Mistlampen

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nobbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 22-10-2016, 11:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2008)

Mistlampen

Bericht door Nobbie »

Hoi ,
wie zou mij kunnen helpen, ik heb mist lampen gekocht en ik dacjt die sluit rechtstreeks aan op de accu maar tocht niet helemaal handig er blijft een rood controle lampje branden dus accu leeg verloop van tijd en niet te spreken als een lolbroek je lampen aanzet.
Nu zie ik dat er een cigaret aansluiting is kan daar de lampen eventueel op?

Ok heb de stekker gezien van het voorlicht maar die zit zo weg gewerkt dat ik daar bijna niet bij kom.

Iemand nog een een idee?
Op elektra gebied ben ik een nit wit mocht je een oplossing weten die ik zelf kan doen graag een beetje in Jip en Janneke taal.

grt Rob v
Gebruikersavatar
StefanGroenestein
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 22-08-2021, 00:08
Mijn motor is een: DL650
Woonplaats: Blaricum

Re: Mistlampen

Bericht door StefanGroenestein »

Eventueel rechtstreeks aansluiten op de accu en die draden met een relais laten schakelen dmv een contact geschakelde +. Dat is de makkelijkste optie denk ik.
:-)} Drie keer rechts is ook links :-)}
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Mistlampen

Bericht door Joske »

Bij mijn Dl650A uit 2018 zit een sigarettenaansteker-aansluiting. Daarop is (door de dealer) o.a de handvatverwarming aangesloten. Volgens mij is dat een gezekerde, in ieder geval een geschakelde plus. Lijkt mij een prima oplossing.
Gebruikersavatar
Nobbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 22-10-2016, 11:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2008)

Re: Mistlampen

Bericht door Nobbie »

Dank jullie wel voor jullie reactie, de handvat verwarming is die niet te zwaar qua wattage dan op sigaretaansteker kan iets 36 wt en mijn lampen volgens mij 40wt geeft dat dan geen problemen?

voor de eerste optie die gegeven werd ik ken heel slecht bij een draad komen achter het contact b.v. van de koplamp .

grt rob v
Gebruikersavatar
StefanGroenestein
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 22-08-2021, 00:08
Mijn motor is een: DL650
Woonplaats: Blaricum

Re: Mistlampen

Bericht door StefanGroenestein »

Hoeft niet perse bij je contact zijn. Je kan bijvoorbeeld je + draad van je achterlicht pakken. Die is ook geschakeld op je contact
:-)} Drie keer rechts is ook links :-)}
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Mistlampen

Bericht door Peerke »

De aansluitplug op het dashboard is eigenlijk alleen bedoeld om je telefoon of navigatie te laden tijdens het rijden.
In de handleiding staat dat ie maar bedoeld is voor 12W, of wel 1A. Maar dacht dat ie gezekerd is met een 3A zekering. Die klapt er al snel uit heb ik gemerkt.
Beste is gewoon een door contact geschakeld relais rechtstreeks op de accu aan te sluiten, en daar de mistlampen op aan te sluiten. Vaak worden die samen met een online zekering meegeleverd, of zijn als setje leverbaar.

Succes,
Peer.
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Mistlampen

Bericht door Joske »

Oeps.. :oops:
Ben helemaal in de war, sorry vd ruis...
Besef me net dat ze mn GPS voeding van de sigarettenplug gehaald hebben, NIET de handvatverwarming. Excuses.

Dan zijn de andere ideeen inderdaad een stuk veiliger.
Gebruikersavatar
Nobbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 22-10-2016, 11:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2008)

Re: Mistlampen

Bericht door Nobbie »

StefanGroenestein ,

Waar zit die + draad van het achterlicht ongeveer? moet daar voor de zij panelen worden weggehaald of de achterlicht unit verwijdert worden?


grt Rob v
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Mistlampen

Bericht door Iron Horse »

Ik heb het al wat vaker beschreven. Hieronder een quote daarvan.
Je kunt je achterlicht (of je kentekenplaatverlichting) gewoon aftappen aan de linkerzijde van het zadel, daar hoef je het achterlicht niet voor te benaderen. Als ik het goed heb is het voor het achterlicht de bruine draad en voor de kentekenplaatverlichting de grijze. In ieder geval is dat bij de K-versies, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze veel hebben veranderd aan de kabelboom.
Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Nobbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 22-10-2016, 11:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2008)

Re: Mistlampen

Bericht door Nobbie »

Dank je wel het schema ik heb hem op het achterlicht gezet (bruine draad) alles inmiddels weer in elkaar gezet nu alleen nog af stellen, als dat gedaan plaats ik een foto van het geheel

Nogmaals bedankt aan een ieder voor de tips en uitleg.

Grt Rob v :-)}
Plaats reactie