Marselus Kloontje | turbulentie Givi Airflow

vervangingsruiten e.d.
Plaats reactie
BStrom
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 22-06-2020, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 2004

Marselus Kloontje | turbulentie Givi Airflow

Bericht door BStrom »

Goedemorgen,

Ik ben net nieuw op het forum en heb al best wat gelezen over de Madstad of een kloontje. Nu zag ik het kloontje van Marselus voorbij komen. Nu ben ik benieuwd of deze site betrouwbaar is en of dit kwalitatief ook een goed kloontje is. Ik wil het liefst 1 met navigatie steun.

Ik heb nu een Givi Airflow ruit, maar heb toch nog steeds turbulentie boven op de helm, vandaar dat ik naar een kloontje aan het kijken ben. Mocht iemand er nog 1 hebben liggen of andere tips hebben om van de turbulentie af te komen dan hoor ik dat heel graag!

Even wat extra informatie:
1.95 lang
Vstrom 1000 uit 2004
Givi Airflow ruit (onderste deel op hoogste stand gemonteerd)
Standaard handkappen en spiegels
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Marselus Kloontje | turbulentie Givi Airflow

Bericht door Iron Horse »

Ik weet niet of een Givi Airflow met een kloontje nu wel de perfecte combinatie is. De Airflow is een stuk groter en zwaarder dan een normaal windscherm. Daardoor krijg je ook veel meer kracht op de ruit te staan. Of het kloontje daar goed tegen bestand is zou ik niet durven garanderen. Ik overweeg toch ook weer een kloontje te kopen, maar dan wel in combinatie met een normale ruit. In het verleden was mijn ervaring dat ik zelfs een beter resultaat kreeg met een lagere stand van de ruit in combinatie van enige kanteling. Maar dat blijft uiteindelijk toch iets persoonlijks. De Airflow was voor mij in ieder geval niks en heb ik snel weer doorverkocht.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
BStrom
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 22-06-2020, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 2004

Re: Marselus Kloontje | turbulentie Givi Airflow

Bericht door BStrom »

Bedankt voor je snelle reactie. Dit is precies het advies waar ik naar op zoek ben, want ik weet ook niet of deze combinatie goed zou werken. Ik merk wel een verschil met de Airflow ruit. Ik heb nu de turbulentie boven op mijn helm, dus het is al een heel stuk minder.

Ik las ergens anders op het forum dat mensen de turbulentie weg kregen met deze ruit (van ongeveer de zelfde lichaamslengte) en toch over de ruit heen konden kijken. Dat is precies waar ik naar op zoek ben, dus alle tips zijn welkom! :D
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Marselus Kloontje | turbulentie Givi Airflow

Bericht door Iron Horse »

Ik ben 1,90 maar had op beide vorige motoren een verhoogd 1000 zadel (+6 cm). Daardoor zou je denken dat ik niet door de ruit zou hoeven kijken. Maar dat maar net kantje bord en ik wil perse niet door de ruit hoeven kijken. De turbulentie was inderdaad iets minder, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik vond het ding uiteindelijk te groot, lelijk en ook nog eens hinderlijk tijdens het rijden met sterke wind. Dus toen maar weer weg gedaan.

Ik denk dat je ervan uit moet gaan dat de turbulentie bij deze motor gewoon nooit helemaal weggaat. Alles wat het vermindert is mooi, maar 100% weg zal nooit lukken zonder (veel te) grote ruiten. Aan de andere kant hoort het deels bij het motorrijden, wind tenminste, turbulentie niet als het niet nodig is. Maar daarom misschien dat ik met die lagere stand minder last had omdat je dan meer wind op je kop krijgt, niet perse turbulentie.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
BStrom
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 22-06-2020, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 2004

Re: Marselus Kloontje | turbulentie Givi Airflow

Bericht door BStrom »

Jaa ik snap je! Ik ben daarnaast nog wel benieuwd of mensen ervaring hebben met de kloon van Marselus en of dit betrouwbaar is.

