Telefoon besturen

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Svengineer
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 15-12-2021, 15:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 xta (2017) Zwart

Telefoon besturen

Bericht door Svengineer »

Weet iemand of je een telefoon of gps kan besturen met de knoppen die op de V Strom 650 zitten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Telefoon besturen

Bericht door Peerke »

Uh? Welke knoppen wil je dan gebruiken??? En hoe wil je die dan verbinden met je telefoon?
Je V-Strom heeft geen bluetooth/WiFi aan boord af fabriek, is geen BMW tenslotte :?

Maar beste kun je gewoon stembesturing gebruiken via je headset.
Daar kun je vaak gesproken instructies mee gebruiken voor je GPS of mobieltje.
Dan zit je tenminste ook niet te zoeken naar de juiste knoppen met je handschoenen en kun je beter je aandacht bij het rijden blijven gebruiken.

Alternatief is je mobieltje in je tanktas of aparte houder op je stuur net als je navigatie, en gewoon de normale interface gebruiken, al wil dat soms niet lekker werken met motorhandschoenen en/of regendruppels of de folie ervoor en te kleine icoontjes.

Beter gewoon rijden :-)} en vooraf je route e.d. goed instellen voor je begint e.d.

Groeten,
Peer.
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Svengineer
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 15-12-2021, 15:50
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 xta (2017) Zwart

Re: Telefoon besturen

Bericht door Svengineer »

Hey Peer bedankt voor je reactie.

Ik bedoel de knopjes waar je ook je traction control mee bediend, misschien was er ergens een mooie oplossing voor bedacht.

Het kan wel is handig zijn als je even iemand wilt bellen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wilco40
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 02-02-2020, 15:28
Mijn motor is een: Triumph Tiger 900
Woonplaats: Winterswijk

Re: Telefoon besturen

Bericht door Wilco40 »

Ik heb mijn telefoon en rider 550 gekoppeld aan de headset en daarna de telefoon nog weer gekoppeld aan de rider
Je kunt dan geluid vd navigatie horen
Muziek van je telefoon beluisteren
Inkomende berichten voor laten lezen mocht je dat willen
En wat jij blijkbaar wilt is handsfree, mbv de microfoon van je headset iemand bellen en wel zo veilig zonder knoppen te moeten bedienen onder het rijden
Alles instellen om het werkend te krijgen kan een beetje inspanning kosten maar het is zeker te doen

Groet Wilco
Ex vstrom rijder
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Telefoon besturen

Bericht door Peerke »

Dit werkt inderdaad goed, MITS je een compatible headset hebt.
Ik had het eerst ook werkend met mijn TomTom Rider en een Scala headseat.
Werkte perfect, maar mijn Scala begon de geest te geven en heb ik maar een geïntegreerde headset voor mijn Nolan helm gekocht.
Toen was het eigenlijk een beetje minder, blijkt dat die Nolan headset, in de basis ook een Scala zeggen ze, niet helemaal compatibel is met de TT5xx.
En daar kom je dan achter als je de hele boel in huis hebt en geïnstalleerd hebt.....

En dan ga je de online instructies bij Nolan op hun website eens nakijken en zie je bij jou headset ineens 2 sterretjes staan naar een voetnoot dat net bij de combinatie van mijn TomTom en deze headset het niet helemaal werkt :x

Support case geopend bij TomTom, van Nolan krijg je nooit een reactie heb ik gemerkt :(
TomTom probeert wel wat, maar uiteindelijk geven ze het op, en moet ik het maar proberen met een headset die wel op hun compatibility lijst staat, waar deze Nolan notabene op stond, maar tegenwoordig met een voetnoot erbij :?

En nu maar hopen dat er ooit nieuwe firmware komt voor de Nolan headset en/of de TomTom zodat ik de volledige functionaliteit terug krijg die ik eerst had. Maar ach, zoveel bel ik niet op de motor, zeker zelf niet, en de grote rode en groene knop op de TomTom kan ik onder het rijden gewoon gebruiken als iemand mij per ongeluk belt terwijl ik aan het rijden ben :-)}

Is geen echt gemis, maar meer jammer dat het niet zo werkt zoals je gedacht had, gewoon een luxe probleem,
Meer dan alleen de navigatie instructies hoef ik eigenlijk niet te horen, en heel af en toe een muziekje op lange stukken, maar het motorgeluid en geluiden van de omgeving op de binnenwegen bevallen me dan beter :D

Groeten,
Peer
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Wilco40
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 02-02-2020, 15:28
Mijn motor is een: Triumph Tiger 900
Woonplaats: Winterswijk

Re: Telefoon besturen

Bericht door Wilco40 »

Klopt helemaal, compatibiliteit is wel een ding met deze apparaten, ik ben zo iemand die alleen muziek wil horen en het geluid van de navigatie
Bellen en berichtjes zit ik niet op te wachten als ik rijd, maar erger me dood als ik weet dat wel kan maar ik het niet werkend krijg.
Zal wel iets zijn van heb ervoor betaald dan hoort het ook te werken, ook al gebruik ik het niet :twisted:
Ex vstrom rijder
Plaats reactie