Startproblemen DL1000

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Wybe
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 12-02-2014, 20:58
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Startproblemen DL1000

Bericht door Wybe »

Hallo,
Ik heb een DL1000 van 2002. Ik heb daar nooit problemen mee gehad. Op tijd zelf het nodige onderhoud aan gedaan. Maar ik heb vorig jaar vrijwel niet gereden met als - mogelijk - gevolg dat ie nu moeilijk start. Bij het indrukken van de startknop lijkt het wel even alsof de accu leeg is, maar het zaakje begint dan wel aardig rond te draaien. Maar er komt geen enkel teken van leven uit de cilinders: ze draaien vrolijk rond, maar geen enkele arbeidsslag. Gisteren wel aan de praat gekregen en 100 km probleemloos rondgereden. Tot ik even stopte en de motor uitzette. Starten, starten en starten maar weer geen arbeidsslag. ANWB gebeld, na 5 minuten toch nog even proberen, want je moet toch wachten. En direct starten en lopen. Dus ANWB afgebeld en naar huis gereden.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Onder het rijden gen problemen: rijdt als vanouds. Alleen dat starten, ook een dag later, weer het zelfde.
Wie suggesties?
Gebruikersavatar
JezusQuistus
Berichten: 113
Lid geworden op: do 18-05-2017, 11:52
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 2002
Woonplaats: Oosterhout

Re: Startproblemen DL1000

Bericht door JezusQuistus »

Ik heb ook een dl 1000 uir 2002.
Soortgelijke problemen gehad. Bij mij lag het aan een door gerot kabeltje in mijn contactslot. Echt een hell om daar achter te komen. Zelf had ik daar te weinig kennis van en heb hem naar Spijkers motoren in Tilburg gebracht.
Er waren nog meer problemen met de elektrische installatie, maar dat heb ik allemaal wel zelf kunnen maken.
Connectoren die onder de corrosie zaten en geen of slecht contact maakten.
Schoonmaken met kontakt 60, spoelen met kontakt WL en nabehandelen met kontakt 61.
Nu rijd hij weer heerlijk

Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

Have a good time all the time
Weerman
Berichten: 372
Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
Woonplaats: Provincie Groningen
Contacteer:

Re: Startproblemen DL1000

Bericht door Weerman »

Wybe schreef: ma 01-06-2020, 15:35 Hallo,
Ik heb een DL1000 van 2002. Ik heb daar nooit problemen mee gehad. Op tijd zelf het nodige onderhoud aan gedaan. Maar ik heb vorig jaar vrijwel niet gereden met als - mogelijk - gevolg dat ie nu moeilijk start. Bij het indrukken van de startknop lijkt het wel even alsof de accu leeg is, maar het zaakje begint dan wel aardig rond te draaien. Maar er komt geen enkel teken van leven uit de cilinders: ze draaien vrolijk rond, maar geen enkele arbeidsslag. Gisteren wel aan de praat gekregen en 100 km probleemloos rondgereden. Tot ik even stopte en de motor uitzette. Starten, starten en starten maar weer geen arbeidsslag. ANWB gebeld, na 5 minuten toch nog even proberen, want je moet toch wachten. En direct starten en lopen. Dus ANWB afgebeld en naar huis gereden.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Onder het rijden gen problemen: rijdt als vanouds. Alleen dat starten, ook een dag later, weer het zelfde.
Wie suggesties?
Zat er E10 Bij het wegzetten? Dan zou het benzinesysteem vervuilt kunnen zijn, En benzine wat oud is is minder brandbaar.
Zie link wat ik in deze topic heb geplaatst. https://forum.v-strom.nl/viewtopic.php? ... 4&start=50

Wim.
Wybe
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 12-02-2014, 20:58
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Startproblemen DL1000

Bericht door Wybe »

Ik tank altijd excellium van Total. Ik denk dat het niet het brandstofprobleem is, want als ie loopt, dan heb ik onder het rijden geen enkel probleem. Maar ik kan het mis hebben. Kan ik dan ook zonder demontage het brandstofsysteem schoon spoelen of zo, dus met een dope in de benzine?
Plaats reactie