Als iemand andere tips heeft, zijn deze uiteraard ook welkom :D
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2962
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Marselus Kloontje | turbulentie Givi Airflow

Bericht door Tulipan »

Ik heb maar even opgezocht wat je bedoelt ( je had de link zelf even kunnen plaatsen :mrgreen:
https://www.marselus.com/en/d/polohovan ... 1-1000160/
Een no-brainer, kan niks fout gaan. precies zoals Madstad ze maakte.
Met een MRA Varioscreen ( die mag je zelf opzoeken ) is het voor velen een mooie oplossing.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
BStrom
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 22-06-2020, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 2004

Re: Marselus Kloontje | turbulentie Givi Airflow

Bericht door BStrom »

Klopt. Het linkje was ik inderdaad even vergeten.
Thanks voor de tip. Ga ik nog even naar kijken!

Ben ook wel benieuwd naar hoe mensen de turbulentie wel weg gekregen hebben met de givi airflow. Of hier nog handige tips voor hebben :D
Gebruikersavatar
Zwabber
Berichten: 915
Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Re: Marselus Kloontje | turbulentie Givi Airflow

Bericht door Zwabber »

Ik maak gebruik van het kloontje van Marselus incl. de navigatiesteun. Het spul is van goede kwalitieit!
Hiervoor had ik alleen het kloontje, zonder navigatiesteun dus, er op zitten met een standaard scherm en had ik merkbaar minder turbulentie.
Sinds plaatsing van het kloontje met navigatiesteun, merk ik dat de turbulentie weer iets is toegenomen. Blijkbaar "verkloot" de navigatiesteun de luchtstroom. Wel iets om rekening mee te houden.
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Marselus Kloontje | turbulentie Givi Airflow

Bericht door Iron Horse »

Zwabber schreef: di 23-06-2020, 08:53 Blijkbaar "verkloot" de navigatiesteun de luchtstroom. Wel iets om rekening mee te houden.
Dat kan kloppen omdat het principe van het kloontje/madstad/marselus is dat er lucht onder het scherm doorstroomt. En met het plaatsen van een navigatiehouder wordt die luchtstroom verstoord. Dat principe wilde men met de nieuwere K-modellen ook al bereiken door er een halve maan aan de onderzijde uit te snijden. Dat is aan de onderzijde dus duidelijk een andere ruit.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
BStrom
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 22-06-2020, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 2004

Re: Marselus Kloontje | turbulentie Givi Airflow

Bericht door BStrom »

ooh dat is wel een goeie om rekening mee te houden dan inderdaad. Is dit ook het geval als ik geen kloon gebruik, maar op die plek de navigatie plaats bij het airflow scherm ?
Gebruikersavatar
Zwabber
Berichten: 915
Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Re: Marselus Kloontje | turbulentie Givi Airflow

Bericht door Zwabber »

Als je de kloon niet gebruikt, dan heb je je originele bevestigingsteun van de ruit nog. Geen idee of je daar dan makkelijk het navigatiegedeelte, welke ontwikkeld is voor het kloontje, op kan monteren.
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
BStrom
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 22-06-2020, 09:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 2004

Re: Marselus Kloontje | turbulentie Givi Airflow

Bericht door BStrom »

Nee ik bedoelde als ik geen kloontje zou gebruiken, maar de standaard beugel en een migsel dan voor de navigatie. Ik ben er nog niet uit namelijk of ik een kloontje wil gebruiken of het toch bij mijn airflow scherm hou

Daar aan toegevoegd nog de vraag of de migsel (originele) stevig is en niet trilt ? en dezelfde vraag voor de gps houder van Cosmo accessoires. Ben benieuwd of dit het extra geld waard is.
Gebruikersavatar
Havado63
Berichten: 965
Lid geworden op: zo 16-06-2019, 16:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2014 (een blauwe)
Woonplaats: Huizen

Re: Marselus Kloontje | turbulentie Givi Airflow

Bericht door Havado63 »

Veel mensen zetten de airflow hoger op de snelweg.
De truc is om hem juist lager te zetten, de turbulentie/ winddruk en windgeleiding neemt alleen maar toe als de snelheid hoger wordt.
De motor gaat zwabberen door de persoon achter het windscherm.
Heb je ook met koffers, helm en een te los motorpak enz.
Probeer je hand eens voor de bovenzijde van je helm te houden met verschillende snelheden, u gaat zich verbazen!
Het fijne van de airflow is dat je dit snel kan aanpassen.
De volgende stap is een FJR of Pan met elektrisch windscherm of nog beter de auto.....

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Plaats reactie