HANDKAPBESCHERMERS hepco en becker

...
Plaats reactie
Peter PA
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 24-04-2020, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 bj 2014 (delete indien nodig)

HANDKAPBESCHERMERS hepco en becker

Bericht door Peter PA »

Hallo allemaal,

Heb een PUIG touring scherm om de V-Strom staan wat oa breder is dan het standard scherm.
Graag had ik nu ook de handkapbeschermers van Hepco en Becker geïnstalleerd.
Deze kunnen in combi met origineel stuur maar is origineel windscherm ook een vereiste?
Lijkt mij dat bij en breder windscherm het stuur met gemonteerde handkapbeschermers (bij maximaal draaien van stuur, bijvoorbeeld bij opzetten stuurslot) tegen het breder windscherm zouden aanlopen.
Iemand ervaring met de montage van voornoemde handkapbeschermers en een breder windscherm?
Alvast dank voor jullie reacties!
Vriendelijke groet.
Peter
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: HANDKAPBESCHERMERS hepco en becker

Bericht door Peerke »

Wist niet eens dat H&B handkappen maakte voor een V-strom, maar na enig zoeken op hun site bedoel je denk ik deze buizen die de handkappen zelf weer moeten beschermen: https://www.hepco.nl/contents/nl/p4369_ ... ugels.html
Weer wat geleerd hier.

En dan neem ik aan dat je deze ruit gemonteerd hebt: https://puigmoto.nl/contents/nl/p316_Su ... oiler.html
Dat ziet er dus zo uit:
DL1000-Puig-ruit.png
Die lijkt misschien ietsje breder te zijn aan de onderkant, maar verschil met de originele lijkt me niet zo groot, of is misschien wel gelijk. Ben bang dat deze combinatie van ruit en beugels niet zo vaak voorkomt, en dat je zelf even moet opmeten hoeveel speling je nog hebt en op welke plek bij de handkappen en de ruit.

Maar als ik naar dit plaatje in de handleiding van H&B kijk:
DL1000-HP-handkap-bescherming.png
lijkt mij dat dat moet passen en dat het standaard stuur en handkappen en deze beschermers laag genoeg zitten, en welke ruit dan ook hoger zit, en de Puig ruit lijkt net zo breed is als de originele te zijn.
Als je de originele ruit nog hebt liggen kun je die eens naast de Puig houden om te kijken of er echt wel verschil is tussen de ruiten aan de onderkant.
Maar lijkt mij dat het probleemloos bij elkaar moet passen, en anders stuur je ze binnen ze zicht termijn weer terug als je ze ergens online besteld.

Succes ermee,
Peer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Peter PA
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 24-04-2020, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 bj 2014 (delete indien nodig)

Re: HANDKAPBESCHERMERS hepco en becker

Bericht door Peter PA »

Dank voor je reactie, ik bekijk het nog allemaal even van naderbij.
Plaats reactie