Hugger gemonteerd

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Hugger gemonteerd

Bericht door Joske »

Hello, heb vandaag een (Ebay) Hugger gemonteerd.
Erg mooi qua pasvorm.
De hugger zit aan de ene zijde vast dmv van de kettingbeschermer. Aan de andere kant zit de hugger vast met de schroef van de 'kabelhouder' op de achterbrug.
Dit betreft een kunststof houder die op de achterbrug gemonteerd zit en waarin de remkabel ligt.

Wat ik me afvroeg:
Deze kabelhouder zit aan de achterzijde met die ene schroef vast, maar aan de voorzijde zit hij geklikt.
(Een kunststof pennetje die zich vastgrijpt in een gaatje van de achterbrug).

Weet iemand of de kabelhouder aan de voorzijde, dus waar het pennetje zit, ook vast te zetten is dmv een schroef? Ik heb niet kunnen zien of dat een 'getapt' gat is of niet.

Misschien dat iemand het heel toevallig weet.
Vind het wel een lekker idee om de kabelhouder ook vooraan vast te zetten met een schroef, dit omdat daar de hugger ook wordt 'vastgehouden'.

Dit is hem overigens, wel strak al zeg ik het zelf :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Zwabber
Berichten: 909
Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Re: Hugger gemonteerd

Bericht door Zwabber »

Alles kan, maar waarom zou je dat punt vast willen zetten met een schroef? Puur voor je gevoel omdat het dan "vaster" zit?
De kabelhouder zit vast genoeg door die ene schroef. Het pennetje is alleen maar een referentie punt om te zorgen dat deze kabelgeleider niet scheef op de brug gaat zitten. Verder heeft het hele gebeuren weinig te lijden.
Uiteraard kun je er voor jouw gevoel altijd een schroef, of iets anders in zetten, maar het is echt niet nodig.
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Hugger gemonteerd

Bericht door Joske »

:duim: Dank voor je reactie!
Ik denk dat ik het zo laat, wellicht een klodder zwarte lijm voor de looks.
Maar inderdaad, de kabelhouder zit met die ene schroef muurvast, enige is dat ie iets 'omhoog kruipt' aan de voorzijde, dus puur cosmetisch.
Als ik al zou willen schroeven wordt het een kwestie van de boel mollen denk ik, want dat moet dat 'pennetje' weggeboord worden om plaats te maken voor een schroefgat. Viel me overigens op dat ook in het midden van de achterbrug een gaatje zit, de hugger heeft daar (toevallig?) ook een inkeping. (Het lijkt alsof de hugger daar wellicht ook vastgemaakt zou moeten/kunnen vastgeschroefd).
Al met al een beetje onduidelijk omdat er geen handleiding bij zat : )
Gebruikersavatar
Zwabber
Berichten: 909
Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Re: Hugger gemonteerd

Bericht door Zwabber »

Je kunt er beter niets onder plakken en/of kitten
De lak op de achterbrug is niet echt geweldig en kan loslaten als je de kit of het dubbelzijdige plakband los trekt
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Hugger gemonteerd

Bericht door Dendrummer »

Inderdaad op de achterbrug zit hij ook vast geschroefd,maar dat is een geprul om daar aan te komen met een sleuteltje maar het is mij toch gelukt naar veel vloeken en grommen.Dus bevestigging aan de kettingkast en aan de kabelgelijder en aan de achterkant. :duim:

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Hugger gemonteerd

Bericht door Joske »

:duim: oke, de hugger heeft bij mij een soort inkeping thv dat gat. Heb je daar gewoon een boutje in gedraaid dan?
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Hugger gemonteerd

Bericht door Joske »

EDIT:

Heb zelf een Ebay replica, maar is de exacte kopie van degene die jij hebt zag ik (Givi MG532). (scheelt 100 euro :lol: )
In de handleiding geven ze de tip de voetsteun te demonteren, mss dat dat voor wat meer werkruimte zorgt.

https://www.givi.it/my-motorcycle/produ ... nals/mg532

Ga het morgen eens op m'n gemakkie bekijken.
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Hugger gemonteerd

Bericht door Dendrummer »

Inderdaad de voetsteunen demonteren ,maar het blijft een priemelwerkje zeker als je iets grotere handen hebt.
Bij mij was het boutje meegeleverd van bij Aliexpress ,gewoon een boutje met een ringtje in de inkeping vastdraaien. :bye:

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
De Ron
Berichten: 35
Lid geworden op: di 14-03-2023, 20:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2016)

Re: Hugger gemonteerd

Bericht door De Ron »

Ben ook eens aan het kijken voor een hugger voor mijn 650. Bij Amazon ongeveer 50 E, Bij Ali 8,37 E ! Heeft er al iemand ervaring met de hugger van Ali ? Is het zijn (beetje) geld waard ?
Ik zie wel dat er 15,62 E zendkost bijkomen, meer zendkost dan dat het produkt waard is, maar dan is het nog maar 23,99 Euri..
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 19
Lid geworden op: di 03-08-2021, 21:58

Re: Hugger gemonteerd

Bericht door ErwinM »

Deze heb ik al een dik jaar op mijn 650 zitten (2007)

https://m.nl.aliexpress.com/item/100500 ... pt=glo2nld

Goede kwaliteit. Past perfect. En houd toch nog aardig wat rotzooi tegen.

Dik tevreden voor die 23 euro.
De Ron
Berichten: 35
Lid geworden op: di 14-03-2023, 20:45
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2016)

Re: Hugger gemonteerd

Bericht door De Ron »

Goed, dat gaan we dan ook maar eens proberen ;)
Plaats reactie