Naaldlagers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jaap Achterhoek
Berichten: 32
Lid geworden op: za 19-10-2019, 19:35

Naaldlagers

Bericht door Jaap Achterhoek »

Gisteren mijn remblokken laten vervangen. Roept de monteur me er bij en vertelt me dat hem opviel dat mijn motor geen enkele vering meer heeft. De naaldlagers versleten. Gisteravond met een vriend de boel losgehaald en nieuwe besteld. De monteur had namelijk gelijk. En hij vertelde er bij dat hij dit wel eens gezien had bij een JFR, maar nog nooit bij een DL.
Naaldlagers kosten 150 euro (set van 3). Als ik het bij de motorzaak had laten opknappen, was er waarschijnlijk 200 euro bijgekomen.
Hebben jullie hier ook wel eens mee te maken gehad? (DL650 2004)
Yamaha Virago XV535 - Suzuki Intruder VS750 GL - BMW K1100LT - Honda Deauville NT650V - Suzuki V-Strom DL650
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Naaldlagers

Bericht door Iron Horse »

Je schrijft er niet bij welke lagers dus ik gok er maar op dat het de lagers van de achterbrug zijn. En ja dat is al vaker voorgekomen. Oorzaak is soms verrotte achterwiellagers dus als die niet al een keertje vervangen zijn zou ik die ook zeker nakijken en vervangen door stofdichte uitvoering.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Jaap Achterhoek
Berichten: 32
Lid geworden op: za 19-10-2019, 19:35

Re: Naaldlagers

Bericht door Jaap Achterhoek »

Ja, die van de achterbrug. Bedankt voor de aanvulling.
Yamaha Virago XV535 - Suzuki Intruder VS750 GL - BMW K1100LT - Honda Deauville NT650V - Suzuki V-Strom DL650
Plaats reactie