Driedaagse veldtocht 2021

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jaap Achterhoek
Berichten: 32
Lid geworden op: za 19-10-2019, 19:35

Driedaagse veldtocht 2021

Bericht door Jaap Achterhoek »

Sinds 5 jaar gaan we één keer per jaar 3 dagen lang een grote tocht maken met MC2. Dat is de motorclub die ik heb opgericht in ons dorp. MC2 staat voor Motor Club Midlife Crisis. :lol: We hebben 7 leden, waarvan er op deze 'grote tocht' minimaal 4 meegaan.
Dit jaar zouden we (weer) naar Sauerland, maar door de Coronacrisis hebben we dat (weer) af moeten zeggen. We hadden allemaal vrij van het werk, dus wilden we toch rijden.
Daarom heb ik 3 tochten gemaakt waarbij we in Nederland bleven.

Dag 1 ging over de Veluwe en door Salland.
We gaan bij Bronkhorst met de pont, om daarna richting Apeldoorn en Nunspeet te rijden. Daar hebben we een van de hoogtepunten: de Van Petersom Ramringweg.
Vandaar gaan we naar het oosten en steken bij Wijhe (weer met de pont) de IJssel over. Een stukje verder komen we bij Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug. Via een van de mooiste plaatsen in Nederland (Laren Gelderland) gaan we via Vorden weer richting huis.
Heel verschillend terrein. Vooral het verschil aan beide kanten van de IJssel viel me erg op.
Vooral het Veluwe-gedeelte was fantastisch om te rijden. En de Sallandse heuvelrug blijft een van mijn favoriete gebieden.

https://www.relive.cc/view/v8qV9YkW776

Dag 2 ging door Twente.
We nemen de N18 tot Eibergen om snel aan het begin van de route te komen: via Hengevelde slingeren we ons om Enschede heen, om eerst een rondje om het vliegveld te maken. Daarna volgen we de grens tot Dinkelland, gaan westwaarts richting Tubbergen en laten ons via Weerselo en Borne weer zuidwaarts afzakken. Deze tocht heeft veel kleinere, bochtige wegen.
Veel kleine weggetjes, die erg lijken op de Achterhoek, waar ik woon. We gingen over het terrein van de vliegbasis Twente. Daar kun je niet met de auto langs, maar wel met de motor.

https://www.relive.cc/view/vMq57Ywo98O

Dag 3 ging naar de Utrechtse heuvelrug en de Betuwe. Omdat hier behoorlijk wat dijkjes in zitten, heb ik deze bewust niet in het weekeinde gepland.
We beginnen met een stuk snelweg, zodat we in no-time kunnen afslaan richting Doesburg. Van daaruit rijden we het Nationaal Park de Veluwezoom door.
Na nog een stukje snelweg volgen we de Nederrijn tot Amerongen. We maken een mooie ronde om Scherpenzeel en Woudenberg, om daarna richting Houten te rijden. Via Wijk bij Duurstede rijden we langs de Waal, die we bij Pannerden oversteken met de pont.
We begonnen met een rondje Posbank. Die is prachtig op dit moment. En we reden daar op maandagmorgen, dus was het niet druk. Ook fijn. De Utrechtse heuvelrug kende ik helemaal niet, maar wat kun je daar heerlijk rijden! De terugreis door de Betuwe ging voor 80% over dijkjes. En als ik ergens blij van word... :D

https://www.relive.cc/view/v1OwNRnAnXv

Dik 900 kilometer in 3 dagen, 18 uur in het zadel gezeten. 's Morgens om 9 uur verzamelen, koffie en rijden! En dan waren we tussen half 5 en 5 weer thuis.
En nu zit ik moe maar voldaan achter de computer. Met een grijns die er de komende dagen niet af te poetsen is.
Laatst gewijzigd door Jaap Achterhoek op di 27-04-2021, 08:36, 4 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Virago XV535 - Suzuki Intruder VS750 GL - BMW K1100LT - Honda Deauville NT650V - Suzuki V-Strom DL650
Gebruikersavatar
Jaap Achterhoek
Berichten: 32
Lid geworden op: za 19-10-2019, 19:35

Re: Driedaagse veldtocht 2021

Bericht door Jaap Achterhoek »

Voor de liefhebbers zijn hier de routes:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Yamaha Virago XV535 - Suzuki Intruder VS750 GL - BMW K1100LT - Honda Deauville NT650V - Suzuki V-Strom DL650
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Driedaagse veldtocht 2021

Bericht door Peettomaat »

Een heel best alternatief voor het Sauerland als ik het zo lees.
Krijg zelf ook weer kriebels om te gaan toeren....
Zou je misschien de gpx files willen delen Jaap ?

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Driedaagse veldtocht 2021

Bericht door Peettomaat »

Kijk, dat is snel .
Deze liefhebber neemt ze mee...

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jaap Achterhoek
Berichten: 32
Lid geworden op: za 19-10-2019, 19:35

Re: Driedaagse veldtocht 2021

Bericht door Jaap Achterhoek »

Veel plezier!
Yamaha Virago XV535 - Suzuki Intruder VS750 GL - BMW K1100LT - Honda Deauville NT650V - Suzuki V-Strom DL650
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Driedaagse veldtocht 2021

Bericht door Peettomaat »

Thx, bedankt voor het delen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Driedaagse veldtocht 2021

Bericht door Stroompje »

Mooie invulling ipv het Sauerland :duim: Er zitten mooie bekende wegen tussen :duim:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Driedaagse veldtocht 2021

Bericht door Calimero »

Bedankt voor de routes Jaap :duim: Die ga ik zeker eens rijden! :-)}
Groeten,
Adri
Gebruikersavatar
Jaap Achterhoek
Berichten: 32
Lid geworden op: za 19-10-2019, 19:35

Re: Driedaagse veldtocht 2021

Bericht door Jaap Achterhoek »

Doen! Veel plezier gewenst!
Yamaha Virago XV535 - Suzuki Intruder VS750 GL - BMW K1100LT - Honda Deauville NT650V - Suzuki V-Strom DL650
Plaats reactie