet toepasbaar was op de specifieke motor. Gevolg: motor voldoet niet en die mag je dan (laten) ophalen en een boete.
Boete viel nog mee, maar het feit dat je niet verder mag rijden is vervelender......
Ik neem het risico in Duitsland niet meer. Geloof het wel. Altijd originele uitlaat. Laat mijn ritjes niet verpesten.
Boete viel nog mee, maar het feit dat je niet verder mag rijden is vervelender......
Ik neem het risico in Duitsland niet meer. Geloof het wel. Altijd originele uitlaat. Laat mijn ritjes niet verpesten.
TL1000 forever
Re: Dl1000 demper op DL650
Snap ik, als je zoiets meemaakt idd.
Maar goed, onder voornoemde omstandigheden en gezien het feit dat deze uitlaat door Suzuki zelf wordt aangeraden durf ik het wel aan
https://www.suzuki.nl/motoren/accessoir ... 3Fpage%3D2
Maar goed, onder voornoemde omstandigheden en gezien het feit dat deze uitlaat door Suzuki zelf wordt aangeraden durf ik het wel aan
https://www.suzuki.nl/motoren/accessoir ... 3Fpage%3D2