controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geronimo
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 15-05-2019, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door Geronimo »

heb deze V-Strom 1000 vorig jaar gekocht bij een dealer van occasie motoren alle merken met 23000km op de teller en garantie van 1 jaar op het blok!
op aanraden van de leden van het forum niet zelf aan beginnen! dus mijn motor netjes naar een Kawasaki dealer gebracht voor controle van de kleppen voor de 24000km inspectie omdat dit toch het veiligste is!
kosten 500 Euro geen remolie enkel kleppen,motorolie oliefilter bougies ketting nazien en een nieuw lampje
ik wil na betalen van de factuur de parking afrijden nog steeds in 1ste versnelling met half slippende koppeling slaat plots de motor af en niets deed het nog alle lichtjes instrumentenpaneel uit en geen leven meer in te krijgen!
terug naar binnen gegaan en ze moeten hem terug helemaal nazien omdat er geen zekering gesprongen is!
kreeg direct een rot verhaal te horen dat iemand bij eerdere herstellingen de kabelboom naar de instrumenten verkeerd gelegd was(dit staat niet op mijn factuur!) ik denk dat ze er een knoeier aan laten werken hebben!
nu spraken ze al van nog extra kosten gaan aanrekenen voor de extra werkzaamheden die nu gaan volgen!
Wat zijn mijn rechten en wie betaald eventuele schade voor een slecht uitgevoerd onderhoud door de merkdealer van Kawasaki die aan mijn motor heeft gewerkt? :evil: :twisted: :frusty:
Suzuki GSX650F, Kawasaki GTR1400, Goldwing 1500, Goldwing 1800, Suzuki V-STROM 1000 :-)}
Gebruikersavatar
H3B
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21-01-2019, 09:56
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom 1000 XTA L8 Yellow 2018
Woonplaats: Beek en Donk

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door H3B »

Je hebt een Suzuki maar je gaat naar een Kawasaki dealer?!?!? Die snap ik niet helemaal.
Probleem wat je hebt is natuurlijk vervelend en ik denk dat je bij de motorzaak waar het onderhoud gedaan is in discussie moet gaan en hun de tijd geven om dit op een correcte manier op te laten lossen. Blijven ze in gebreke, dan kun je daar wel een zaak van maken lijkt me.
Gebruikersavatar
Geronimo
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 15-05-2019, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door Geronimo »

dit was vroeger een Suzuki dealer, mijn GSX650F kwam van hen, en nu is dit de enige motorzaak in mijn buurt die ik ken die dit onderhoud kon doen.
Nergens in mijn omstreken is er nog een Suzuki dealer!
Ik ben voor mijn handleiding bij jullie in Nederland geweest! maar mag nu door Covid 19 de grens niet meer over!
Laatst gewijzigd door Geronimo op wo 05-08-2020, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki GSX650F, Kawasaki GTR1400, Goldwing 1500, Goldwing 1800, Suzuki V-STROM 1000 :-)}
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door Weerman »

Je brengt een goed lopende motor weg voor onderhoud haalt hem op en nog niet op straat slaat hij af en een hoofd zekering geploft wie zou er dan zijn verantwoordelijkheid moeten nemen dacht dat dit wel duidelijk was, en willen ze jou op laten draaien voor de kosten nog al vreemd lijkt mij. :frusty:
Als er bij ons in de werkplaats iets fout gaat zijn wij verantwoordelijk en draaien wij op voor de kosten lijkt mij logisch eigenlijk je brengt je motor naar een werkplaats en dan mag je er van uit gaat dat zij de specialisten zijn en goed werk afleveren.

