Paastripje Polen 2006

Plaats hier uw reisverslagen...
Plaats reactie
MaxZeiler

Paastripje Polen 2006

Bericht door MaxZeiler »

Een klein reisverslagje van mijn trip naar Polen met Pasen. Doel was familie bezoeken en n stukje sturen.

Maar eerst even goedkoop aftanken net over de Poolse grens. Een liter euro95 kost er 40% minder dan bij ons. Dat is gauw verdiend!

Afbeelding

De mooie trailer mocht ik van @Pink gebruiken, dat was top!

Het paasontbijt bestaat een heldere soep met veel vlees en dobberende eitjes, veel vlees en veel worstjes. (Die komen overal terug!) In de soep doe je een mierikswortelconcentraat. Ik een theelepel, "echte mannen" drie eetlepels. De tranen staan je dan in de ogen!

Afbeelding

Daarna wilde neefje een stukje gaan rijden:

Afbeelding

Richting...

Afbeelding
(Let op - weer worstreclame op de gevel...)

En richting... waar een prachtig oud kasteel werd gerestaureerd.

Afbeelding

Polen is een leuk motorland, waar je erg lekker kunt eten en het verblijf en andere zaken (zoals benzine dus) nog heel voordelig zijn. De wegen laten je soms wel eens in de steek, zomaar van asfalt opeens een paar (binnendoor-) kilometers offroad. Aan avontuur geen gebrek want je gaat zomaar 30- tot 40 jaar terug in de tijd.

Oh ja, de TomTom wist er de weg absoluut niet. Wie nog een ouderwets gedetailleerde Poolse wegenkaart van me wil gebruiken... is welkom. Maar volgend jaar Pasen niet, want dan ga ik waarschijnlijk weer!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Morge Joop,
dat Polen is dus zo gek nog niet voor onze V-Stroms ....met de juiste banden kan je er dus onverhard ook van genieten!
Jammer dat Dom Dom er de weg niet weet......weet je zeker dat je niet alleen de Major Roads erop gezet hebt..... :?:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Kermit

Bericht door Kermit »

schitterende gebouwen, zeker een land dat de moeite waard is te bezoeken.
wat me bij het vorige bezoek opviel was de olie, die vooral in de bochten lag. misschien is het poolse wagenpark intussen wat beter geworden, maar het lijkt me nog steeds niet slim 'snachts te rijden op de motor. ik zag trouwens heel weinig andere motoren in die 2 weken.
wel agenten met laserguns! :evil:

vr gr kermit
MaxZeiler

trailer/aanhanger gevraagd

Bericht door MaxZeiler »

beste luitjes - over een weekje is het alweer pasen 2007! ben van plan weer naar polen te gaan, de mooie trailer van @pink is helaas niet meer beschikbaar...

heeft iemand anders een trailer die ik met pasen mag gebruiken? natuurlijk tegen een sympathieke vergoeding.

toppie - groeten joop
Plaats reactie