mogelijkheden ivm corona

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: mogelijkheden ivm corona

Bericht door Tulipan »

Tulipan schreef: ma 17-05-2021, 12:21 Medische apartheid wordt dus al voor volledig normaal gezien :oops:
Verbaas me dat dit nogmaals bevestigd wordt :shock:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Wilco40
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 02-02-2020, 15:28
Mijn motor is een: Triumph Tiger 900
Woonplaats: Winterswijk

Re: mogelijkheden ivm corona

Bericht door Wilco40 »

Ik wordt een beetje simpel van dingen wat ik hier lees, vrijheden worden afgepakt!!!!!
Welke vrijheid? , je MOET een rijbewijs halen, daarna koop je een motor waarover je btw en bmp betaald, vervolgens betaal je wegenbelasting, en bij je verzekering assurantie belasting, daarna gooi je er benzine in waarover je accijns en btw betaald en dan ben vrij om te rijden
O nee je MOET nog een helm op, vervolgens bepalen rijk, provincie en gemeente waar je mag rijden, wanneer je er mag rijden en hoe hard.
Uiteraard MOET je een id kaart bij hebben
Maar ondanks dit zien sommige mensen het nog steeds als vrijheid dat je motor rijd en accepteren dit alles ook volledig, ik moet de eerste hier nog tegen komen die tegen deze dingen tekeer gaat.
Maar als een overheid zegt dat je hun land alleen op hun voorwaarden binnenkomt zijnde een bewijs dat je negatief test of gevaccineerd bent dan breekt de pleuris uit.
Ieder heeft het recht om over zijn lijf en wat daar ingespoten wordt te beslissen, helemaal mee eens!!!
Maar wordt vrij misselijk als de joden vervolging vergeleken wordt met het maken van een keuze en de gevolgen daarvan.
En dat allemaal om dat er een regeltje extra bij komt in het web van regels die er al zijn????
Echt he, wat waren we toch vrij en nu ineens niet meer....
Doe normaal, je heb in deze een keuze, bij al die andere regels heb je dat niet en die accepteer je zonder problemen.
Nou zal er vast een hoop volk over me heen vallen, boeit me weing.
Dit vind ik ik en dat is mijn keuze
Ex vstrom rijder
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: mogelijkheden ivm corona

Bericht door Eikie »

Iron Horse schreef: do 06-05-2021, 11:35 Misschien beter om terug te keren naar de oorsprong van de discussie, namelijk wat is er qua MOTOR trips, uitstapjes, vakantie wel/niet mogelijk tijdens deze corona ellende.
+1 Strak plan !
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: mogelijkheden ivm corona

Bericht door Heppie »

@Wilco40 :duim:
Ik denk er net zo over :worship:
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: mogelijkheden ivm corona

Bericht door Iron Horse »

Als het niet lukt om bij het oorspronkelijke onderwerp te blijven kan er ook gewoon een slotje op. Maar ik ga er maar even vanuit dat er genoeg zelfdiscipline is om wel bij het onderwerp te blijven. Niet dat het een probleem is als er van een onderwerp tijdelijk wordt afgeweken, maar wel als dit een politiek en maatschappelijk beladen discussie wordt. Zoek daar maar een ander forum voor of voer die discussie verder via een PB of e-mail gesprek. Namens het forumteam hartelijk dank voor de medewerking. :worship:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: mogelijkheden ivm corona

Bericht door Heppie »

Daar gaat deze discussie toch over :( :?:
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: mogelijkheden ivm corona

Bericht door Iron Horse »

@ Heppie
Als ik het startbericht teruglees heb je daar wel gelijk in :oops: . Excuses als ik daar de verkeerde indruk heb gewekt.

Maar ik denk dat het meer gaat om wat er wel of niet mogelijk is om die o zo graag gewenste motortrip te maken dan een discussie te gaan voeren over de gedachte van mensen hoe ze over de vaccinatie denken en hoe dat wel of niet een aanslag is op je privacy enzovoort. Dat wordt een politieke discussie die voor je het weet de verkeerde kant uitgaat. Mensen mogen daar allemaal het zijne van denken, maar niet iedereen denkt daar hetzelfde over.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: mogelijkheden ivm corona

Bericht door Heppie »

Helemaal mee eens Rob,ik kom dit op div forums tegen,maar dat is toch juist mooi dat er vrij over gesproken kan en mag worden.
Ik ben het er ook niet altijd mee eens en al helemaal niet wat sommigen hier schrijven,maar om daar een topic voor te sluiten vind ik nou ook niet nodig.
Geef mensen de ruimte hun gedachten hier over te uiten,soms komen daar de mooiste iedereen uit voort .
Maar ja zo denk ik er over,dat is dan ook weer zo iets.
Weet je ik wordt over twee weken 72 en het zit mij eigenlijk wel goed hoe anderen denken,maar ik heb wel een eigen mening.
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
V-roon
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26-08-2020, 19:29
Woonplaats: Hilversum

Re: mogelijkheden ivm corona

Bericht door V-roon »

Dat die hele shit maar gauw over is ! O:-)

AMEN ! :bye:
Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: mogelijkheden ivm corona

Bericht door Heppie »

Dat hoop ik ook,want mijn jaartjes beginnen aardig te tellen :mrgreen:
Had dit jaar nog eens een rondje Griekenland in de planning staan,maar ben bang dat Corona dat verpest heeft voor mij.
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
Gebruikersavatar
Sufos
DL1000 berijder
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
Mijn motor is een: V-Strom 1000 L8
Woonplaats: 52.268012, 6.196773

Re: mogelijkheden ivm corona

Bericht door Sufos »

Tja de beperkingen zijn 1, maar dat huidige weer :frusty: Ik kan mij niet herinneren dat ik de afgelopen 20 jaar zo weinig heb gereden als dit jaar. De enige oorzaak daarvoor is het weer. Ik had wel wat leuke ritjes in de planning staan maar door corona zal dat helaas niet door kunnen gaan. Misschien nog in het najaar, maar dan zal het wel heel druk zijn overal met motorrijders die er hetzelfde over denken als ik.
Maar het voordeel is: slechter kan het niet worden dus dan is het een zekerheid dat het volgend jaar in ieder geval beter is :D
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: mogelijkheden ivm corona

Bericht door Tulipan »

UPDATE – 23 mei 2021 19:53u: Spanje heeft bevestigd dat vanaf maandag 24 mei reizigers uit de volgende landen land binnen te laten, zelfs als ze niet zijn ingeënt en zonder dat ze bij aankomst gezondheidscontroles hoeven te ondergaan. Het gaat om de landen Australië, Nieuw-Zeeland, Singapore, Israël, Zuid-Korea, Thailand, Rwanda, China en Japan. Nederland en België zitten er vooralsnog niet bij, al is de verwachting dat er aan aantal Europese landen waaronder Nederland en België, spoedig zullen worden toegevoegd aan de lijst.
Link
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: mogelijkheden ivm corona

Bericht door Heppie »

Zondag naar Luxemburg,heb daar een slaaphut geboekt voor 4 dagen.
Weersvooruitzichten zijn goed,ik heb er zin in.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
V-roon
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26-08-2020, 19:29
Woonplaats: Hilversum

Re: mogelijkheden ivm corona

Bericht door V-roon »

ziet er "zeer" aantrekkelijk uit!

Heb wel interesse in de gps tracks van Luxemburg, dan kan ik ze volgend jaar ook maken. (misschien)
Ga begin Juli 5 dagen zuid limburg met tochten naar Duitse en Belgische Eifel.
Kijk ik ook wel naar uit. O:-)
Plaats reactie