Hebben ze jou foto’s laten zien van hoe die kabelboom lag en bij afrekenen dit jou vertelt en laten zien?
Zo niet dan staan zij erg zwak met hun verhaaltje achter af, eerst maar eens afwachten hoe het verder gaat maar betalen zou ik niet doen.
Gebruikersavatar
Geronimo
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 15-05-2019, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door Geronimo »

neen toen ik de factuur betaalde was niet over een verkeerd gelegde kabelboom gezegd, pas na dat ik stilviel en hij de zekering ging nazien kwam hij met een foto genomen met zijn GSM terug om te tonen dat deze kabelboom verkeerd zat het tijdstip dat deze foto genomen werd is na het uitvallen van de volledige motor en elektrische installatie!
volgens mij heeft de mekanieker deze panne veroorzaakt, en willen ze dit op mij verhalen!
ik heb bij het wegrijden van de parking zelfs geen enkele bocht of oneffenheid in het wegdek gemaakt!
voordien ben ik met deze motor bijna heel Nederland door gereden zonder enige pannes of problemen!
Suzuki GSX650F, Kawasaki GTR1400, Goldwing 1500, Goldwing 1800, Suzuki V-STROM 1000 :-)}
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door Weerman »

Ja erg vervelend dat ze het niet gelijk gezegd hebben met betalen van de rekening en er wel een foto van is maar die achteraf boven water komt dit geeft grote vraag tekens, wat ik ook nog raar vind dat zij jou met een niet deugdelijke motor de weg op durven sturen zonder dit te melden voor het zelfde geld was hij ergens af geslagen wat een gevaarlijke situatie had veroorzaakt.
Maar afwachten hoe zij denken dat het verder moet succes er mee in ieder geval.
Gebruikersavatar
Geronimo
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 15-05-2019, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door Geronimo »

Ja ik had gelukkig nog een auto die ook van de parking wegreed voorrang gegeven, waardoor ik vlak voor parking te verlaten ineens de motor stopte met draaien!
had dit tijdens het optrekken gebeurd met die auto juist achter mij had het catastrofaal kunnen aflopen!
heb net voor sluitingstijd nog even geïnformeerd, maar ze hadden er nog niet naar gekeken zeiden ze!
ik denk dat er nu meer aan de hand is
Nu wil ik bij het ophalen hen een testrit zien doen!
ik ben er echt niet gerust in!
Suzuki GSX650F, Kawasaki GTR1400, Goldwing 1500, Goldwing 1800, Suzuki V-STROM 1000 :-)}
Gebruikersavatar
Surfdj
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 14-04-2019, 09:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1000
Contacteer:

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door Surfdj »

Wat is de naam van de dealer? Ik vind het ontoelaatbaar dat de zwarte Piet naar jou geschoven wordt.
Hang loose........... and stay loose
Gebruikersavatar
Geronimo
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 15-05-2019, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door Geronimo »

Hier is een eerste reactie die ik kreeg bij het zoeken naar de oorzaak dewelke nog niet is opgelost!
ik hou mijn hart al vast!

Beste Patrick,
In bijlage de factuur met aangepast adres en GSM-nummer.

Bij ontvangst van de motorfiets wordt steeds een herstellingbon aangemaakt met omschrijving van de uit te voeren taken.

Dit kan u op uw factuur terugvinden onder ‘schade omschrijving’.

Zoals afgesproken heeft onze technieker de klepspeling gecontroleerd, olie en bougies vervangen.

Een aantal gebreken aan de motor zijn eveneens hersteld. Zie factuur.

Na oplevering is er een elektrisch probleem vastgesteld.

Dit probleem heeft geen verband met de uitgevoerde werken.

Er is door ons niet gewerkt aan voorvork noch aan bekabeling.

De technieker heeft een niet conforme routering van de contactslot-kabel vastgesteld.

Dit kan een mogelijke oorzaak zijn.

Zodra mogelijk zoeken we verder naar de oorzaak van dit probleem en houden u op de hoogte.
Mvg,
Sam Janssens
Suzuki GSX650F, Kawasaki GTR1400, Goldwing 1500, Goldwing 1800, Suzuki V-STROM 1000 :-)}
Gebruikersavatar
H3B
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21-01-2019, 09:56
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom 1000 XTA L8 Yellow 2018
Woonplaats: Beek en Donk

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door H3B »

Surfdj schreef: wo 05-08-2020, 18:56 Wat is de naam van de dealer? Ik vind het ontoelaatbaar dat de zwarte Piet naar jou geschoven wordt.
Begrijp dat de TS dit niet direct wil geven, maar ik gok op 2Wheels in Malle als ik de locatie van de TS zie en de dichtsbijzijnde Kawasaki dealer zit daar. Suzuki logo is ook nog te zien op Google streetmaps

-edit-
Het zou ook nog Thomas G Motors kunnen zijn. Sam Janssens is daar Administrator / Verkoper medewerker. Dus 2Wheels zal het wel niet zijn dan.
Google reviews zijn hier zeer positief, dus denk dat ze wel iets meer krediet verdienen mocht het deze dealer zijn.


