Vakantie 2022 tips en info?

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Wilco40
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 02-02-2020, 15:28
Mijn motor is een: Triumph Tiger 900
Woonplaats: Winterswijk

Vakantie 2022 tips en info?

Bericht door Wilco40 »

Hallo allemaal
Het lijkt erop dat mijn rug de vstrom dusdanig accepteert dat ik voorzichtig aan een motorvakantie durf te denken.
Nu ga ik al jaren op vakantie naar Kroatië met de auto en loop ook al die tijd te denken dat het daar super rijden is
Komend jaar gaat het dus maar gebeuren.
ik loop de laatste weken al het forum af te schuimen opzoek naar info en heb ook al veel gevonden
Ik zou alleen graag willen weten of er mensen zijn die me wat kunnen vertellen over de route Frankfurt, Nurnberg, Villach, Ljubljana en dan via Rijeka langs de kust naar Zadar, heb alle tijd dus ik ga niet over de snelweg maar alles binnendoor

ik hoor graag graag van jullie!!!
Ex vstrom rijder
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Vakantie 2022 tips en info?

Bericht door Peerke »

Hoi Wilco,

Nou heb ik heel wat stukken in Europa rondgereden met zowel de auto als de motor, maar niet dat stuk en zeker niet recent. Wellicht dat dat voor anderen hier ook zo is. Maar eigenlijk maakt het toch niet uit hoe je rijdt en waar je uiteindelijk terecht komt. Of je hier nu door de Achterhoek rijdt, of in zuid-Europa, Scandinavië of het oosten, overal zijn prachtige wegen, locaties en mensen te vinden. En vaak vindt je ze waar je het niet eens verwacht.
Zou zeggen ga ongeveer de kant uit waar je heen wil, laat anders je navigatie een spannende route daarheen uit zetten of neem gewoon een ouderwetse Michelin kaart mee en volg globaal de route die je in gedachte hebt of gewoon de zon. En vergeet niet om je paspoort, vaccinatiebewijs, creditcard en schoon ondergoed mee te nemen en geniet van de reis en wat je onderweg allemaal tegenkomt.
Het loopt toch altijd anders dan je gedacht of gepland hebt. De ene keer door het weer, de andere keer door pech, of door wie of wat je tegenkomt tijdens je reis.

Succes en veel plezier zou ik zeggen.
Peer
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Gebruikersavatar
Emile
DL1000 berijder
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
Woonplaats: Utrecht
Contacteer:

Re: Vakantie 2022 tips en info?

Bericht door Emile »

Afgelopen juni ben ik bij een vriend langs geweest in Munchen en hiervoor heb ik een 'effectieve' route gemaakt. In 3 dagen heen en 2 dagen terug. Lekker rijden, maar wel kilometers maken ;-)

Vooral de heenreis met Pfälzerwald, Zwarte Woud en de German Alpenstrasse kan ik aanraden (de 3 dagen variant).

Video en routes staan op mijn site: https://www.bumabuma.nl/motor/germany.php
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
Wilco40
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 02-02-2020, 15:28
Mijn motor is een: Triumph Tiger 900
Woonplaats: Winterswijk

Re: Vakantie 2022 tips en info?

Bericht door Wilco40 »

Het is niet de route die ik in gedachten heb, maar wat leuk om te lezen en kijken :worship:
Ex vstrom rijder
Plaats reactie