Spongy voorrem. Ontluchten hielp niet..

Plaats reactie
Guitarguru
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 26-10-2020, 17:34
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL-650 2004

Spongy voorrem. Ontluchten hielp niet..

Bericht door Guitarguru »

Van de winter zaten de remklauwen aan de voorzijde helemaal vast. De zuigers wilden niet meer naar binnen, en ook niet naar buiten toen ik de boel uit elkaar wilde halen. Uiteindelijk nieuwe zuigers gekocht, waarbij ik merkte dat 1 vd 4 met enige weerstand in het huis ging.
Afijn sindsdien kan ik mijn hendel tegen het handvat trekken, en op verschillende manieren ontluchten hielp niets. Ook niet van onderen af inspuiten.
Gisteren de klauwen eraf gehad en de zuigers iets naar buiten gepompt en strak terug gemonteerd, en nu heb ik wel druk. Ik moet steeds denken aan die linker klaauw, met dat onwillige zuigertje. Zou die niet hebben meegewerkt tijdens remmen?
Nu loopt het voorwiel niet helemaal vrij, maar zit ook niet vast. Kan hem wel met een slinger een keer rond zwiepen.
Heeft iemand een idee wat hier nou aan de hand kan zijn, en of het nu oke is zoals we het hebben opgelost? Zat ook al te denken om een gebruikte linker remklauw te kopen ter vervanging.
Alvast dank voor jullie meedenken :duim:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Spongy voorrem. Ontluchten hielp niet..

Bericht door Iron Horse »

Dat zou mij niet lekker zitten. Ik zou voor soepel lopende zuigertjes zorgen, het zijn wel je remmen waar van afhankelijk bent. Als je al begint met iets waar je geen goed gevoel bij hebt is dat geen goed begin. Het moet gewoon 100% okay zijn.

En wat betreft ontluchten kan dat best wel eens een hardnekkige klus zijn. Ik heb heel wat remleidingen vervangen door staalomvlochten versies en dan moet je ze uiteraard ook ontluchten. De ene keer zo gebeurd en de andere keer een uur bezig geweest met kloppen met een rubber hamer en maar pompen tot je er gek van werd. maar in alle gevallen toch weer voor 100% op druk gekregen, maar het is soms wel een geduldzaakje.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Guitarguru
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 26-10-2020, 17:34
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL-650 2004

Re: Spongy voorrem. Ontluchten hielp niet..

Bericht door Guitarguru »

Bedankt voor je reactie Iron Horse. Ben met dat ontluchten best lang en meerdere keren bezig geweest, en er wel een halve liter remvloeistof doorheen gejaagd, zonder enig resultaat. Ik heb er mee gereden, en ik stond altijd op tijd stil, maar hij pakte pas net voordat ik mijn handvat zou raken.. dat voelt dan toch niet erg lekker.
Nu pakt hij meteen en is dus erg bijterig, het tegenovergestelde dus. Heb er toen iets olie uit laten lopen, en nu heb ik iets meer opbouw om te doseren.
Guitarguru
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 26-10-2020, 17:34
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL-650 2004

Re: Spongy voorrem. Ontluchten hielp niet..

Bericht door Guitarguru »

Gisteren gebruikte linker voorklauw opgehaald. Zal hem eerst eens vervangen.
Guitarguru
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 26-10-2020, 17:34
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL-650 2004

Re: Spongy voorrem. Ontluchten hielp niet..

Bericht door Guitarguru »

Andere klauw erop gezet, 3 reservoirtjes remolie er doorheen gedrukt, en meteen goeie remdruk. Klaar is Kees.
Plaats reactie