Ik zou eerder geinteresseerd zijn in de verkopende partij van deze motor i.p.v. waar nu het onderhoud gedaan is. Reden, zie hieronder.

Geronimo schreef: do 06-08-2020, 11:19 De technieker heeft een niet conforme routering van de contactslot-kabel vastgesteld.
Dit is natuurlijk erg verdacht, waarom heeft een motor uit 2014 (6 jaar oud) een aanpassing op de bedrading van/bij het contactslot. Ondanks dat alles erg ongelukkig samenvalt met het uitvallen zou ik me hier mogelijk ernstiger zorgen over maken. Dit is niet normaal en je mag van zo'n motor verwachten dat dit allemaal origineel is zonder aanpassing. Wat is er met deze motor nog meer gebeurd waar je geen weet van hebt.
Ik zou sowieso verhaal halen bij de verkopende partij van jouw motor (ook al heb je alleen 1 jaar garantie op het blok).
Gebruikersavatar
Geronimo
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 15-05-2019, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door Geronimo »

Waarom heb ik daarvoor geen enkel probleem gehad moest dit de panne zijn, en waarom na dit onderhoud waar ik welgeteld 4 meter rechtdoor reed na deze herstelling en stilviel?
nooit heb ik ergens een probleem met de instrumenten of met deze motor gehad!
en enkel bij dit onderhoud zou deze kabelboom de oorzaak zijn!
Suzuki GSX650F, Kawasaki GTR1400, Goldwing 1500, Goldwing 1800, Suzuki V-STROM 1000 :-)}
Gebruikersavatar
H3B
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 21-01-2019, 09:56
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom 1000 XTA L8 Yellow 2018
Woonplaats: Beek en Donk

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door H3B »

Het is allemaal niet of moeilijk te verklaren, helemaal op afstand.
Daar ben je voor nu niet mee geholpen. Hopelijk wordt het snel duidelijk wat nu echt de oorzaak is.
Gebruikersavatar
Geronimo
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 15-05-2019, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door Geronimo »

Ik beschuldig niemand maar vind het raar ik hoop alleen dat dit mankement snel gevonden wordt en de rekening niet de pan uit swingt!
tot nu toe heb ik niets meer vernomen van de situatie :cry:
Suzuki GSX650F, Kawasaki GTR1400, Goldwing 1500, Goldwing 1800, Suzuki V-STROM 1000 :-)}
Akako
DL1000 berijder
Berichten: 312
Lid geworden op: do 01-10-2015, 11:14
Mijn motor is een: BMW R1250RT, Burgman 400
Woonplaats: Rucphen

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door Akako »

Er is een keer een terugroepactie geweest waarbij een modificatie is aangebracht op de bekabeling onder de tank.

Wellicht heeft het daar iets mee te maken, is dit niet of niet goed uitgevoerd. Tank moet er wel af als de klepspeling gecontroleerd moet worden.

Als dat het is, is het iig simpel op te lossen.
Gebruikersavatar
Geronimo
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 15-05-2019, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door Geronimo »

dit is de door de dealer gestuurde foto, ik kreeg deze al een paar keer niet geplaatst!
deze foto werd door de dealer genomen nadat de motor aan mij werd meegegeven na het onderhoud en in feite voor veilig werd verklaard voor de openbare weg, dus geen problemen met sturing of wat dan ook, dus na het in panne vallen bij het wegrijden! :cry:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Geronimo op vr 07-08-2020, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki GSX650F, Kawasaki GTR1400, Goldwing 1500, Goldwing 1800, Suzuki V-STROM 1000 :-)}
Gebruikersavatar
Geronimo
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 15-05-2019, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door Geronimo »

vermits ik nog maar 3000 km heb gereden zonder zorgen heb ik ook nog niets aan deze bekabeling gedaan of laten doen, het is me ook nooit opgevallen tijdens het sturen!
Suzuki GSX650F, Kawasaki GTR1400, Goldwing 1500, Goldwing 1800, Suzuki V-STROM 1000 :-)}
Gebruikersavatar
Geronimo
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 15-05-2019, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door Geronimo »

juist een reactie gekregen,
er is dus geknoeid aan de kabelboom achter de instrumenten door de vorige eigenaar of mechanieker. :evil:

