Aanschaf dl 650 bj 2020

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
Vder
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 16-06-2019, 15:00
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Aanschaf dl 650 bj 2020

Bericht door Vder »

Hoi allemaal,

Ik heb een nieuwe dl650 gekocht uit 2020. Nu heb ik op mijn vorige uit 2008 een verhoogde ruit gezet voor de wind. Wat voor ruit zou ik nu kunnen nemen? iemand suggesties?
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Aanschaf dl 650 bj 2020

Bericht door Peerke »

Oh, dat is altijd weer een leuke discussie, gebruik de zoek optie maar eens :P

Maar op mijn 2017 heb ik de Givi Airflow zitten https://www.givi.it/my-motorcycle/produ ... als/af3112 die bevalt mij prima, en past ook op de 2020 versie.
Wel even experimenteren met de hoogte van de onderste ruit en het verstelbare deel.
Ik heb mijn vaste ruit in de middelste stand staan en de rand van de verstelbare ruit iets onder neushoogte en kan daarmee gewoon probleemloos rond rijden met opgeklapte systeemhelm of vizier zonder dat mijn hoofd op en neer gaat en ik beestjes of troep op mijn bril krijg.
Maar dat blijft natuurlijk erg persoonlijk wat je het fijnst vindt en is ook afhankelijk van je postuur/lengte/zithouding etc.

Maar er zijn hierover net zoveel meningen als dat er ruiten zijn geloof ik. Voor de een werkt een extra lage ruit het best, voor de ander weer een klein flip-up ruitje op de originele ruit al dan niet in combinatie met een setje Kawasaki spiegels.

Voor mij is het dus de Givi airflow geworden, maar veel vinden hem erg lelijk of niet voldoende werken of gebruiken de verstelbare ruit soms op zijn kop voor het voor hen beste effect. Ik gebruik hem gewoon zoals Givi hem ontworpen heeft en dat bevalt mij prima bij mijn 1.80m lengte.

Groeten,
Peer
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
Gebruikersavatar
Dendrummer
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
Woonplaats: Lanaken (Belgie)

Re: Aanschaf dl 650 bj 2020

Bericht door Dendrummer »

Is natuurlijk ook een kwestie van hoe het er uitziet,ik heb ook de airflow erop gehad wat ik persoonlijk lelijk vond en onhandig poetsen was,van daar dat ik nu deze erop gezet heb en ook tevreden mee ben en ook nog eens mooier eruit ziet volgens mij.Maar nogmaals het blijft persoonlijk.

https://www.givi.it/my-motorcycle/produ ... ls/d3112st

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
Hannes
Berichten: 223
Lid geworden op: di 01-01-2019, 16:16
Mijn motor is een: DL650 XTA 2019

Re: Aanschaf dl 650 bj 2020

Bericht door Hannes »

Hier ook de Givi Airflow, vind het een mooie ruit met effectieve bescherming op de 2019, ik ben 1.77 lang, schoonhouden stelt in mijn beleving niets voor.
Heinkel 175cc; BMW R60-5; BMW R60-7; Suzuki DR400; Kawasaki Z750; Yamaha Diversion 900; V-Strom 650 XTA
Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: Aanschaf dl 650 bj 2020

Bericht door Heppie »

Ik deze orginele van Suzuki,die me heel goed bevalt en mij goed uit de wind houd.
Ben 178 cm en heb een 2 cm verlaagd zadel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
Plaats reactie