Patrick,

De oorzaak van het defect is corrosie van de electrische draden
en manke verbindingen van de kabelboom vanaf contactslot.
Zie foto's in bijlage.
Gezien de slechte staat van de bekabeling zijn
alle gecorrodeerde draadstukken te vervangen
en van degelijke connecties te voorzien.
Gelukkig is het defect hier op de parking gebeurd.
Voor de herstelling schatten wij de kost op 200 euro.
Vanaf morgen zijn wij voor een week gesloten en zullen dit werk inplannen
voor donderdag 20 augustus.
Graag uw akkoord per omgaande voor uitvoering.

Mvg

Jean-Pierre
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Suzuki GSX650F, Kawasaki GTR1400, Goldwing 1500, Goldwing 1800, Suzuki V-STROM 1000 :-)}
Gebruikersavatar
F2ride2001
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
Woonplaats: Oudenbosch
Contacteer:

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door F2ride2001 »

aha, het beroemde contactslot stekkertje :bye:
Die heb ik al vaker voorbij zien komen.
TL1000 forever
Gebruikersavatar
Geronimo
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 15-05-2019, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door Geronimo »

@ F2ride2001 Wat is daar zo bijzonder aan? :cry:
daar wordt toch niet elke keer aan geprutst?
het stekkertje achter de radiator is toch het meest gebruikte aftak punt
ik wist wel dat het contactslot een probleem kon geven maar dat men als leek gaat rommelen achter het instrumenten paneel gaat mijn verstand te boven!
wat is jouw gedacht over deze panne in ieder geval vind ik het een heel rare panne!
deze motor ziet er uit zoals nieuw nergens corrosie, echt je zou hem zelf eens van dicht bij moeten kunnen zien!
Ik zelf zou een motor geen 4 jaar in zo een nieuwe staat kunnen houden!
misschien omdat ik in weer en wind rijd, en ook onder het zadel was alles heel zuiver niets te zien van vuil of corrosie!
Hij wordt terug in orde gebracht, en dan gaat hij hopelijk op eigen kracht al rijdend buiten!
zo heb ik tenminste na 700 euro besteed te hebben recht van spreken indien er dan iets gebeurd!
1 van de kleppen moest gesteld worden, dus mijn vermoeden om toch te laten controleren was toch gegrond :)
Suzuki GSX650F, Kawasaki GTR1400, Goldwing 1500, Goldwing 1800, Suzuki V-STROM 1000 :-)}
Gebruikersavatar
F2ride2001
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
Woonplaats: Oudenbosch
Contacteer:

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door F2ride2001 »

Over de contactslot schakelaar loopt best wel een grote stroom (de voeding voor heel de motor)
De stekkers zijn worden zo'n beetje op hun max gebruikt met als gevolg dat electrische storingen daar vaak voorkomen.
Google maar eens. Ik heb het zelf op mijn motor ook gehad en bij een Vstrom van een vriend van mij ook. In beide gevallen heb ik de stekkers vervangen.

Er is daar dus niets geprutst, is gewoon een gevolg van het gebruiken van een stekker op maximale stroom doorvoer.

Als ze dit netjes in orde maken kan hij er weer tegen. Wel zou ik het even controleren. Elektriek en motor(auto) monteurs gaan meestal niet goed samen...... is mijn ervaring.

Groetjes Marc
TL1000 forever
Gebruikersavatar
Geronimo
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 15-05-2019, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: controle van de kleppen voor de 24000km inspectie

Bericht door Geronimo »

ok ik ga er van uit dat dit een stomme panne was, bedankt voor de uitleg :duim: :worship:
Suzuki GSX650F, Kawasaki GTR1400, Goldwing 1500, Goldwing 1800, Suzuki V-STROM 1000 :-)}
Plaats reactie